Pracodawca? Dodaj do znajomych.

Dział: praca.studentnews.pl

Rola mediów społecznościowych w naszym życiu wzrosła w ciągu ostatnich lat. Swoje nastawienie zmieniły też firmy poszukujące nowych dróg rekrutacji. Standardem jest, że biznes wykorzystuje social media do komunikacji z kandydatami.

Media społecznościowe to nie tylko miejsce, gdzie utrzymujemy kontakt z naszymi znajomymi czy wrzucamy zdjęcia z wakacji. To też droga komunikacji w procesie rekrutacji pracowników. Portal Statista podaje, że w 2016, aż 72% światowych przedsiębiorstw uważa "cyfrowy HR" za ważny lub bardzo ważny.1

Profil jak wizytówka

Internet daje duże pole do działania, aby wypromować siebie jako markę i interesującego pracownika. Jeszcze przed wkroczeniem, tak na serio, na rynek pracy, warto na swoim profilu informować o udziale w projektach naukowych i wydarzeniach branżowych. Osoby aktywne naukowo na studiach mogą liczyć na zaproszenie do współpracy przez rekruterów jeszcze przed uzyskaniem dyplomu - czasami już na III, IV roku. Social media stały się kanałem pozyskiwania informacji o pracodawcach, stażach czy programach stypendialnych prowadzonych przez firmy. Dobrym przykładem jest tu program "Kierunek Grupa GPEC".

- Nasze drzwi są zawsze otwarte dla pasjonatów, poszukujemy ich. Dzięki programom stypendialnym dajemy szansę młodym ludziom na pokazanie się jeszcze w trakcie studiów jako potencjalny pracownik - mówi Marek Mikucki, kierownik działu HR z firmy Grupy GPEC. - Dziś mało kto publikuje ogłoszenia w tradycyjnej prasie. Jesteśmy tam, gdzie nasz potencjalny pracownik, a ci są dziś w sieci. Komunikujemy naszą ofertę na Facebooku i LinkedIN, na portalach branżowych czy forach tematycznych.

Nie tylko Facebook i Instagram

Media społecznościowe to także portale zawodowe, jak LinkedIn czy Goldenline. Dają one możliwość stworzenia swojego wizerunku pracownika jako marki i to właśnie tam w pierwszej kolejności poszukiwać nas będą firmy. Warto zadbać o swoje profile w mediach społecznościowych i aktywnie je prowadzić. Aktualizacja CV i swoich osiągnięć to dziś standard. Uwagę researcherów przyciągnąć też mogą systematycznie publikowane opinie, analizy i własne prezentacje.

Według danych portalu Statista firmy szukające pracowników w pierwszej kolejności robią to za pośrednictwem Linkedin (87% researchu), a z Facebooka korzysta 43%2. W portalach zawodowych leży więc ogromny potencjał kontaktu z przyszłym pracodawcą. Dlatego warto zadbać o jakość i systematyczność publikowanych treści pod swoim nazwiskiem.

Świat ulega wszechstronnej digitalizacji. Ten trend dotknął także dziedzinę rekrutacji pracowników. Jeśli chcemy pozyskać najlepszych kandydatów należy podążać za tymi zmianami i wdrażać nowoczesne sposoby dotarcia do potencjalnych pracowników.

Źródło danych:

1. https://www.statista.com/topics/2727/online-recruiting/

2. https://www.statista.com/statistics/203283/most-popular-social-media-used-for-hiring/

3. www.zulukuki.com


data ostatniej modyfikacji: 2018-04-10 11:52:56
Komentarze
 
Polityka Prywatności