Załóż e-firmę!
Wzrasta popularność handlu elektronicznego. Profesjonalna obsługa sklepów on-line oraz większe bezpieczeństwo zawieranych transakcji to główne powody dla których ten rodzaj sprzedaży ma coraz więcej zwolenników.
Według raportu E-handel Polska 2009, przygotowanego przez Sklepy24.pl, na zakupy w sieci w zeszłym roku Polacy wydali 9,6 mld zł.
Handel elektroniczny w Polsce rozwija się intensywnie od ponad dwóch lat. W tym czasie wzrosła świadomość i wiedza klientów internetowych sklepów. Standard takich obszarów, jak bezpieczeństwo, nawigacja po sklepie, informacje i prezentacja produktów, ciągle się poprawia.
O zdobyciu zaufania klientów decydują różne czynniki. Najważniejsze to: bezpieczeństwo, opinie klientów, pozycja w rankingu oraz działania innowacyjne.
Doświadczeni klienci sklepów on-line zwracają także uwagę na regulamin, dane osobowe oraz informacje na temat zwrotów i reklamacji. Z badań Money/Wprost, dotyczących największych
i najpopularniejszych e-sklepów w Polsce, wynika jednak, że wciąż jeszcze sporo brakuje naszemu rodzimemu handlowi elektronicznemu. Nadal niewiele sklepów internetowych honoruje karty płatnicze i kredytowe.
Zanim zdecydujemy się na zakup danego produktu w e-sklepie należy zapoznać się z opiniami i ocenami innych klientów. Większość sklepów zamieszcza na swoich stronach gotowe formularze
do oceny zakupów. Można też dodać komentarz lub wypowiedzieć się na forum danego sklepu.
Oceny produktów w handlu internetowym pomagają podjąć ostateczną decyzję – kupuję czy nie kupuję. Pomagają również zdobyć stałych klientów – komentuje Aneta Grzyb-Hejduk,
ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.
Prowadzenie wirtualnej firmy ma wiele zalet. Łatwa dostępność, mniejsze koszty, szybki kontakt z klientem to niektóre z nich. E-biznesmeni powinni jednak pamiętać, że handel elektroniczny to ciągłe zmiany – dotyczące i klientów i sprzedawców. – E-commerce to bardzo innowacyjna dziedzina handlu. Należy o tym pamiętać i ciągle pracować nad nowymi rozwiązaniami, usprawniającymi pracę wirtualnych sklepów oraz zapewniającymi bezpieczeństwo i łatwość poruszania się po nich klientom – mówi Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP.
Dla osób, które chcą prowadzić swój internetowy sklep Akademia PARP przygotowała dwa szkolenia z tego zakresu. „Marketing internetowy i e-commerce w MŚP” oraz „E-biznes” to szkolenia,
które przekażą odpowiednią wiedzę. Pierwsze z nich wprowadza uczestników w świat wirtualnego handlu. E-przedsiębiorcy znajdą tu wszystkie przydatne informacje. Drugie szkolenie pokazuje
jak usprawniać i uelastyczniać firmę wykorzystując nowe technologie.
Obecnie Akademia PARP udostępnia 18 dedykowanych szkoleń internetowych w pięciu obszarach tematycznych: zarządzanie strategiczne i operacyjne, umiejętności menedżerskie i specjalistyczne, marketing i sprzedaż, zagadnienia finansowe i prawne oraz wiedza ogólna. Szkolenia dostępne są
pod adresem www.akademiaparp.gov.pl. Wszyscy pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej, w tym studenci, mogą podjąć bezpłatną naukę. Zdobyta wiedza potwierdzana jest certyfikatem.
ostatnia zmiana: 2010-03-08