Jakich tematów nie poruszać w pracy?

Jakich tematów nie porusza się w pracy
Jakich tematów nie porusza się w pracy

Przyjazna atmosfera to kluczowy element, jeżeli chodzi o dobre samopoczucie w miejscu pracy. Dłuższa współpraca niewątpliwie wpływa na dobre relacje. Warto jednak pamiętać, że są granice, których w przypadku znajomości zawodowych nie należy przekraczać, a tym samym ostrożnie dobierać tematy, które porusza się ze współpracownikami. Które z nich bezpieczniej omijać?

Rozmowa ze współpracownikami. O czym warto pamiętać?

Praca to miejsce, gdzie spędzamy prawie połowę swojego życia. Nic więc dziwnego, że dążymy do zawierania znajomości, dzięki którym będziemy czuć się w niej bardziej komfortowo. Pomimo zażyłych relacji warto jednak pamiętać, że w dalszym ciągu to praca powinna definiować nawiązywane znajomości. I choć nikt nie zabroni nam swobodnie i przyjaźnie komunikować się ze współpracownikami, niektóre tematy warto poruszać wyłącznie poza pracą, w zaufanym gronie. Co do nich należy?

Zarobki i życie prywatne

Jednym z głównych tematów, których nie należy poruszać w miejscu pracy, są pieniądze. Zarobki to często temat tabu, którego przywołanie może nieść ze sobą przykre konsekwencje. Zazwyczaj bowiem jest to kwestia omawiana wyłącznie z pracodawcą. Należy również wziąć pod uwagę fakt, iż nie każdy otwarcie chce omawiać kwestie finansowe z innymi pracownikami. Podobnie jest w przypadku życia prywatnego. Praca to miejsce, w którym nie należy zwierzać się współpracownikom, a tym bardziej opowiadać o błędach z przeszłości czy kompromitujących sytuacjach. Każdy z tych tematów może kiedyś zostać wykorzystany przeciwko Tobie!

Religia i polityka

Kolejnymi budzącymi kontrowersje tematami są religia i polityka. Jeżeli chcesz, by praca przebiegała w atmosferze bez napięcia, staraj się nie poruszać ich z pozostałymi pracownikami. Różnica poglądów czy zdań może na dobre zmienić wzajemne podejście wielu członków zespołu. Taka sytuacja może zaś doprowadzić do licznych konfliktów i nieporozumień, a tym samym spadku efektywności. Co więcej, może stanowić pretekst do wyizolowania osób o odmiennych poglądach.

Plotki w pracy? To niewskazane!

Praca w jednym miejscu przez dłuższy czas z pewnością daje wiele okazji do plotkowania. Pamiętaj jednak, by pod żadnym pozorem nie dać się wciągnąć w rozpowszechnianie niepotwierdzonych informacji. Nigdy nie wiesz, do kogo tak naprawdę trafi to, co przekazujesz oraz ile prawdy jest w tym, co mówią inni. Jeżeli więc zależy Ci na poprawnych relacjach ze współpracownikami, nie wdawaj się w spiskowe konwersacje.


Źródło: pracuj.pl
opublikowano: 2022-07-06
Komentarze
Trochę humoru przed pracą:)
Profesorowi przeciekał kran, więc wezwał hydraulika. Hydraulik przez 10 minut
podłubał przy kranie i policzył 100 zł. Profesor się strasznie zdenerwował, że on, osoba wykształcona, zarabia grosze, a hydraulik za chwilę roboty policzył sobie spore pieniądze. Hydraulik na to:
- Wie pan co... U nas w spółdzielni szukają teraz pracowników. Zgłosi się pan i będzie pan pracował jako hydraulik. Tylko niech pan nie mówi, że pan jest profesor. Najlepiej będzie, jeśli pan powie że pan skończył 7 klas podstawówki.
Profesor tak właśnie zrobił i pracował przez jakiś czas, ale przyszło zarządzenie kierownictwa, że wszyscy pracownicy mają mieć skończoną podstawówkę. Więc profesor, chcąc nie chcąc, musiał iść na kurs razem z kolegami z pracy, żeby się nie wydał kłamstwo.
Na pierwszych zajęciach nauczyciel wziął profesora do tablicy każe policzyć pole koła. Profesor wypisał bardzo zgrabną całkę, ale wynik mu wyszedł ujemny.
Myśli, myśli, i nagle słyszy szept z pierwszej ławki:
- Zmień granice całkowania...
Polityka Prywatności