Liga Odpowiedzialnego Biznesu po raz siódmy

Dział: praca.studentnews.pl

Siódma edycja Ligi Odpowiedzialnego Biznesu się toczy. Jest to program edukacyjny, który ma za zadanie wykształcić odpowiedzialnych społecznie menedżerów, przedsiębiorców, animatorów społecznych oraz liderów zmian.

Propaguje CSR, czyli strategię uwzględniającą społeczne, etyczne i ekologiczne aspekty w działalności gospodarczej oraz w kontaktach z interesariuszami.

LOB tworzą organizacje studenckie oraz Ambasadorzy CSR – liderzy w swoich środowiskach lokalnych. Do tegorocznej edycji zgłosiło się ponad 60 studentów, z których zostało wybranych 25 Ambasadorów CSR. Są to reprezentanci 22 uczelni z 15 miast Polski, m.in.: UW, SGH, SGGW, UG, UMK, UJ, UMCS, AGH. Ambasadorstwo CSR pozwoli mi na połączenie wiedzy i doświadczenia zdobytego w ramach współpracy z III sektorem z samorządem lokalnym oraz ze sferą biznesu, co może zaowocować ciekawymi inicjatywami – mówi Magda Reichert z UAM. Ambasadorzy monitorują lokalne rynki CSR, promują ideę odpowiedzialnego biznesu w środowisku lokalnym i mediach, prowadzą warsztaty i prezentacje z zakresu dobrych praktyk biznesowych w 5 obszarach – zarządzanie, miejsce pracy i pracownicy, rynek i konsumenci, społeczeństwo oraz środowisko naturalne. Jestem Ambasadorem CSR ponieważ poprzez swoje działania chcę uświadomić ludzi, że cel nie zawsze uświęca środki, a trwałe zmiany najlepiej buduje się przez działania społecznie odpowiedzialne – mówi Mateusz Kucza, student KUL. Ponadto studenci spotykają się z praktykami CSR. Mają też szansę odbycia staży w firmach społecznie odpowiedzialnych.

LOB jest też inicjatorem lokalnych aktywności. Poprzez różnorodne projekty promuje pozytywne praktyki w dziedzinie CSR. W ramach programu grantowego Pracownia Działań Lokalnych Ligi Odpowiedzialnego Biznesu można zdobyć dotację na projekty promujące społecznie odpowiedzialny biznes. Jest to cenne doświadczenie w uprawianiu networkingu oraz poznawaniu świata biznesu. Realizacja projektu pozwoliła nam szybko sprawdzić swoje umiejętności z zakresu zarządzania projektem, kontaktów z firmami oraz mediami. Była to praktyczna lekcja elastycznego i kreatywnego zarządzania finansami oraz negocjacji z partnerami biznesowymi. – mówi Łukasz Wejner, koordynator projektu Business Coffee&Cake. W jesiennej edycji granty zostały przyznane 13 organizacjom z Torunia, Krakowa, Łodzi, Katowic, Lublina, Trójmiasta, Kielc, Wrocławia i Poznania. Kolejna edycja programu rozpocznie się 1 lutego 2011 roku. Wnioski mogą składać koła naukowe, organizacje studenckie i młodzieżowe.
Liga popularyzuje CSR również w sieci. Na stronie http://www.lob.org.plznajdują się bieżące informacje o działalności LOB oraz nowinki ze świata CSR. Również na FanPage’u – LigaOdpowiedzialnegoBiznesu na Facebooku (www.facebook.com/LigaOdpowiedzialnegoBiznesu) można śledzić na bieżąco CSRowe wydarzenia.

Patronat honorowy nad 7. edycją programu objął Minister Gospodarki. Partnerami LOB są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC, Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy oraz Grupa TP.


ostatnia zmiana: 2011-01-03
Komentarze
Polityka Prywatności