Wakacje to czas, kiedy w firmach pojawiają się nowi, tymczasowi pracownicy. Stażyści lub praktykanci przyjeżdżają do polskich firm także z innych zakątków świata. Czy staże w polskich firmach mają sens? Jaką wartość niosą dla przedsiębiorstw w naszym kraju? Czy Japończyk na stażu w polskiej firmie myśli o zatrudnieniu u nas na stałe?
Proces rekrutacji bywa żmudny nie tylko dla pracownika, ale także dla pracodawcy. Setki CV do przejrzenia, dziesiątki rozmów telefonicznych, a następnie spotkań. Sytuacja staje się trudna szczególnie wtedy, gdy firma potrzebuje w krótkim czasie zatrudnić wielu pracowników na różne stanowiska. Rozwiązaniem może być rekrutacja metodą open house. Na czym polega?
Chociaż ludzki mózg jest fascynujący i niejednokrotnie zadziwia nas, do czego jest zdolny, to potrafi również często płatać nam figle. Może nas wprowadzić w błąd, jeśli bezwzględnie mu zawierzymy – powinien wiedzieć o tym każdy analityk. Trudno przecenić jego pracę dla dobrostanu przedsiębiorstwa. Sukces rynkowy jest przecież pochodną umiejętności podejmowania strategicznych decyzji w oparciu o wnioski na podstawie właściwej selekcji i obróbki informacji.
Młodzi ludzie, którzy tuż po maturze planują swoją przyszłość zawodową stają przed dylematem, jaki wybrać kierunek studiów. Jest on o tyle poważny, że jego rozwiązanie, w przyszłości ma dać, jeśli nie gwarancję, to choćby szansę na podjęcie satysfakcjonującej i dobrze płatnej pracy. Wielu z nich chce iść o krok dalej i po odebraniu dyplomu uczelni wyższej marzy o założeniu własnej działalności, aby samemu stać się przedsiębiorcą oraz spełniać swoje pasje i ambicje. W realizacji takich planów z pewnością może pomóc studiowanie na kierunku Innowacje i Przedsiębiorczość na Uczelni Łazarskiego.
Czy lepsza będzie firma o wąskiej specjalizacji, czy wszechstronna? Czy jest sens kierować się najniższą ceną? Decyzja przedsiębiorstwa, które chce zlecić firmie zewnętrznej wykonanie systemu informatycznego lub choćby pojedynczej aplikacji, zależeć będzie właśnie od odpowiedzi na podobne pytania.
Skuteczny i zmotywowany do pracy zespół to marzenie każdego szefa. Aby osiągać cele założone przez firmę, potrzeba ludzi, którzy wykonują swoją pracę w 100%. Jak to osiągnąć? Jak sprawić, by pracownicy chcieli pracować właśnie dla nas i wykonywali swoje obowiązki z należytą starannością? Motywować! Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl, podpowiada jak wprowadzić w firmie skuteczny program motywacyjny.
Wielu pracodawców chciałoby znaleźć jeden uniwersalny sposób na skuteczne motywowanie pracowników. Ba, niektórym wydaje się, że taki sposób znają i starają się go stosować wobec wszystkich zatrudnionych. Problem w tym, że to, co motywuje Kowalskiego, nie zadziała wobec Malinowskiego…
Blisko 50 proc. przedsiębiorców uważa, że młode firmy upadają, ponieważ nie sprzedają swoich produktów i nie generują zysków. Co trzeci ankietowany wiąże niepowodzenia w biznesie z brakiem podstawowej wiedzy na temat marketingu, sprzedaży i zarządzania, a 20 proc. przyznaje, że ich bolączką jest zwyczajny brak czasu i robienie wszystkiego samodzielnie – tak wynika z badania przeprowadzonego w maju 2015 roku przez Tax Care na grupie blisko 700 respondentów. Jak uwolnić potencjał młodych przedsiębiorców?
Znaczenie informacji w biznesie stale rośnie, dlatego Akademia Leona Koźmińskiego postanowiła zorganizować I Forum Strategicznego Wywiadu Biznesowego. Celem spotkania jest integracja środowiska specjalistów wywiadu oraz stworzenie platformy wymiany wiedzy dla wszystkich zainteresowanych tą tematyką. Forum odbędzie się 17 września br. w siedzibie ALK.
