Połowa studentów nie posiada kompetencji wymaganych przez pracodawców

Dział: praca.studentnews.pl

Połowa badanych studentów twierdzi, że kompetencje, zdobyte podczas studiów nie spełniają oczekiwań pracodawców - wynika z II etapu badań przeprowadzonych przez organizatorów IV edycji programu Twoja Perspektywa – Orange Polska we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami i Business for Society.

Badanie przeprowadzone w maju 2012 r. w ramach IV edycji Twojej Perspektywy, miało na celu m.in. uzyskanie opinii studentów na temat ich przygotowania do wejścia na rynek pracy. Wzięło w nim udział łącznie 1017 respondentów z kilkudziesięciu uczelni w całej Polsce.

Wyniki badania pokazały, że połowa ankietowanych studentów ocenia swoje kompetencje za nieprzystające do oczekiwań pracodawców.
Zaledwie 9 proc. respondentów uważa, że studia zdecydowanie przygotowały ich do podjęcia pierwszej pracy.



Badanie ujawniło zawodową aktywność studentów - ponad 30 proc. respondentów ma już na swoim koncie pierwsze doświadczenie zawodowe. Aż 70 proc. uczestników badania swoje umiejętności praktyczne zdobywa i szlifuje działając w – organizacjach, samorządach, czy uczelnianych kołach naukowych. W kategorii „inne” doświadczenie zdobyte podczas studiów, studenci wymieniali głównie praktyki zawodowe i staże (w tym np. Program EUROpraktyki2012 w Orange Polska) oraz wolontariat.



Badanie pokazało, że od pracodawców studenci oczekują w pierwszej kolejności praktyk, staży oraz warsztatów merytorycznych na uczelniach – czyli tych form współpracy, które umożliwią im konfrontację wiedzy merytorycznej z realiami biznesowymi i przełożenia jej na praktykę. W kategorii „inne” pojawiło się m.in. oczekiwanie delegowania doświadczonych pracowników do prowadzenia przedmiotów specjalistycznych. Za najlepszą formę kontaktu pracodawcy ze studentami 22 proc. respondentów uznało również konkursy.



- Opinia uczestników badania potwierdza tylko, jak ważne są takie działania edukacyjne jak program Twoja Perspektywa, prowadzone w środowisku studenckim, i jak bardzo odpowiadają one potrzebom młodych ludzi – powiedział Marcin Kasperek, Członek Zarządu Business for Society.

Badania opinii studentów były częścią zakończonej właśnie, IV edycji programu Twoja Perspektywa, w ramach którego organizatorzy zrealizowali m.in. 54 warsztaty na 18 uczelniach dla łącznie ponad 900 studentów w całej Polsce. Twoja Perspektywa to także trzyetapowy ogólnopolski konkurs dla studentów, Studenckie Kluby Orange, a także Program Ambasadorski, który opiera się na ścisłej współpracy firmy z uczelniami za pośrednictwem grupy studentów - „Ambasadorów Orange Polska”.

Więcej informacji o programie Twoja Perspektywa znajduje się na stronie: www.twojaperspektywa.pl

opublikowano: 2012-07-19
ostatnia zmiana: 2016-09-02
Komentarze
Polityka Prywatności