Badanie przeprowadzone przez Instytut GfK na życzenie Amway wykazało, że aż 73 proc. Polek ma pozytywny stosunek do prowadzenia firmy, a 40 proc. wykazuje gotowość do założenia własnej firmy. Dane z tego samego badania pokazują jednocześnie, że stopień wykorzystania potencjału przedsiębiorczości Polek jest niski w porównaniu z innymi europejskimi krajami.
Ośrodek analityczny THINKTANK rozpoczął przyjmowanie zgłoszeń do programu „GLOBALNA FIRMA. Strategie wspierania eksportu i ekspansji zagranicznej polskich firm”. W projekcie mogą brać udział zarówno firmy już zaawansowane w ekspansji jak i te, które ją rozważają. Celem programu jest stworzenie miejsca refleksji nad tym, jak skuteczniej wspierać polski eksport i ekspansję polskich firm w świecie.
Osoby chętne do wzięcia udziału w programie Virgin Mobile Academy mają czas do 31 stycznia 2013 roku na zgłoszenie swoich pomysłów. W tym celu należy założyć konto na stronie VirginAcademy.pl i uzupełnić profil. Następny krok to opisanie pomysłu. Pomocne będą w tym pytania znajdujące się w formularzu zgłoszeniowym, który umożliwia także dołączenie plików tekstowy, prezentacji multimedialnych i/lub filmów.
30% firm w Polsce jest prowadzonych przez osoby, które nie skończyły 30. roku życia. Młodym przedsiębiorcom nie brakuje odwagi i optymizmu do podejmowania decyzji o pracy na swoim, ale założenie własnej działalności wymaga spełnienia określonych warunków. Elementem determinującym sukces przedsięwzięcia jest zespół.
Jeśli do prowadzenia własnej, jednoosobowej firmy wystarcza Ci laptop, prawdopodobnie nie będziesz zainteresowany wynajęciem biura. Niestety, praca w domu rozprasza oraz sprawia, że trudno oddzielić czas prywatny od zajęć biznesowych. Co więc robić? Rozwiązaniem w takiej sytuacji może być coworking.
Koniec roku to, z jednej strony, czas podsumowań, z drugiej – nakreślania perspektyw oraz tworzenia planów na kolejny rok. By dowiedzieć się, jak przedsiębiorcy oceniają miniony, 2012 rok i jakie widzą perspektywy dla swoich firm w 2013, w grudniu przeprowadzony został internetowy sondaż wśród członków Business Centre Club – menedżerów i właścicieli firm z całego kraju.
Zamiast rezygnować ze współpracy, pracodawca może zaproponować pracownikowi założenie działalności gospodarczej i zastąpienie umowy o pracę umową cywilnoprawną. By działanie nie zostało potraktowane jako zmierzające do obejścia prawa, pracodawca powinien znać przepisy regulujące obie formy współpracy.
70% polskich firm z sektora MŚP uważa, że zdobycie funduszy na wdrożenie innowacji jest trudne. Najczęstszymi wymienianymi przez nie przeszkodami są skomplikowane procedury przyznawania dofinansowania (79%) oraz niejasne kryteria rozpatrywania wniosków (50,8%). Pomimo tego, aż 39,7% polskich przedsiębiorców zamierza pozyskać fundusze na wdrożenie innowacji, wynika z najnowszego raportu Agencji Rozwoju Innowacji S.A., która dziś debiutuje na rynku NewConnect.
Każdy przedsiębiorca chce aby jego firma odniosła sukces, zyskała renomę oraz zapewniła bajeczny dochód. Sztuka ta udaje się tylko nielicznym. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie jest na pewno bardzo złożona. Właściciel firmy nie zawsze ma wpływ na to co akurat dzieje się na rynku, który bywa bardzo kapryśny i zmienny. Trudno także przewidzieć wszystkie ruchy konkurencji. To jednak nie powód by dać za wygraną i myśleć, że „jakoś to będzie”. Bo będzie bardzo dobrze, tylko trzeba się o to samemu postarać.
Etap planowania założenia własnej działalności to kluczowy moment. Warto zadać sobie wtedy kilka pytań: czy mam szansę na znalezienie klientów na swoje usługi, jaki mam potencjał technologiczny, jak wdrożyć innowacyjne rozwiązania? Bo własna firma nie kończy się na wynajęciu lokalu, wyposażeniu biura.
