JAK UBRAĆ SIĘ NA ROZMOWĘ KWALIFIKACYJNĄ?

Istotne wrażenie powstaje podczas pierwszych kilkudziesięciu sekund spotkania. Tylko tyle czasu potrzebuje każdy z nas (zarówno businessowo, jak i prywatnie!), by ocenić rozmówcę spotkanego pierwszy raz w życiu. Taka jest natura człowieka. To pierwsze pozytywne wrażenie może okazać się przepustką do kolejnych spotkań, w efekcie zakończonych sukcesem, czyli propozycją pracy.

Zaprezentujmy się więc godnie i okażmy szacunek drugiej stronie. Postarajmy się zachować odpowiednie formy w postaci adekwatnego stroju jako dopełnienie merytorycznej całości.

Ubiór zdecydowanie powinien być stosowny do stanowiska, o które się ubiegamy. Jednak drobne odstępstwa nie są tak dyskwalifikujące jak nieuczesane i przetłuszczone włosy, niewypastowane buty, przepocona garderoba czy nieświeży zapach. Unikajmy dżinsów, znoszonych koszul, odsłaniających talię bluzek z głębokimi dekoltami, które nadmiernie pobudzają wyobraźnię. Pamiętajmy, że materiał, który się nie gniecie, to niekoniecznie taki, który nie wymaga prasowania. Dla mężczyzny właściwym i zawsze bezpiecznym strojem jest stonowany garnitur plus koszula i krawat w dobranych barwach.

Zdecydowanie bardziej obszerna będzie podpowiedź dla kobiet. Pamiętajmy zawsze o jednej zasadzie – elegancko, ale niewyzywajaco. Unikajmy przesadnej ekstrawagancji, która jest ryzykowna i może nas zgubić. Bezpieczniej jest przesadzić w kierunku ubioru konserwatywnego czy standardowego niż odwrotnie. Biała bluzka plus stonowany kostium (żakiet i spódnica) jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Spódnica lekko przed lub za kolana, gdyż zbyt obcisła, za krótka lub za długa może kojarzyć się z brakiem profesjonalizmu. Po co ryzykować, że zostaniemy potraktowane niepoważnie? Buty na niewysokim obcasie, w dobranym kolorze, czyste, wręcz lśniące są naszą wizytówką.

Dopełnieniem całości zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn są dodatki. Zbyt intensywny zapach perfum może oszołomić lub zniechęcić przyszłego szefa (może jest alergikiem?). Kobietom zaleca się delikatny makijaż plus klasyczną, elegancką biżuterię, która zdobi, a nie rzuca się w oczy. Zadbajmy o aktówki czy świeże teczki na dokumenty – one zdecydowanie podnoszą naszą wiarygodność jako przyszłego pracownika! Zapewne wszyscy zgodzą się ze mną, iż kartka papieru zamiast notesu i ołówek zamiast długopisu wręcz kłócą się z eleganckim garniturem czy kostiumem.

Chwila namysłu przed szafą niewiele kosztuje, a może kupić dużo. Jeśli którakolwiek z części garderoby, dodatków czy akcesoriów wzbudza nasze wahanie – nie zastanawiajmy się dłużej i zorganizujmy wycieczkę do sklepów. Taka inwestycja na pewno przyniesie korzyści! Pamiętajmy, że zadowolenie z własnego wyglądu to spokój ducha i lepsze przedstawienie własnej motywacji do pracy, zaprezentowanie kompetencji, uzdolnień. A w konsekwencji sprzedanie własnej osoby na szóstkę i otrzymanie wymarzonej pracy!

źródło: Biuro Karier i Erasmusa


opublikowano: 2012-08-16
Komentarze
Trochę humoru przed pracą:)
Różnice między Tobą i Twoim szefem:
- Kiedy robisz coś długo, jesteś powolny.
- Kiedy twój szef robi coś długo, jest skrupulatny.
- Kiedy czegoś nie zrobisz, jesteś leniwy.
- Kiedy twój szef czegoś nie zrobi, jest zbyt zajęty.
- Kiedy popełniasz błędy, jesteś idiotą.
- Kiedy twój szef popełnia błędy, jest tylko człowiekiem.
- Kiedy robisz coś, czego nie kazano ci zrobić, wykraczasz poza zakres swoich obowiązków.
- Kiedy robi to twój szef, wykazuje się inicjatywą.
- Kiedy zapominasz o jakiejś zasadzie etykiety jesteś chamski.
- Kiedy twój szef zapomina o kilku, jest oryginalny.
- Kiedy podlizujesz się szefowi, jesteś wazeliniarzem.
- Kiedy twój szef podlizuje się swojemu szefowi, jest dobrym współpracownikiem.
- Kiedy w godzinach pracy opuszczasz biuro, urywasz się z pracy.
- Kiedy twój szef urywa się z pracy, załatwia ważne interesy.
Polityka Prywatności