Weekend milionerów w stolicy
Dział: praca.studentnews.pl
Jak twierdzi Tom Peters w swej koncepcji "In serach of excellence" nie istnieją idealne firmy, są natomiast strategiczne posunięcia biznesowe bliskie ideału.
Do warszawskiego hotelu Ibis Stare Miasto na Szkołę Innowacji przyjedzie 40 najlepszych młodych przedsiębiorców z województwa pomorskiego, śląskiego oraz wielkopolskiego, którzy zostali wybrani z kilkuset zgłoszeń, które napłynęły do Szkoły Milionerów. I etap Szkoły Milonerów Trening Przedsiębiorczości wyłonił nam finałową 40-stkę, która przez kolejnych 8 miesięcy będzie szkolona przez AIP Seed Capital oraz AIP Consulting. Nauczymy ich myśleć jak milionerzy oraz pokarzemy im co zrobić żeby zostać milionerem. Każdy będzie miał szanse zdobyć 200 000 EUR na rozwój swojej firmy!
W czasie 4 dniowej Szkoły Innowacji 21-24 maja 2009 dzięki ćwiczeniom, pracy w grupach, uczestnicy dowiedzą się jak osiągnąć stan w którym konkurencja stanie się nie istotna, a odpowiednie decyzje biznesowe pomogą wam zaniechać bezsensownej i wyniszczającej walki z konkurentami i skupić się na nowej, jeszcze nie odkrytej przestrzeni rynkowej.
Szkoła Innowacji:
1. Wzmocni umiejętność:
• Myślenia Strategicznego i będzie inspiracją do poszukiwania niestandardowych pomysłów na rozwój własnej działalności;
• Wprowadzenia na rynek produktu dopasowanego do potrzeb klientów.
• Otwartej komunikacji i tworzenia relacji z klientem.
• Pracy zespołowej nad rozwiązaniem problemu.
2. Pokaże schematy działania najważniejszych koncepcji tworzenia innowacji.
Młodzi przedsiębiorcy poznają koncepcję budowania innowacyjnych rozwiązań w oparciu o Blue Ocean Strategy, HardBall, Tipping Point, Toma Petersa, Garego Hamela, Toma Kelleya, Edwarda De Bono.
3. Uczestnicy poznają praktyczne zastosowanie Blue Ocean Strategy dla przygotowania innowacyjnych rozwiązań względem własnych biznesów oraz blisko 100 innowacyjnych rozwiązań innych firm z całego świata w postaci szczegółowych case studies;
Od dłuższego czasu firmy starają się pokonać konkurencję uzyskując te same produkty i usługi w efektywniejszy sposób. Jest to droga, która dość szybko prowadzi do hiperkonkurencji i wzajemnego wyniszczenia. Tylko poprzez trwałą strategię odróżniania się od oponentów możemy stworzyć podstawy przyszłego sukcesu. Dlatego skupimy się głownie na strategii Blue Ocean Strategy – autorów Chana Kima i Renée Mauborgne.
Blue Ocean Strategy (BOS) to jedna z najnowszych koncepcji biznesowych na świecie. Powstała dosyć niedawno, ale od razu zyskała uznanie wśród ekspertów oraz prezesów i dyrektorów wielu firm. Koncepcja BOS opiera się na stwierdzeniu "Nie walcz z konkurencją spraw aby stała się nieistotna!" Ufając starej zasadzie, która mówi, że najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze strategia szybko znalazła zwolenników na całym świecie.
ostatnia zmiana: 2009-05-21