Przedsiębiorcy tworzą gospodarczy krajobraz kraju: generują nowe miejsca pracy, wprowadzają na rynek nowe produkty i usługi, rewolucjonizują społeczeństwo i ekonomię. Chociaż Polki są jednymi z najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Unii Europejskiej, nadal muszą zmagać się z wieloma barierami związanymi z zakładaniem i rozwijaniem własnej działalności.
W listopadzie 2012 roku Kaspersky Lab, wraz ze specjalistami ds. badań rynku z B2B International, przeprowadził badanie wśród ponad 5 000 starszych menadżerów IT z różnych firm na całym świecie. Wyniki pokazują, że większość firm nie poświęca wystarczającej uwagi kwestii zabezpieczenia korporacyjnych urządzeń mobilnych oraz przechowywanych na nich danych. W szczególności 34% respondentów przyznało, że ich firma nie wykorzystuje rozwiązań do zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM).
Rozwój technologii, szybsze tempo wymiany informacji i rosnący rynek usługodawców oferujących kompleksową obsługę biznesu sprawiają, że prowadzenie własnej firmy staje się coraz łatwiejsze. Narzędzia takie jak chociażby systemy do obsługi e-faktur, oszczędzają czas i pieniądze.
Ograniczanie możliwości uruchamiania aplikacji firm trzecich zwiększa bezpieczeństwo korporacyjnych stacji roboczych oraz wydajność pracowników. Jednak 57 proc. firm nie wykorzystuje żadnych narzędzi do kontroli aplikacji – tak wynika z badania przeprowadzonego w listopadzie 2012 r. przez Kaspersky Lab we współpracy z B2B International.
Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości przy Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej po raz kolejny biorą udział w kampanii „Załóż firmę na wakacje!”, organizowanej przez AIP Śląsk, tym razem proponując wszystkim zainteresowanym bezpłatne konsultacje biznesowe.
Polskie przedsiębiorstwa, podobnie jak w całej Unii Europejskiej, to w większości małe i średnie firmy. Aż 96% z nich, czyli o 4% więcej niż średnia europejska, to zgodnie z danymi PARPu mikrofirmy. Ta struktura powoli ulega zmianie i, podobnie jak w pozostałych państwach UE, liczba większych firm stale rośnie. Jednak wiele z nich w momencie rozwoju napotyka na liczne bariery związane między innymi z brakiem przemyślanego planu działania oraz niedostatecznym przygotowaniem organizacji.
Jak wynika z badania “Studenci na rynku pracy” przeprowadzonego przez portal Pracuj.pl młodzi ludzie w trakcie lub po ukończeniu studiów najchętniej pracowaliby na swoim. Nieco mniejsza liczba ankietowanych wskazała na firmy państwowe, a jeszcze mniej osób wybrało międzynarodowe korporacje.
Samozatrudnienie to korzystne rozwiązanie dla osób, które cenią sobie wolność zawodową. Wybierają własną drogę i styl pracy, by samemu decydować z kim współpracują, ile przyjmują zleceń i na jakich zasadach je realizują. Jednak nierzadko aspekt ryzyka w działalności gospodarczej może stać się dominujący, co z czasem studzi zapał do własnej firmy. Na jakie problemy napotykają polscy przedsiębiorcy i jak sobie z nimi radzą?
Trwa konkurs "Najlepszy pomysł na biznes spin off/out". Zgłoszenia przyjmowane są do 26 lipca. Do wygrania jest 50 000 zł., które pomogą w założeniu firmy.
Ludzie młodzi stoją przed trudnym wyborem: iść na studia czy może do pracy? Z jednej strony bez wyższego wykształcenia nie ma co liczyć na dobry etat, z drugiej zaś studia bez doświadczenia niewiele znaczą. Jak więc połączyć studia i własny biznes?
Preferencyjne pożyczki na uruchomienie własnej działalności dla bezrobotnych, absolwentów oraz studentów ostatnich lat - to idea rządowego programu "Pierwszy Biznes - Wsparcie na starcie". W środę minister pracy podpisał w tej sprawie umowę z BGK. Program finansowany będzie z środków przekazywanych przez MPiPS do Banku Gospodarstwa Krajowego, uzyskiwanych ze sprzedaży akcji i udziałów, należących do Skarbu Państwa. Na I etap programu ministerstwo przeznaczy kwotę 21,5 mln zł.
Wielu przedsiębiorców nie docenia znaczenia projektów badawczych dla pomyślności swojego biznesu i nie przygląda się uważnie ofercie krajowych programów dedykowanych tym celom. Niesłusznie. Podczas gdy środki na inwestycje topnieją, fundusze na badania i innowacje wciąż są do wzięcia.
Jesteś kreatywny? Pracujesz jako freelancer, bądź masz już własną firmę? Szukasz narzędzi promocji i dróg dotarcia do potencjalnych klientów? Jeśli tak - zgłoś swoją ofertę do Wielkiego Katalogu Kreatywnych! Najciekawsze oferty i portfolia zostaną włączone do katalogowej publikacji online.
Według przedstawicieli polskich małych firm największą przeszkodą w promowaniu biznesu w internecie jest brak środków finansowych. Tymczasem w USA aż 40% badanych chce zwiększyć wydatki na reklamę w sieci. Zadowalające efekty można jednak osiągnąć niewielkim lub zerowym nakładem finansowym. Wystarczy skorzystać z ogólnodostępnych i często darmowych narzędzi.
Działy finansowe odgrywają coraz bardziej istotną rolę w przedsiębiorstwach. To efekt kryzysu. W trudnych czasach zarządy firm potrzebują ich wsparcia w tworzeniu oraz realizacji strategii – wynika z badania ACCA „Financial leaders survey”.
Rusza druga edycja programu Go_Global.pl, oferującego wsparcie w komercjalizacji wyników badań naukowych oraz prac rozwojowych na rynkach światowych. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przeznaczyło dla polskich przedsiębiorców 10 mln złotych.
Kraj nasz przoduje pod względem liczby umów śmieciowych w Europie. Z pozoru opłacalne dla pracodawców umowy, mogą okazać się problematyczne, gdy zakres obowiązków pracownika będzie nosił znamiona stosunku pracy. W związku dużą liczbą takich przypadków, polscy pracodawcy mogą spodziewać się wzmożonych kontroli PIP.
Zamiast szukaniem pracy absolwenci zajmą się rozkręcaniem własnego biznesu. Otrzymają pożyczkę nisko oprocentowaną do około 74 tysięcy zł.
Firmy planujące oraz realizujące działania promocyjne powinny uważniej przyglądać się wydatkom przeznaczanym na ten cel. Koszty bannerów reklamowych, flag czy wydruku zaproszeń mogą zostać uznane przez fiskusa jako działania reprezentacyjne, a nie marketingowe. To z kolei ma negatywne konsekwencje administracyjne, a przede wszystkim finansowe. Ostateczna interpretacja zależy od urzędów skarbowych i nie zawsze jest korzystna dla przedsiębiorców.
Kobiety w Unii Europejskiej stanowią ponad 50% populacji, ale tylko 1/3 przedsiębiorców. Jak oceniają eksperci Polska ma bardzo dobre warunki dla rozwoju przedsiębiorczości wśród kobiet. Polki, podobnie jak inne kobiety w Europie są lepiej wykształcone niż mężczyźni częściej studiują i mają duży potencjał rozwoju.