Kobiety biorą biznes we własne ręce
Sytuacja kobiet na rynku pracy w Polsce wciąż pozostawia wiele do życzenia. Polki, zniechęcone barierami awansu i niższymi zarobkami, coraz częściej decydują się na otwarcie własnego biznesu.
Przedsiębiorczy charakter, odrobina odwagi i podpisanie umowy o franczyzę ułatwia wielu z nich rozkręcenie dochodowej działalności gospodarczej.
Potencjał kobiet w Polsce jest niewykorzystywany. Panie są, z reguły, lepiej wykształcone, odpowiedzialne i świetnie radzą sobie z budowaniem pozytywnych relacji, a mimo to pozostają bezrobotne. Wynika to, po części, z ich większej ostrożności i trudności z wprowadzeniem na rynek nowego produktu. Jednak coraz więcej przedsiębiorczych Polek rezygnuje z pracy poniżej swoich kwalifikacji, podejmując decyzję o rozpoczęciu własnej działalności. Kobiety mają dość bezowocnych poszukiwań godnej posady i biorą sprawy w swoje ręce.
Franczyza chroni przed większością niebezpieczeństw czyhających na nowe firmy oraz umożliwia rozwój przedsiębiorczości wśród kreatywnych jednostek. System ten polega na ścisłej współpracy dwóch przedsiębiorstw. Przedmiotem umowy jest świadczenie przez franczyzodawcę wsparcia w zakresie know-how, praw ochronnych, koncepcji działalności, źródeł zaopatrywania, itd. w zamian za działalność pod jego szyldem i procent od zysków franczyzobiorcy. Dobrym przykładem takiej symbiozy jest szkoła języków obcych dla dzieci i młodzieży MAŁA LINGUA & LINGUA TEENS SPACE, która udostępnia współpracującym placówkom swoje metody nauczania i koncepcje organizacyjne na zasadzie franczyzy.
- Polki coraz częściej decydują się na pracę na własny rachunek. Jednak, pomimo świetnych kwalifikacji i świeżych pomysłów, często napotykają na przeszkody związane z trudnością wejścia na rynek w warunkach dużej konkurencji. Rozwiązaniem tego problemu może być franczyza, dzięki której młoda firma zyskuje markę i sprawdzoną strategię działalności – mówi Monika Ferreira, Właściciel i Dyrektor Zarządzająca MAŁA LINGUA & LINGUA TEENS SPACE szkoły języków obcych dla dzieci i młodzieży.
Rozwój kobiecej przedsiębiorczości przy użyciu wypróbowanych rozwiązań stanowi wyjście z kiepskiej sytuacji kobiet na rynku pracy. Panie w dużym stopniu zagrożone są bezrobociem długotrwałym. Jak podają urzędy pracy, prawie 1/3 z nich pozostaje bez etatu dłużej niż rok. Problem ten dotyka szczególnie kobiety poszukujące zatrudnienia po raz pierwszy oraz próbujące powrócić na rynek pracy po dłuższej przerwie, związanej np. z porodem i wychowaniem dziecka. Niepokoi fakt, że nawet wysoki poziom wykształcenia nie chroni Polek przed bezrobociem. Możliwość otwarcia własnej szkoły stwarza ogromne szanse dla utalentowanych absolwentek filologii i młodych mam szukających nowego projektu zawodowego. Edukacja jest specjalnością kobiet w naszym kraju. Naturalne predyspozycje, wysokie kwalifikacje i wieloletnie doświadczenie sprawiają, że na 100 mężczyzn zatrudnionych w szkolnictwie przypada aż 358 pań!
Dlaczego więc Polki nadal tak rzadko odnoszą sukcesy na polu biznesowym? Do głosu dochodzi tutaj brak wiary we własne siły i niechęć do podejmowania ryzyka. Rozwiązaniem tego problemu jest wsparcie ciekawych inicjatyw ze strony profesjonalnego i doświadczonego partnera w sektorze, w którym kobiety sprawdzają się najlepiej.
Kinga Syrek
ostatnia zmiana: 2011-05-23