Badania przeprowadzone na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości wskazują, że ponad 40% młodych Polaków, w wieku od 18 do 29 lat deklaruje, że chciałoby prowadzić własną firmę. Najbardziej otwarci na przedsiębiorczość są studenci i absolwenci wyższych uczelni, którzy uważają że brakuje im wiedzy na temat prowadzenia działalności gospodarczej.
Trudności ze znalezieniem pracy oraz rosnąca konkurencja wśród osób ubiegających się o stanowiska firmowe to, wbrew pozorom, problem również dla pracodawców otwierających proces rekrutacji. Dowiedz się, co zrobić, by dokładnie „przejrzeć” kandydata, poznać jego mocne i słabe strony oraz maksymalnie usprawnić przebieg poszukiwania pracownika.
Kobiety nie boją się prowadzenia własnej firmy i coraz odważniej wkraczają do świata biznesu. Firma to dla nich szansa na niezależność. Zwłaszcza, że wbrew stereotypom, macierzyństwo nie przeszkadza im w prowadzeniu działalności gospodarczej. Pokazały to badania „Przedsiębiorczość kobiet” przeprowadzone na zlecenie serwisu księgowości on-line superksiegowa.pl na grupie 1013 kobiet.
To idea mająca na celu rozwój przedsiębiorczości oraz przybliżenie działalności sklepu internetowego. Kurs został opracowany przez niezależnych konsultantów do spraw e-biznesu i firmę, która wdraża sklepy internetowe. To rzetelnie przekazana wiedza, która poparta jest licznymi przykładami i dobrymi praktykami.
Już co trzeci Polak chce pracować na swoim , ale dla połowy z nas prowadzenie własnej działalności gospodarczej to obszar, w którym czujemy się niekompetentni. Z myślą o tych, którzy poważnie biorą pod uwagę pracę na własny rachunek, ale mają jeszcze obawy bądź są niepewni swoich umiejętności, powstał Narodowy Program Przedsiębiorczości. Działania będą trwały do czerwca 2013 roku.
Rekrutacja do pierwszych polskich eliminacji międzynarodowego konkursu Get in the Ring została przedłużona do 7 października. Kryteria nie są wygórowane, ale żeby powalczyć w finale o pieniądze na własny biznes trzeba mieć niebanalny pomysł i duży dar przekonywania.
Nieumiejętne zarządzanie talentami negatywnie wpływa na perspektywy rozwoju wielu firm i ich szansę na zwiększenie wyników finansowych – takie wnioski płyną z najnowszego raportu CGMA pt. „Niewłaściwe wykorzystanie puli talentów hamuje rozwój: włączanie kapitału ludzkiego do planów rozwoju“. Zdaniem 40% ankietowanych błędy w tym zakresie hamują innowacyjność i odbijają się na ogólnej efektywności firmy.
Wielu studentów i absolwentów ma pomysły na własną działalność gospodarczą, ale nie zawsze wiedzą, jak je zrealizować. Jeszcze trudniej jest z pomysłami na innowacyjny biznes. Dofinansowany z EFS projekt „Start dla innowacyjnych firm II”, którego realizację rozpoczyna Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie (we współpracy z firmą Atfin Sp. z o.o.) umożliwi uczestnikom oszlifowanie takich pomysłów. Rekrutacja właśnie rusza i potrwa do 14 października. Udział w projekcie jest bezpłatny.
Coca-Cola HBC Polska po raz drugi z rzędu zajęła 1. miejsce w kategorii FMCG w konkursie Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu, organizowanym przez największą i najstarszą organizację pracodawców w Polsce: Pracodawców Rzeczpospolitej Polskiej.
Każdy przedsiębiorca chce, by to właśnie jego firma była postrzegana jako ta najlepsza w swojej branży – atrakcyjna dla inwestorów i godna zaufania kontrahentów. I choć czyny mówią głośniej niż słowa sama dbałość o jakość świadczonych usług, transparentność zarządzania i wiarygodność finansowa spółki mogą nie być wystarczające do sukcesu na rynku. O tym wszystkim trzeba jeszcze po prostu głośno mówić. Albo raczej pozwolić innym mówić głośno o nas.