Biznes w Polsce nie ma płci
Nie ma w Polsce przedsiębiorczości "kobiecej" i "męskiej" - to wynik zakończonego właśnie kompleksowego badania PARP.
Wszyscy właściciele małych firm mają podobne nadzieje, oczekiwania i obawy; stają przed podobnymi barierami instytucjonalnymi i wahaniami koniunktury.
Normy kulturowe niewidzące kobiety w roli właścicielki firmy odchodzą w przeszłość. Kolejne pokolenie kobiet wykazuje dużo większą otwartość na zmiany i skłonność do ryzyka. Kobiet-przedsiębiorców jest w Polsce więcej niż wynosi średnia dla całej Unii Europejskiej (34,3 proc, wobec 30,6 proc. w UE).
Jeszcze korzystniej wypadamy pod względem udziału kobiet wśród pracodawców - podczas gdy przeciętnie w Unii co czwarty pracodawca to przedsiębiorstwo prowadzone przez kobietę, w Polsce jest to co trzecie przedsiębiorstwo. Ścieżki napływu kobiet i mężczyzn do swojego biznesu są bardzo podobne: ponad 2/3 jednych i drugich przed założeniem własnej firmy pracowało najemnie, 6 proc. (kobiet i mężczyzn) miało wcześniej inną firmę, a 8 proc. kobiet i 9 proc. mężczyzn w badaniu przedsiębiorców założyło własną firmę w okresie, gdy byli jeszcze na studiach lub w szkole.
Źródło: nf.pl
ostatnia zmiana: 2011-11-28