Targi dizajnu w Krakowie, studio kaligrafii, czy małe rzemiosło? Każdy pomysł ma szansę na 5 tysięcy euro, kamerę HTC RE oraz zestaw promocyjny od T-Mobile. II edycja programu „ZaREklamuj swój biznes” ruszyła!!
Większość przedsiębiorców dąży do tego, by ich firmy rosły i obsługiwały coraz więcej klientów. Rozwój oznacza jednak nie tylko sukcesy, ale również wyzwania, z którymi trzeba się zmierzyć. Jak, mimo wzrastającej liczby zamówień, zachować wysoki poziom obsługi klienta i organizacyjną sprawność?
W dynamicznych czasach globalizacji wywiad biznesowy dostarcza przedsiębiorcy ogół informacji potrzebnych do sprawnego funkcjonowania firmy w zmiennym otoczeniu biznesowym, ułatwiając podejmowanie strategicznych decyzji. Ma realny wpływ na osiąganie celów handlowych poprzez ocenę i prognozę szans rozwoju oraz wykluczenie możliwych zagrożeń. Przy prowadzeniu działalności gospodarczej na arenie międzynarodowej oraz wprowadzaniu innowacyjnych koncepcji wsparcie profesjonalistów w tej dziedzinie jest na wagę złota.
Urlop wypoczynkowy, macierzyński czy tzw. „chorobowe”. O ile jasne jest, że dotyczą one osób zatrudnionych na umowę o pracę, o tyle nie jest oczywiste czy dotyczą również osób prowadzących własną działalność gospodarczą. Na jakich zasadach urlop dotyczy przedsiębiorcy?
Gdy trudno o pracę, założenie własnej firmy wydaje się być dobrym rozwiązaniem. Jak polscy i zagraniczni studenci oceniają szansę na własny start-up w Polsce? Czy w naszym kraju wystarczająco promowana jest przedsiębiorczość? Odpowiedzi na te pytania poszukała studentka ekonomii w Akademii Finansów i Biznesu Vistula, Margarita Zvonova z Estonii.
Liczba start-upów w Polsce rośnie lawinowo. Według danych REGON, w połowie ubiegłego roku zarejestrowanych zostało ponad trzy miliony tego typu działalności. Wzrasta zwłaszcza liczba firm związanych z branżą IT, czyli tzw. start-upów. Mimo zwiększającego się zapotrzebowania na nowoczesne usługi, Polska znajduje się jednak w europejskim ogonie innowacyjności – za nami są jedynie Łotwa, Rumunia i Bułgaria[1]. Co stoi na przeszkodzie firmom, które swoją działalność opierają na rozwiązaniach technologicznych?
Dla zachowania stabilności firmy niezwykle ważna jest umiejętność zarządzania ryzykiem. Każda zdobyta informacja o otoczeniu biznesowym minimalizuje jego skutki. Dlatego warto korzystać z narzędzi wywiadu biznesowego – sztuki przewidywania i obserwacji działań konkurenta, kontrahenta czy partnera.
150 krajów, tysiące bezpłatnych szkoleń, wykładów i debat. 17 listopada rusza siódma edycja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości – największego na świecie wydarzenia wspierającego przyszłych i obecnych przedsiębiorców.
82% Polaków wybiera Internet. To wynik badania wyboru medium informacyjno-rozrywkowego przeprowadzonego przez SW Research, na zlecenie Thing King. Dynamiczny rozwój Internetu spowodował, że obecność w sieci jest podstawą funkcjonowania każdej nowoczesnej firmy. W krótkim czasie pozwala na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców z pobliskiego osiedla, miasta bądź całej Polski czy świata.
80 procent polskich małych i średnich przedsiębiorstw wystawia jedynie papierowe faktury. Przedsiębiorcy nisko oceniają swoją wiedzę na temat obiegu dokumentów elektronicznych, dostrzegają jednocześnie korzyści finansowe płynące z ewentualnego przejścia „z papieru” na pliki elektroniczne.
Przyspieszenie gospodarki i ustabilizowanie się sytuacji na rynku pracy powodują, że maleje przedsiębiorczość Polaków. Wedle danych Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) na koniec pierwszej połowy 2014 roku zostało złożonych o ponad 5 tys. mniej wniosków o zarejestrowanie działalności gospodarczej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.