Rzeczy, które mają dobry wpływ na biznes

Dział: Własna firma

Każdy przedsiębiorca chce aby jego firma odniosła sukces, zyskała renomę oraz zapewniła bajeczny dochód. Sztuka ta udaje się tylko nielicznym. Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie jest na pewno bardzo złożona. Właściciel firmy nie zawsze ma wpływ na to co akurat dzieje się na rynku, który bywa bardzo kapryśny i zmienny. Trudno także przewidzieć wszystkie ruchy konkurencji. To jednak nie powód by dać za wygraną i myśleć, że „jakoś to będzie”. Bo będzie bardzo dobrze, tylko trzeba się o to samemu postarać.

Zosie-samosie żyją krótko

Twoja firma powinna zająć się tym, co umie najlepiej. Resztę czynności można zlecić na zewnątrz. Outsourcing, bo tak fachowo nazywa się to działanie, odciąży firmę od zadań, które nie stanowią sedna jej działalności. Nie obejdzie się także bez technologicznych narzędzi. Bolączką wielu przedsiębiorców jest sprawne zarządzanie dokumentami. Umowy, faktury, zamówienia – wszystkie one krążą po firmie i potrafią wywołać nie lada zamieszanie. Utrzymanie porządku w dokumentach bywa bardzo trudne, a bałagan może drogo kosztować. Sposobem na okiełznanie dokumentów są nowoczesne systemy DMS i workflow, które sprzyjają też efektywności. Dla przykładu: elektroniczny obieg dokumentów pozwala zamienić dokument papierowy na jego elektroniczny odpowiednik. - Odnalezienie elektronicznego dokumentu zajmuje kilka sekund, od razu można też sprawdzić kto i kiedy procesował dany dokument tłumaczy Dariusz Jarczyński z PrimeSoft Polska dostawcy platformy V-Desk. Sprawny obieg informacji w firmie optymalizuje czas pracy i sprawia, że pracownicy skupiają się na tym, co jest ich głównym działaniem.

Magiczne słowa są darmowe

O umiejętnościach miękkich napisano już wiele. Wiadomo, że są ważne i potrzebują ich wszyscy, niezależnie od branży w której pracują. Teraz warto podkreślić, że liczy się także zwykła ludzka życzliwość. Kiedyś było to może oczywiste. Dziś słowa proszę, dziękuję, przepraszam nie mieszczą się słownikach sporej grupy osób. Dobre maniery i poprawna polszczyzna łagodzą obyczaje. Jak podkreśla Małgorzata Słodownik, manager Działu Handlowego Flotis.pl: W codziennej pracy ceni się ludzi, którzy są uprzejmi i kulturalni.  Pozytywne nastawienie drugiego człowieka sprawia, że łatwiej nam osiągnąć kompromis i wypracować korzystne dla obu stron rozwiązania.   

Kto chciałby na dłuższą metę prowadzić interesy z gburowatym i nieprzyjemnym człowiekiem? Życzliwość i umiejętność asertywnego wyrażania swojego zdania to cenny kapitał człowieka, który może pracować na rzecz organizacji w której on pracuje.

W prawo marsz

Ma być stabilne, przychylne firmom i łatwe w interpretacji. O takim prawie marzy niejeden przedsiębiorca. Niestety, życzenia te pozostają na razie w sferze marzeń. Polskie prawo zmienia się stosunkowo często i według wielu uważane jest za zbyt skomplikowane. Swoje zrobiły też ujawniane przez media przypadki niesprawiedliwego traktowania przedsiębiorców. Kilku z nich założyło nawet stowarzyszenie Niepokonani2012, które zrzesza właściciel firm niesłusznie pokrzywdzonych przez organy państwa. Jak uchronić się tego rodzaju nieprzyjemnościami? Nie istnieje metoda dająca 100 procentową gwarancję bezpieczeństwa. Warto jednak zainwestować w profesjonalne usługi księgowe regularnie śledzić przepisy. Nie zaszkodzi także skrupulatne zbieranie i archiwizowanie dokumentów.

źródło: Creandi 


opublikowano: 2012-12-05
Komentarze
Polityka Prywatności