„Kraków o wschodzie słońca”
Media z Trójmiasta wybrały swojego laureata tegorocznej edycji konkursu „Ekologia w Obiektywie”. Nagrodę dziennikarzy otrzymał w tym roku Wojciech Waliszewski z Nowego Sącza za fotografię pod tytułem „Kraków o wschodzie słońca”.
Nagrodą będzie lotnicza sesja fotograficzna. Dziennikarze z Gdyni, Gdańska i Sopotu wybierali najlepsze ich zdaniem zdjęcie podczas wernisażu wystawy najlepszych prac konkursowych „Ekologia w Obiektywie 2007” na Skwerze Kościuszki w Gdyni. Ekspozycję można oglądać do końca września.
- Cieszę się, że moja praca została wyróżniona przez dziennikarzy, tym bardziej, że sam jestem związany z dziennikarstwem. Pracuję jako redaktor naczelny regionalnego miesięcznika Nasz Beskid (www.naszbeskid.pl), a w wolnych chwilach staram się fotografować otaczającą rzeczywistość, która pełna jest niespodzianek i wyjątkowych „zjawisk” trwających często ułamek sekundy. Tak też było z nagrodzonym zdjęciem. Podobno najlepsze zdjęcia wykonywane są właśnie przez fotografów amatorów, mających przy sobie aparat, którym uda się uchwycić niezwykłość chwili. Szkoda, że wielu z nich nie chce, a czasem boi się pokazywać własne prace. Konkursy takie jak „Ekologia w Obiektywie” dają szanse zaistnienia i gorąco zachęcam wszystkich do wzięcia udziału w kolejnej edycji - mówi Wojciech Waliszewski, wyróżniony laureat konkursu „Ekologa w Obiektywie”, który w tym roku ma podwójne szczęście. Nieco wcześniej zdobył również Nagrodę Internautów.
Gratulujemy więc podwójnie laureatowi i życzymy wielu miłych wrażeń podczas fotografowania polskiej przyrody z powietrza – mówi Monika Lechowska, Communications Manager firmy Bayer, organizatora konkursu.
We wszystkich siedmiu dotychczasowych edycjach konkursu wzięło udział 1 140 fotografów i 5 590 zdjęć.
Każdego roku oprócz zdjęć nagrodzonych przez Jury swoją nagrodę wybierają również dziennikarze.
Poprzez wystawy najlepszych fotografii Bayer od wielu lat zwraca uwagę na niekorzystne zjawiska będące efektem zmian klimatycznych. W tym roku ten przekaz został wzmocniony poprzez głos popularnych artystów, którzy dostrzegają wagę tego problemu i chcą wszystkich przekonać do przestrzegania w codziennym życiu kilku prostych zasad i dostosowania się do reguł zrównoważonego rozwoju.
Problem globalnego ocieplenia, na który Bayer zwraca uwagę już od wielu lat, stał się w tym roku centralnym punktem obrad państw z grupy G8 i parlamentu europejskiego. W koncertach organizowanych na całym świecie pod hasłem „Live Earth” wzięły udział największe gwiazdy muzyki, a dochód z nich zasilił konta organizacji ekologicznych.
EKOLOGIA W OBIEKTYWIE 2007
W tym roku uczestnicy konkursu ubiegali się o nagrody w dwóch kategoriach: Przyroda – 912 zgłoszonych zdjęć, i Dewastacja – 392 fotografie.
Zwycięzcą Grand Prix został Mariusz Ciesielski za pracę pt.«Czekając na wiatr». W przedziale wiekowym 12 – 18 lat w kategorii Przyroda Nagrodę Główną otrzymał Patryk Dziubek za fotografię pt. «Patka». W kategorii Dewastacja zwyciężyła Karolina Kozon za pracę pt. «Perfect Place ». W przedziale wiekowym powyżej 18 lat w kategorii Przyroda Nagrodę Główną otrzymał Robert Kaczmarczyk za fotografię pt. «Tresna».W kategorii Dewastacja zwyciężył zdobywca Grand Prix, Mariusz Ciesielski za pracę pt. «Dymi»
Nagrodę Urzędu Miasta Gdyni otrzymała Małgorzata Książkiewicz, pochodząca z Sopotu autorka zdjęcia „Energia fali”.
