10 niezwykłych pomysłów na biznes
Na czym można zrobić dobry biznes? Wydawać by się mogło, że wraz z rozwojem gospodarczym powoli wyczerpują się pomysły na dochodowy biznes i innowacyjne idee. Nic bardziej mylnego.
Pomysłowość ludzka nie zna granic o czym przekonuje lista 10 niezwykłych pomysłów na firmę portalu MamBiznes.pl. Ich wspólny mianownik to przełamanie barier i działanie wbrew powszechnie obowiązującym zasadom.
Reklama na śniegu
Niewątpliwie za ideę idącą pod prąd dotychczasowemu myśleniu można uznać reklamę na śniegu. Biały puch jako nośnik reklamowy postanowili wykorzystać założyciele jednej z agencji w Wielkiej Brytanii. Młodzi przedsiębiorcy wyszli z założenia, że dotychczasowe formaty reklamowe są mało efektywne i coraz trudniej zainteresować nimi klienta. Tak powstała idea reklamy na śniegu.
Jednym z pierwszych podmiotów zainteresowanych nowatorskim pomysłem byli właściciele kanału telewizyjnego Extreme. Szybko powstał szablon, który został przeszło 3500 razy odbity na ośnieżonych samochodach, oknach i wielu innych miejscach. Informację o ciekawym pomyśle podchwyciły też media co przysporzyło właścicielom niecodziennej agencji rozgłos i nowych klientów.
Billboardy na kołach
Na reklamie zarabiają także twórcy firmy AdHitch. Ich pomysłem na biznes jest zagospodarowanie niewykorzystywanej dotychczas powierzchni samochodów jako nośnika reklamowego. Billboard z plakatem reklamodawcy montowany jest z tyłu pojazdu nad rejestracją. Do umieszczenia formatu reklamowego potrzebna jest specjalnie skonstruowana tablica. Może ona jednocześnie rotacyjnie wyświetlać do 3 różnych kreacji reklamowych. I właśnie na sprzedaży i wynajmie tych tablic zarabiają właściciele AdHitch. Z ich produktu korzysta już sporo kierowców, którzy dzięki billboardom na kołach mogą sobie bez wielkiego wysiłku dorobić parę groszy.
Dla miłośników wina
Wybór wina to dla laików zawsze trudna decyzja. Najgorzej gdy te, które wybraliśmy okazuje się być wielką pomyłką. A gdyby tak najpierw można było spróbować każdego po trochu? Z takiego założenia wyszli twórcy firmy Brixr. Ich niecodzienny pomysł na biznes to produkcja specjalnych mini butelek(50 ml) na próbki win.
Klientami są producenci trunku z całego świata, ale założyciele firmy zaczęli także sami sprzedawać próbki win. Estetycznie zaprojektowane i zapakowane fiolki z napojem bogów goszczą w winiarniach i domach na całym świecie.
Wino dla czworonoga
Skoro już o winach mowa to właściciele kalifornijskiej wytwórni win Carivintas Winery postanowili wytwarzać specjalne wina dla miłośników psów. Wyprodukowany przez nich trunek na butelce zawiera fotografię pupila(co miesiąc inny). Istnieje także możliwość zamówienia butelki z własnym pupilem. Jak mówią pomysłodawcy ich produkt przeznaczony jest dla osób kochających swoje czworonogi i chcących z nimi wspólnie świętować ważne chwile.
O dziwo ich słowa się sprawdzają ponieważ klientów na niecodzienny napój im nie brakuje. Każdy kto kupi butelkę trunku staje się członkiem Dog Lovers Wine Club. Zachęceni sukcesem właściciele wytwórni myślą także o wprowadzeniu na rynek win dla kotów i koni.
Części rowerowe z...
Zawojować świat swoim pomysłem chcą także właściciele firmy Trek. Ich sposób na miliony to automaty vendingowe z częściami rowerowymi. Trek Stop bo tak nazywają się te urządzenia oferują będącym w potrzebie rowerzystom wszystko począwszy od łat na opony, przez części aż po automatyczną pompkę czy mapy drogowe. Oprócz tego właściciele maszyny zarabiają oferując tradycyjne przekąski i zimne napoje oraz wynajmując powierzchnię reklamową lokalnym przedsiębiorstwom.
Farba czyni cuda
Zyskowny biznes dzięki niezwykłemu pomysłowi robią pomysłodawcy firmy Idea Paint. Dwójka studentów stworzyła unikalną farbę, po której można pisać na ścianie a następnie notatki, bazgroły dziecka czy nowe pomysły można bez problemu zmyć szmatką. Warto dodać, że oprócz ścian farbą można także malować meble, okna i drzwi.
