Jak zdobywać klientów biznesowych?
Biznesowa turystyka w Polsce stanowi już około 1/3 przychodów z turystyki ogółem, a zyski z niej rokrocznie powiększają się.
Luksusowe hotele,
ale także mniejsze ośrodki konferencyjno-szkoleniowe poszukują klientów
przede wszystkim wśród klientów biznesowych. Przy dużej konkurencji na
rynku, właściciele obiektów muszą zaproponować ofertę spełniającą
oczekiwania najbardziej wymagającego gościa, ale przede wszystkim
dotrzeć z informacją o swoim ośrodku lub hotelu do tego odbiorcy. To
niezwykle istotne między innymi dlatego, że klienci biznesowi
zostawiają w wybranym obiekcie przeciętnie czterokrotnie więcej
pieniędzy niż klienci indywidualni. Kryzys finansowy, który w
ostatnich miesiącach dotknął polskie firmy, zasiał spustoszenie w
branży szkoleniowej. Szkolenia wyjazdowe i wyjazdy integracyjne, jako
jedne z pierwszych spotkały cięcia finansowe.
W związku z tym firmy
organizujące takie wyjazdy a także same ośrodki
konferencyjno-szkoleniowe, muszą mierzyć się ze spadającą koniunkturą.
Hotele mocno konkurują między sobą w pozyskaniu coraz to większej
liczby zleceń biznesowych. Właściciele hoteli zdają sobie sprawę, że
zazwyczaj taki kontakt nie kończy się na jednym zleceniu ale może
zaowocować szeregiem noclegów, a także wyjazdów integracyjnych,
konferencji czy kongresów organizowanych w tym właśnie miejscu. Warto
więc zastanowić się w jaki sposób efektywnie dotrzeć do tych menedżerów
w firmach, którzy odpowiadają za wybór obiektu, w którym zorganizowane
może być szkolenie, konferencja lub wyjazd integracyjny.
Taką możliwość daje m.in.: kompendium branżowe wydawane przez
Nowoczesną Firmę – Hotele i ośrodki konferencyjno-szkoleniowe 2010.
To już kolejne wydanie kompendium.
Dzięki obecności w tej publikacji hotele i ośrodki
konferencyjno-szkoleniowe mogą bezpośrednio dotrzeć do menedżerów ds.
szkoleń i menedżerów personalnych w firmach a także do samych firm
szkoleniowych. To właśnie ta grupa odbiorców ma największy wpływ na
podejmowanie decyzji w sprawach wyboru partnerów w organizacji szkoleń
i wyjazdów firmowych.
Kompendium ukaże się na rynku na przełomie
maja i czerwca 2010. Wersja drukowana trafi w bezpłatnej przesyłce
pocztowej do 5000 menedżerów w dużych firmach produkcyjnych oraz
usługowych oraz do firm szkoleniowych. Kompendium w wersji e-booka
trafi do blisko 100.000 odbiorców, przez okres dwóch miesięcy będzie
promowane na stronie głównej nf.pl, gdzie średnia oglądalność wynosi od
600.000 do 1.000.000 użytkowników miesięcznie.
źródło: nf.pl
ostatnia zmiana: 2010-03-26