Aż 50 tys. zł na rozpoczęcie własnego e-biznesu, opinie i porady profesjonalistów na temat zgłoszonych projektów, możliwość uzyskania dodatkowych funduszy w kwocie nawet 350 tys. zł – to wszystko czeka na autora najlepszego pomysłu na internetowe przedsięwzięcie, który wygra “E-komerson”. Konkurs organizowany jest przez European Venture Investment Group S.A. (EVIG), fundusz inwestycyjny z Poznania, który wspiera projekty znajdujące się we wczesnej fazie realizacji.
"E-komerson" to szansa dla każdego, kto ma dobry pomysł na biznes w internecie i chce pozyskać środki na jego realizację. - Konkurs to doskonała okazja na realizację marzeń o własnym e-biznesie. Poszukujemy zarówno dobrych pomysłów, jak i przedsiębiorczych, energicznych osób, które wierzą, że ich projekt jest skazany na sukces i potrafią to udowodnić. Jako fundusz inwestycyjny pragniemy zapewnić im nie tylko środki finansowe, ale również profesjonalne porady, wykorzystując wieloletnie doświadczenie we wspieraniu przedsiębiorców i realizacji ich biznesowych ambicji - mówi Dawid Wesołowski, Prezes European Venture Investment Group S.A. (EVIG), organizatora konkursu.
Jak zgłosić się do konkursu?
Konkurs składa się z trzech etapów. W pierwszym z nich należy wypełnić formularz dostępny na stronie http://e-komerson.pl/ i przesłać go do 28 maja 2014r. na adres: konkurs@e-komerson.pl. Spośród zgłoszonych projektów, wybranych zostanie dziesięć wykazujących najlepsze przygotowanie pod kątem analizy biznesowej. Zakwalifikują się one do drugiego etapu konkursu, w którym ocenią je przedstawiciele organizatorów i eksperci z wieloletnim doświadczeniem w zakresie nowych technologii, wprowadzania nowych e-usług na rynek oraz doradztwie i obsłudze firm z sektora MSP. - Branża e-commerce to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Daje ogromne możliwości, ale również stawia duże wymogi przed przedsiębiorcami, którzy muszą na bieżąco śledzić dynamicznie zmieniające się trendy i szybko na nie reagować. Aby projekt z obszaru sprzedaży internetowej odniósł sukces musi wyróżniać się od konkurencji i mieć solidne podstawy biznesowe. Konkurs "E-komerson" to dobra okazja, żeby sprawdzić czy nasz pomysł spełnia wymogi rynkowe i otrzymać rzetelną opinię na jego temat - mówi Damian Puczyński, prezes firmy Dazumi i członek Jury konkursu. Członkowie Jury będą brali pod uwagę potencjał pomysłu do odniesienia sukcesu komercyjnego oraz zdolności pomysłodawcy do zarządzania własnym biznesem. Do finałów wybiorą trzy projekty, które ich zdaniem najlepiej spełniają powyższe kryteria. Wszystkim uczestnikom drugiego etapu zagwarantują natomiast informację zwrotną o pozytywnych i negatywnych aspektach ich pomysłów.
Nawet 400 tys. na własny e-biznes
Finał konkursu odbędzie się w dniach 16-20 czerwca. Autorzy trzech pomysłów, zakwalifikowanych do ostatniego etapu, będą mieli możliwość zaprezentowania projektu osobiście przed Komitetem Inwestycyjnym. Zwycięzca otrzyma wsparcie finansowe o wartości 50 tys. zł. na założenie własnego e-biznesu oraz merytoryczne w postaci doradztwa biznesowego w zakresie założenia i prowadzenia firmy. W zamian za to wszystko, fundusz European Venture Investment Group S.A. obejmie zaledwie 5% udziałów w kapitale zakładowym w zwycięskim projekcie. Ponadto zdobywca I nagrody będzie miał możliwość pozyskania kolejnych 350 tys. zł na rozwój swojego projektu w drugiej turze oceny projektu.
Z kolei laureaci drugiego i trzeciego miejsca w konkursie mają zagwarantowaną nieodpłatną pomoc organizatora w przygotowaniu projektu pod kątem pozyskania inwestora wraz ze wsparciem w poszukiwaniu środków na otwarcie działalności. Ponadto zdobywca drugiej nagrody otrzyma także tablet iPad Air.
Zgłoś swój pomysł!
Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są do 28 maja 2014 r. Aby wziąć w nim udział należy wypełnić formularz zgłoszeniowy i przesłać go na adres konkurs@e-komerson.pl. Wszelkie informacje, regulamin i formularz zgłoszeniowy konkursu dostępne są na stronie www.e-komerson.pl .