Ygreku, pokaż pracodawcom swój potencjał

jestemYgrekiem - plakat kampanii
jestemYgrekiem - plakat kampanii

W powszechnej świadomości pokolenie Y rysuje się jako generacja roszczeniowa, nielojalna i leniwa. Ma to szczególnie istotne znaczenie dla pracodawców, zważywszy że wkrótce generacja Y stanowić będzie 75 proc. zasobów ludzkich w organizacjach. Obraz Ygreków ma zmienić startująca właśnie kampania świadomościowa #jestemYgrekiem. nie jestem leniem. realizowana przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.

Pokolenie Y nie cieszy się dobrą opinią wśród wszystkich pracodawców - głównie z racji odmiennego od starszych pokoleń podejścia do pracy i filozofii życia. - Wokół generacji Y toczy się wiele dyskusji prezentujących młodych ludzi głównie w negatywnym świetle. Oczywiście, pokolenie Y - jak każde pokolenie - posiada szereg wad, ale także i wiele zalet. Ygreki są otwarci, ambitni, pełni pasji, wielozadaniowi i sprawnie poruszający się w świecie nowych technologii. Przy odpowiednim podejściu pracodawców potrafią być bardzo cennymi członkami zespołów - komentuje Piotr Palikowski, prezes PSZK.

Organizatorzy kampanii prezentują młodych ludzi jako wartościowych i pełnych potencjału pracowników, podchodzących z pełnym zaangażowaniem zarówno do kwestii budowania kariery, jak i do swoich pasji. Kampania służy zachęceniu młodych ludzi do pokazania się swoim obecnym i przyszłym pracodawcom z jak najlepszej strony już na etapie studiów - podczas staży i praktyk. Ma też na celu zachęcenie pracodawców do otwartej postawy wobec Ygreków i budowania relacji z młodymi ludźmi. - Pracodawcy muszą nauczyć się współpracować z młodym pokoleniem, by efektywnie wykorzystać ich potencjał. Zwłaszcza, że w perspektywie 10-15 lat Ygreki będą stanowić główną siłę napędową gospodarki, a już teraz borykają się z trudnościami w sprawnym wejściu na rynek pracy i bezrobociem - twierdzi Maciej Hassa, Kierownik Zespołu Marki Pracodawcy z PZU - jednego z Mecenasów Kampanii. Kluczową dla polskiej gospodarki rolę młodych ludzi potwierdzają dane GUS dotyczące prognoz ludności na lata 2014-2050, według których Polska będzie borykać się z coraz bardziej zaawansowanym problemem starzenia się społeczeństwa przy jednoczesnym, sukcesywnym spadku ludności w wieku produkcyjnym. Do 2020 roku ubędzie ponad 1 mln, a do 2035 roku prawie 5 mln osób w wieku produkcyjnym, a pokolenie Y stanowić będzie 75 proc. zasobów ludzkich w organizacjach.

Kampania #jestemYgrekiem. nie jestem leniem. jest realizowana w ramach Programu Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami przy współpracy BFS Group. Mecenasami Kampanii są Grupa Żywiec, Nestlé, Orange i PZU. Patronami medialnymi są: Dlastudenta.pl, Dziennik Gazeta Prawna, kariera.com.pl. oraz Dziennik Metro. Więcej informacji na temat kampanii na stronie www.stazeipraktyki.pl oraz na profilu Staże i praktyki na portalu Facebook.


opublikowano: 2015-03-04
ostatnia aktualizacja: 2016-09-02
Komentarze
Trochę humoru przed pracą:)
Do kliniki dentystycznej przychodzi Niemiec, wchodzi do gabinetu jednego ze stomatologów i pyta:
- Ile kosztuje wyrwanie zęba bez znieczulenia?
- 30 euro.
- A ile ze znieczuleniem?
- 50 euro.
- Poproszę w takim razie ze znieczuleniem.
Dentysta aplikuje Niemcowi znieczulenie i prosi, by ten poczekał przed gabinetem 10 minut, aż znieczulenie zacznie działać. Ponieważ mija pół godziny, a pacjent się nie pojawia, wyrwiząb wychodzi zdziwiony przed gabinet i spotyka tam swojego kolegę, dentystę z gabinetu obok, który mu opowiada:
- Wyobraź sobie, miałem przed chwilą pacjenta. Ależ to był twardziel! Uparł się, że chce rwać zęba bez znieczulenia, a kiedy mu go rwałem, nawet się nie skrzywił!
Polityka Prywatności