W pracy ważna jest uprzejmość
Dział: praca.studentnews.pl
Jeśli ktoś jest dla ciebie nieuprzejmy w pracy lub jesteś świadkiem takiego zachowania, prawdopodobnie będziesz popełniał więcej pomyłek - twierdzi profesor Rhona Flin z University of Aberdeen.
Flin uważa, że związek nieuprzejmości z popełnianiem błędów dotyczy szczególnie zawodów lekarskich. Może wtedy stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa pacjentów.
Badania wykazały, że w wydzielonych, zamkniętych przestrzeniach - takich jak bloki operacyjne - nawet bycie świadkiem wymiany nieuprzejmości między kolegami może osłabić zdolności trzeźwego myślenia zespołu.
Profesor Flin ostrzega: "W środowisku chirurgicznym od całego personelu wymagana jest maksymalna koncentracja, precyzja i skupienie się tylko na wykonywanym zadaniu. Jeśli ktoś z zespołu zachowa się niegrzecznie, wpływa on negatywnie na zdolności pozostałych lekarzy, a to podnosi ryzyko popełnienia błędu podczas operacji. Lekarze, którym zależy przecież na bezpieczeństwie pacjentów, powinni zapamiętać, że zwykła uprzejmość pomiędzy współpracownikami może nieść ze sobą wiele korzyści".
Źródło: facet.onet.pl
ostatnia zmiana: 2010-07-13