aplikacja Matura google play app store

Płaca minimalna w Europie – 32 kraje w porównaniu (2026)

Myślisz o pracy w innym kraju Europy? Dla każdego z 32 krajów – wszystkich 27 krajów UE oraz Islandii, Liechtensteinu, Norwegii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii – znajdziesz najważniejsze dane o rynku pracy, informacje, gdzie jest praca, jak aplikować, ile się zarabia, jak dorobić na studiach i co załatwić w pierwszych tygodniach. Ogólne porady o szukaniu pracy, CV i twoich prawach: Jak znaleźć pracę za granicą – 10 poradników »

znalezionych: 32
PaństwoPłaca minimalna
Austriabrak – płace minimalne ustalają układy zbiorowe
Belgia2 234 € miesięcznie (lipiec 2026)
Bułgaria620 € miesięcznie (lipiec 2026)
Chorwacja1 050 € miesięcznie (lipiec 2026)
Cypr1 088 € miesięcznie (lipiec 2026)
Czechy923 € miesięcznie (lipiec 2026)
Daniabrak – płace minimalne ustalają układy zbiorowe
Estonia946 € miesięcznie (lipiec 2026)
Finlandiabrak – płace minimalne ustalają układy zbiorowe
Francja1 867 € miesięcznie (lipiec 2026); stawka krajowa: 12,31 € za godzinę (2026)
Grecja1 073 € miesięcznie (lipiec 2026)
Hiszpania1 425 € miesięcznie (lipiec 2026)
Holandia2 338 € miesięcznie (lipiec 2026); stawka krajowa: 14,99 € za godzinę od 1.07.2026 (od 21 lat)
Irlandia2 391 € miesięcznie (lipiec 2026); stawka krajowa: 14,15 € za godzinę (2026)
Islandiabrak – płace minimalne ustalają układy zbiorowe
Liechtensteinbrak – płace minimalne ustalają układy zbiorowe (GAV) w poszczególnych branżach
Litwa1 153 € miesięcznie (lipiec 2026)
Luksemburg2 771 € miesięcznie (lipiec 2026); stawka krajowa: 2 771,33 € (niewykwalifikowani) / 3 325,59 € (wykwalifikowani) miesięcznie od 1.06.2026
Łotwa780 € miesięcznie (lipiec 2026)
Malta994 € miesięcznie (lipiec 2026); 229,44 € tygodniowo dla pracowników od 18 lat (2026)
Niemcy2 343 € miesięcznie (lipiec 2026)
Norwegiabrak – płace minimalne ustalają układy zbiorowe; prawnie wiążące płace minimalne w 9 branżach, np. sprzątanie: 236,54 NOK za godzinę (od czerwca 2025)
Polska4 806 zł brutto miesięcznie (2026; ok. 1 119 €)
Portugalia1 073 € miesięcznie (lipiec 2026)
Rumunia825 € miesięcznie (lipiec 2026)
Słowacja915 € miesięcznie (lipiec 2026)
Słowenia1 482 € miesięcznie (lipiec 2026)
Szwajcariabrak krajowej – płace minimalne w kantonach Bazylea-Miasto, Genewa, Jura, Neuchâtel i Ticino (Genewa: 24,59 CHF za godzinę, 2026)
Szwecjabrak – płace minimalne ustalają układy zbiorowe
Węgry906 € miesięcznie (lipiec 2026)
Wielka Brytania12,71 £ za godzinę od 21 lat (National Living Wage, kwiecień 2026)
Włochybrak – płace minimalne ustalają układy zbiorowe
Kanał RSS dla tej listy

Dane: Eurostat (ludność na 1 stycznia 2026; stopa bezrobocia i wskaźnik zatrudnienia 2025; płace minimalne – lipiec 2026); Wielka Brytania – Office for National Statistics; Liechtenstein – krajowy urząd statystyczny. Informacje o krajach: EURES – warunki życia i pracy, publiczne służby zatrudnienia i oficjalne strony rządowe wymienione przy każdym kraju. Przepisy, progi i kwoty mogą się zmieniać – przed wyjazdem sprawdź oficjalne źródła. Aktualizacja: październik 2026.

Polityka Prywatności