2 minuty – tyle czasu mają firmy, aby zachęcić kandydatów do aplikowania

Polacy przeznaczają średnio niewiele ponad 2 minuty na zapoznanie się z ogłoszeniem o pracę – wynika z najnowszych danych serwisu rekrutacyjnego Kariera.pl. Dlatego firmy chcąc przyciągnąć najlepszych pracowników powinny lepiej dobierać zarówno treść, jak i formę ofert. Jest to tym bardziej kluczowe, ponieważ 4 na 10 kandydatów, czytając ogłoszenie nie dociera do jego końca, a połowa osób z tej puli nawet nie zapoznaje się z oferowanymi przez pracodawcę warunkami czy benefitami.

W czasach, gdy wielu firmom coraz trudniej o pracowników, pojawiają się pytania z czego wynikają tak duże trudności rekrutacyjne? Czynniki makroekonomiczne, takie jak rekordowo niskie bezrobocie czy niska aktywność zawodowa, częściowo to tłumaczą, jednak to nie wszystko. Inną przyczyną mogą stanowić nieskuteczne metody pozyskiwania kandydatów, a także sposoby komunikowania się z nimi.

Z najnowszego badania przygotowanego przez serwis rekrutacyjny Kariera.pl wynika, że 38% kandydatów zapoznając się z ogłoszeniem o pracę nie dociera do jego końca. Większość z tej grupy zapoznaje się jedynie z opisem firmy czy stanowiska, a także ze stawianymi wymaganiami. W efekcie, nie docierają do nich informacje o tym co pracodawca ma im do zaoferowania zarówno pod kątem warunków zatrudnienia, perspektyw rozwoju, jak i benefitów.

W obecnych warunkach na rynku pracy firmy muszą mocno się natrudzić, żeby dotrzeć z informacją o rekrutacji do odpowiednich kandydatów. Niemal 80% Polaków nie szuka aktywnie pracy, co oznacza, że sami nie czytają tradycyjnych ogłoszeń. Co ciekawe, wśród osób, które już wykonają ten wysiłek, wiele pozostaje rozczarowanych. Z naszych analiz wynika, że zamiast informacji o tym jak będzie wyglądała ich potencjalna praca i co w zamian za nią uzyskają, dowiadują się głównie o oczekiwaniach i wymogach. W efekcie wielu wartościowych kandydatów nie dochodzi nawet do etapu zgłoszenia swojej aplikacji – mówi Piotr Adamczyk, Prezes serwisu Kariera.pl

Mało czasu na szukanie pracy

Dane Eurostatu pokazują, że Polacy są jednym z najbardziej zapracowanych europejskich narodów, a w pracy spędzają średnio 41,1 godziny. Dlatego nie powinno dziwić, że poszukując nowego zatrudnienia nie przeznaczają na to zbyt wiele czasu. Średnio kandydaci na lekturę ogłoszenia o pracę przeznaczają 2 minuty i 16 sekund.

Mając do dyspozycji tak krótki czas uwagi kandydata, ogłoszenie od samego początku powinno przykuwać uwagę. Dlatego na samym początku powinny pojawić się kluczowe informacje związane ze stanowiskiem, a tuż pod nimi informacje o warunkach zatrudnienia. Tu kluczową rolę odgrywają informacje o widełkach wynagrodzeń, ale również forma zatrudnienia, benefity pozapłacowe, a także możliwość pracy zdalnej lub w elastycznych godzinach – podsumowuje Piotr Adamczyk.


Źródło: kariera.pl
opublikowano: 2018-02-23
Komentarze
Trochę humoru przed pracą:)
Irlandczyk, Polak i Rosjanin pracowali na wysokościowcu. Zaczynaja drugie sniadanie. Odpakowują swoje kanapki i...
- Kurcze, znowu kanapka z szynką - skarży się Irlandczyk - Cały miesiąc kanapki z szynką. Jeżeli jeszcze raz dostane kanapki z szynką, to skocze!
- W morde - mówi Polak - Znowu wędzone udko kurczaka. Codziennie musze jeść udko kurczaka! Jeżeli jeszcze raz dostane udko kurczaka to skocze!
- Moj Boh - wzdycha Rosjanin - Znowu chleb z kiełbasą. Dzień w dzień chleb z kiełbasą. Jeżeli jescze raz na drugie śniadanie dostane chleb z kiełbasą, to skocze!
Następnego dnia wszyscy trzej otwierają swoje pudełka na drugie śniadanie... i skaczą po kolei.
Na pogrzebie wdowy rozpaczają.
- Jejku, jeżeli wiedziałabym, że nie lubi szynki, nie dawałabym my takich kanapek - biadoli Irlandka
- Gdybym tylko wiedziała - jęczy Polka - Nigdy więcej nie dałabym mu kurczaka...
Oczy wszystkich zwracają się na Rosjankę.
- Nu, sztoż - wzrusza ramionami kobieta - Andriej sam sobie robił kanapki...
Polityka Prywatności