Nagrodzone fotografie oraz prace zakwalifikowane do wystaw pokonkursowych można również zobaczyć na stronie internetowej www.ekologiawobiektywie.pl
PATRONATY
Patronat honorowy nad tegorocznym programem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Prezydent Gdyni. Patronem merytorycznym akcji jest Centrum Informacji o Środowisku UNEP/GRID-Warszawa. Patronat branżowy
nad konkursem objął Związek Polskich Artystów Fotografików oraz Związek Polskich Fotografów Przyrody. Projekt jest realizowany we współpracy z Departamentem Edukacji i Promocji Zrównoważonego Rozwoju Ministerstwa Środowiska.
BAYER NA RZECZ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Konkurs „Ekologia w Obiektywie” jest integralną częścią realizowanego od 1999 r. przez firmę Bayer „Programu
na rzecz Zrównoważonego Rozwoju”. Pozostałe elementy tegorocznego programu to konkurs prac magisterskich
i licencjackich organizowany pod hasłem „Ambasador Zrównoważonego Rozwoju” i kierowany do tegorocznych absolwentów wszystkich kierunków studiów, których prace dyplomowe są związane z ochroną środowiska
oraz Eko-Forum czyli debata ekologiczna.
Działalność Bayera w zakresie ochrony środowiska jest znaczącą częścią polityki zrównoważonego rozwoju. Firma zaczęła od ograniczania emisji dwutlenku węgla. W ciągu kilku lat zredukowała poziom szkodliwych emisji o 70% wyprzedzając tym samym wymogi protokołu z Kyoto, który przewidywał redukcje o 25% do 2005 r. i 50% do 2020 r.
Za te działania firma otrzymała nagrodę The Climate Group „Low Carbon Leaders Award“ w 2005 r. i ponownie w 2006 r. Działania te mają nie tylko prospołeczny charakter. Przekładają się również na sukces w biznesie. Dzięki swoim działaniom w zakresie redukcji dwutlenku węgla Bayer zyskał najwyższy rating na ekologicznych indeksach giełdowych. Firma, jako jedna z 60 na świecie, jest notowana na międzynarodowym indexie Climate Leadership Index. Akcje Bayera są również notowane na Dow Jones Sustainability Index World, DJSI STOXX oraz ASPI Eurozone.
Te prestiżowe notowania mają bezpośrednie przełożenie na kurs akcji spółki i zwiększają zainteresowanie inwestorów, którzy coraz większą wagę przykładają do odpowiedzialnych działań podmiotów, w które inwestują.
W styczniu 2006 r. Bayer, jako jedyna firma mająca swoją siedzibę główną poza USA, otrzymała nagrodę Ron Brown Award for Corporate Lidership, będącą najważniejszym wyróżnieniem w Stanach Zjednoczonych w zakresie programów odpowiedzialności społecznej. Nagroda miała m.in. związek z zaangażowaniem Bayera w akcje pomocy ofiarom huraganów. Akcja ta jest cały czas kontynuowana.
Wspólnie z National Geographic Germany Bayer prowadzi akcje ochrony wody pitnej. Za tę działalność firma otrzymała nagrodę Water Environment Federation, światowej organizacji zajmującej się tym problemem.
Od 1999 roku firma realizuje w Polsce kompleksowy program Promocji Zrównoważonego Rozwoju.
Celem promocji Zrównoważonego Rozwoju jest budowanie świadomości proekologicznej wśród wszystkich grup społecznych. Firma Bayer chce w ten sposób zwrócić uwagę na to, że wszyscy, poprzez nasze zachowania, mamy wpływ na kondycje środowiska naturalnego w jakim żyjemy. Wszyscy jesteśmy za nie odpowiedzialni. Chce również promować działania i projekty, które w praktyce przyczyniają się do ochrony środowiska naturalnego.
ostatnia aktualizacja: 2008-03-27