Specjalna receptura stała się hitem a młodzi przedsiębiorcy swój produkt sprzedają do przedszkoli, szkół, mieszkań, firm oraz właścicieli sal konferencyjnych. Wszędzie tam farby firmy Idea Paint doskonale sprawdzają się zamiast tradycyjnych tablic. Na liście swoich klientów przedsiębiorcy mają już takich gigantów jak Microsoft czy Reebok
Naleśniki w ...
Jednym z obszarów gdzie biznes robiono od zawsze jest żywność zwłaszcza, gdy produkt, który jest oferowany zaspokaja konkretną potrzebę. Tak właśnie jest w przypadku firmy Batter Blaster, której założycielem jest kucharz-amator Sean O'Connor. Miłośnik kuchni a w szczególności naleśników pewnego dnia wpadł na pomysł dlaczego by nie ułatwić ludziom życia i produkować naleśników w sprayu. Jak pomyślał tak zrobił.
Dziś przedsiębiorca sprzedaje swój produkt w butelce podobnej do bitej śmietany, w której znajduje się ciasto naleśnikowe. Do klienta należy tylko wyciśnięcie odpowiedniej ilości ciasta i usmażenie naleśnika. W ten sposób wszyscy są zadowoleni – Sean, bo zarabia na swoim pomyśle a klient, bo oszczędza czas i nerwy związane zarówno z przygotowywaniem ciasta jak i późniejszym sprzątaniem.
Automat z kąpielówkami
Gdzie najlepiej kupić strój kąpielowy lub kąpielówki? Takie pytanie zadali sobie właściciele firmy Quicksilver produkującej akcesoria do pływania. Znaleźli jednak na nie dość oryginalną odpowiedź. Otóż wbrew powszechnie obowiązującym zasadom postanowili swoje produkty sprzedawać w automatach vendingowych rozstawianych przed hotelowymi basenami oraz na plażach.
I tak zamiast kawy czy przekąsek klient może zakupić dobrej jakości strój kąpielowy bez konieczności wychodzenia do sklepu. A że zapominalskich wśród urlopowiczów jest sporo toteż biznes kreci się całkiem nieźle.
Łowca brudów
Na pewno nie raz szukaliście produktu, który ułatwiłby Wam zachować czystość i sprawne działanie waszej klawiatury. Problem brudnych klawiszy klawiatury postanowił rozwiązać pomysłodawca produktu Cyber Clean. Przypominający w dotyku plastelinę wynalazek to masa antybakteryjna do czyszczenia klawiatur znacząco ułatwiająca życie właścicielom komputerów.
Cyber Celan działa jak glutek znany z odpustowych straganów. Nakłada się go we wszystkie zakamarki a następnie odkleja wraz z brudem. Produkt ten okazał się strzałem w dziesiątkę, który zaspokoił potrzebę wielu klientów.
Doradcy od literatury
Gdzie jak nie w Stanach Zjednoczonych można było wpaść na ten niecodzienny pomysł. Otóż właśnie w kraju hamburgerów i Coca Coli powstaje coraz więcej firm doradczych zajmujących się budowaniem wizerunku prezesów za pomocą literatury. O co chodzi? Otóż chodzi o stworzenie odpowiedniego wrażenia w gabinecie szefa za pomocą zgromadzonej literatury. Osoba świadcząca usługi dobiera odpowiednie książki, których tytuły zaprezentują prezesa we właściwy sposób — jako dystyngowanego i klasycznego w gustach przedsiębiorcę z filozoficznym zacięciem, bądź jako otwartego na nowe doświadczenia, energetycznego biznesmana z szerokimi zainteresowaniami.
Nie ma znaczenia, że osoba korzystająca z takich usług nigdy tych książek nie przeczyta. Ważne, że obie strony są zadowolone. Warto dodać, że doradcy ds. literatury zatrudniani są także przez osoby prywatne, które chcą się odpowiednio zaprezentować przed znajomymi czy sąsiadami. Takie rzeczy – tylko w Stanach.
Źródło: mambiznes.pl
ostatnia zmiana: 2010-08-16
Komentarze
Ostatnie:
20.12.2010 14:07
Dodał(a): ~Bartek
Witam wszystkich. We Wrocławiu mieści się dystrybutor farb Idea Paint. Prowadzą też sprzedaż detaliczną i wysyłkową. Ich strona www.ideaprostudio.pl. Niesamowita jest ta farba, sami korzystamy i jesteśmy zachwyceni. Pozdrawiam czytelników.