Akademicki biznes oszczędza
Magdzie właśnie udało się zrealizować swój pomysł na biznes – przy wsparciu lokalnego inkubatora przedsiębiorczości założyła małą agencję reklamową. Firma zaczęła się rozkręcać, a Magda zarabiać pierwsze pieniądze.
Jednak prowadzenie swojej działalności to ciągła „walka” o redukcję kosztów. W przypadku Magdy pole do oszczędności to wydatki na materiały biurowe. Gdzie zatem szukać oszczędności?
Magda przy wsparciu akademickiego inkubatora przedsiębiorczości od roku prowadzi swój własny biznes. Od zawsze marzyła o agencji reklamowej i w końcu się udało. – Wszyscy mówili, że najtrudniej jest przetrwać na rynku pierwszy rok i rzeczywiście nie było łatwo. Teraz jednak, kiedy zatrudniam pierwszych pracowników, ciągle, muszę zastanawiać się, gdzie szukać oszczędności – mówi Magda. – Ostatnio zaobserwowałam, że spore wydatki pochłania praca biura, zwłaszcza papier i kartridże. Trudno ograniczyć te wydatki, ponieważ regularnie drukujemy oferty, aby pozyskać nowych klientów. Co ważne – nie mogę korzystać z materiałów słabych jakościowo, bo w mojej branży pierwsze wrażenie ma duże znaczenie – dodaje.
Magda ma w biurze drukarkę atramentową i miesięcznie drukuje ok. 20 ofert po co najmniej 25 stron każda, a do tego dochodzi konieczność wydruku materiałów roboczych i faktur. Miesięcznie drukuje w sumie 600 stron. Jak zatem zoptymalizować wydatki?
O przeanalizowanie sytuacji Magdy poprosiliśmy ekspertów z firmy BLACK POINT S.A., producenta i dystrybutora materiałów eksploatacyjnych. Poniżej przygotowana przez nich symulacja zawierająca prawdziwe dane z rynku materiałów eksploatacyjnych:
Magda ma drukarkę HP Deskjet D1460. Zakładając liczbę wydruków biura Magdy na poziomie 600 stron miesięcznie, to przy korzystaniu z materiałów eksploatacyjnych producenta drukarki koszt wydruku 100 stron przy użyciu czarnego i kolorowego kartridża wyniesie 83 zł, a przy użyciu produktu alternatywnego – 26 zł. Zatem koszt wydrukowania 600 stron w pierwszym przypadku wyniesie 498 zł, a w drugim – 156 zł. Podsumowując, jeśli Magda rocznie drukuje w sumie 7,2 tys. stron, to na zakup produktów alternatywnych przeznaczy budżet w wysokości ok. 1,9 tys. zł, a na materiały producenta drukarek – ok. 6 tys. zł. Oszczędności widoczne są na pierwszy rzut oka. Magda oszczędza blisko czterokrotnie.
Dodatkowo producenci materiałów alternatywnych potwierdzają niemal 100-procentową niezawodność swoich produktów, a potwierdzeniem tego jest szeroki pakiet gwarancyjny. Jedną z opcji jest np. dożywotnia gwarancja na kartridż, co oznacza, że obowiązuje ona do końca wykorzystania produktu bez względu na termin jego zastosowania. Gwarancja może też dotyczyć urządzenia drukującego, w którym używany jest kartridż.
Na przykładzie Magdy można zauważyć, w jak łatwy sposób daje się zmniejszyć wydatki na materiały eksploatacyjne. Gdzie jeszcze szukać oszczędności w procesie drukowania według Marka Piszczka, inżyniera jakości w firmie Black Point, producenta i dystrybutora materiałów eksploatacyjnych?
1. Wybierz wydajną i energooszczędną drukarkę.
2. Ogranicz zużycie papieru, np. drukując dwustronnie lub korzystając przy wydrukach roboczych z papieru powtórnie odzyskiwanego.
3. Wybierz oszczędny tusz lub toner, a więc podczas zakupów zwrócić uwagę przede wszystkim na trzy elementy: wydajność, jakość i cenę materiału. Źródłem prawdziwych oszczędności jest bowiem połączenie zwiększonej wydajności produktu, jego wysokiej jakości i atrakcyjnej ceny. Tylko w ten sposób produkt jest w stanie wygenerować wysokie oszczędności.
4. Sprawdź, co producent oferuje dodatkowo przy zakupie kartridża, tzn. czy otrzymujesz tylko gwarancję na produkt, a też obejmuje ona również urządzenie.
5. Zobacz, czy produkt był testowany w niezależnych laboratoriach badawczych - daje to dodatkową pewność i potwierdza jego jakość.
6. Szukaj możliwości – niektórzy producenci materiałów eksploatacyjnych dają swoim klientom szansę bezpłatnego przetestowania produktów.
7. Pytaj ekspertów, np. przez infolinię producenta lub stronę internetową danej firmy.
ostatnia zmiana: 2009-04-02