Maturzysto, studencie: co dalej?
Dział: praca.studentnews.pl
Dla niezdecydowanych: wyobrażenia a praca w domu mediowym.
Od kilku lat ZenithOptimedia, będący jednym z największych domów mediowych w Polsce, obserwuje wzrost zainteresowania absolwentów pracą w branży. Jeszcze dwa lata temu w odpowiedzi na ogłoszenie z ofertą pracy na podstawowe stanowisko media assistant, napływało około 200 podań. Dziś na podobne ogłoszenie odpowiada ponad 500 kandydatów. Większość z nich to młodzi, świetnie wykształceni absolwenci prestiżowych uczelni, mogący się pochwalić znajomością dwóch języków obcych.
Nowe miejsca pracy, nowe zawody
Wciągu ostatnich lat pojawiło się wiele nowych miejsc pracy i zawodów, które nie były znane naszym rodzicom. Jednym z takich miejsc są domy mediowe, gdzie większość nowych pracowników rozpoczyna swoją karierę na stanowisku asystenta ds. mediów (media assistant). Czym zajmuje się osoba zatrudniona na tym stanowisku? Jest głównie odpowiedzialna za wsparcie zespołu przy opracowaniu planu zakupów powierzchni reklamowych i/lub czasu antenowego. Media assistant zbiera i analizuje informacje o pozycji rynkowej produktów, których kampanię prowadzi oraz monitoruje aktywność konkurencji. Nowi pracownicy są odpowiedzialni za przesyłanie zaakceptowanych zleceń do kontrolerów. Praca na tym stanowisku to również śledzenie wyników czytelnictwa prasy, oglądalności telewizji oraz słuchalności radia. Do jednej z najmniej lubianych i najbardziej pracochłonnych czynności należy sporządzanie raportów z podsumowaniem kampanii.
Idealny kandydat
Dom mediowy to specyficzne miejsce pracy, gdzie pewność siebie i duża odporność na stres mają zasadnicze znaczenie. Jak podkreśla Jerzy Kozakiewicz, dyrektor ds. HR ZenithOptimedia, ponad doświadczenie kandydata stawia się kreatywność i zdolności analityczne nowych pracowników. Cały warsztat pracy nowi pracownicy, poznają, ucząc się od swoich starszych stażem kolegów. Równie cenne w tym zawodzie są rozbudowane zdolności negocjacyjne, ponadto idealni kandydaci powinni świetnie sobie radzić z rachunkami. Kierunek studiów czy nazwa skończonej uczelni nie ma tu znaczenia. ZenithOptimedia inwestuje w ludzi, którzy, jak mówi Jerzy Kozakiewicz „mają silną motywację do podnoszenia swoich kwalifikacji i uczenia się nowych rzeczy”.
Proces rekrutacyjny
Zdobyć pracę w ZenithOptimedia jednak nie jest łatwo. Po pomyślnym przejściu przez selekcję dokumentów, wybrane osoby zostają zaproszone na spotkanie, w trakcie którego mają za zadanie rozwiązać testy weryfikujące zdolność logicznego i analitycznego myślenia. Kolejnym, zamykającym proces rekrutacji, etapem jest rozmowa kwalifikacyjna. W ciągu ostatnich dwóch lat pracę na stanowisku asystenta ds. mediów w ZenithOptimedia znalazło aż 16 osób. To bardzo dużo zważywszy na fakt, iż firma zatrudnia obecnie 136 pracowników. ZenithOptimedia chętnie przyjmuje osoby bez doświadczenia, często wśród nich znajdują się studenci ostatnich lat studiów lub absolwenci. Jerzy Kozakiewicz, dyrektor ds. HR - „Skupiamy się na rekrutacjach na stanowiska najniższego szczebla. Daje to możliwość poznania pracy Media Planera od podszewki.” Najmłodszym pracownikiem w historii ZenithOptimedia i prawdopodobnie w branży, jest Małgorzata Żukowska, która jest związana z tym domem mediowym od sierpnia zeszłego roku. Pracę rozpoczęła zaraz po maturze. Zajmuje stanowisko asystenta ds. mediów.
„Rozpoczynając pracę w ZenithOptimedia nie do końca zdawałam sobie sprawę z tego jak wiele możliwości rozwojowych daje praca w domu mediowym. Nie spodziewałam się, że na tak wielu różnych płaszczyznach będę mogła się kształcić. Kiedy miałam rozpocząć pracę wśród ludzi z doświadczeniem w branży pojawiła się pewna wątpliwość – Czy jestem już gotowa, czy dam sobie radę ?! Dziś absolutnie nie żałuję, że związałam swoją przyszłość z ZenithOptimedia. Cenię zespół w którym pracuję, osoby z którymi spędzam codziennie tak wiele czasu. To właśnie dzięki nim tak wiele się nauczyłam. Wciąż czuję, że się rozwijam”. Małgorzata jednocześnie studiuje psychologię mediów w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania, wciąż podnosząc swoje kwalifikacje.
Doskonałym dowodem na to, że ZenithOptimedia stwarza swoim pracownikom nieograniczone możliwości, jest fakt, że zarówno prezes ZenithOptimedia, jak i dyrektor zarządzający, rozpoczęli swoje kariery zawodowe właśnie tutaj.
Co tak przyciąga kandydatów do ZenithOptimedia?
Przede wszystkim perspektywy rozwoju, ciekawe i pełne wyzwań środowisko pracy oraz konkurencyjne zarobki, co roku weryfikowane poprzez Coroczne Badanie Płac organizowane przy współpracy z SAR (Stowarzyszenie Agencji Reklamowych). Wszyscy pracownicy ZenithOptimedia mogą korzystać z prywatnej opieki medycznej, dofinansowania zajęć sportowych oraz mają możliwość uczestniczenia w lekcjach języka angielskiego. Dzięki bogatej ofercie kursów, w której skład wchodzą szkolenia narzędziowe jak również rozwijające umiejętności miękkie, pracownicy 2-3 razy w roku doszkalają swoje umiejętności. Ponadto ZenithOptimedia zapewnia dogodne warunki pracy. Na pracowników czekają nie tylko nowocześnie wyposażone pomieszczenia biurowe, ale również specjalnie wydzielony pokój przeznaczony do odpoczynku. To miejsce w którym można oderwać się na chwilę od stresujących zajęć i zregenerować siły przed powrotem do obowiązków.
dodane przez PIK
ostatnia zmiana: 2009-05-15