Co ludzie robią w czasie pracy?

Dział: praca.studentnews.pl

Ankieta przeprowadzona przez jobpilot/Monster wykazała, że 44% pracowników spędza w pracy czas na planowaniu i rezerwowaniu wakacji.

Przeprowadzona niedawno przez serwis Monster ankieta wykazała, że blisko połowa pytanych pracowników z całego świata szuka informacji o wyjazdach wakacyjnych i rezerwuje je w czasie pracy.

Monster Meter zapytał 10,726 pracowników z Europy, Stanów Zjednoczonych i Kanady, "Czy planujesz letnie wakacje w czasie pracy?". Rezultaty wyglądają następująco:

22% (2,326 głosów) “Tak - wszystko robię w pracy, od zbierania informacji aż po rezerwację”
24% (2,633 głosy) “Tylko częściowo”
54% (5,767 głosów) “Nie - zajmuję się tym w czasie wolnym”

Najczęściej występku tego dopuścili się pracownicy z Luksemburga - aż 81% z nich przyznało się do szukania informacji lub rezerwacji w trakcie pracy. Cały wyjazd, począwszy do planowania do rezerwacji, organizowali najczęściej pracownicy w Irlandii, na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii - dotyczyło to odpowiednio 38%, 35% i 32% respondentów.

Natomiast zdecydowana większość Holendrów (68% pracowników), Niemców (66%) i Hiszpanów (65%) deklaruje, że wyjazdy rezerwuje całkowicie w czasie wolnym od służbowych obowiązków.

“Większość pracowników znajduje się na granicy wykorzystywania czasu firmy do celów osobistych" - mówi Renata Janus, Marketing Director jobpilot.pl i monsterpolska.pl. "Popieramy pozytywną kulturę służbową opartą na zrównoważeniu działań związanych z pracą i życiem osobistym, jednak nasza ankieta wykazuje, że niektórym pracownikom trzeba przypomnieć, aby koncentrowali się bardziej na swoich zadaniach”.

Na serwisach www.jobpilot.pl oraz www.monsterpolska.pl osoby szukające pracy zamieszczają codziennie kilkaset nowych CV i dokonują kilku tysięcy wyszukań. Serwisy zawierają także rady dotyczące poszukiwania najlepszych kandydatów oraz poradniki wyszukiwania najlepszych rozwiązań.

Wyniki aktualnej ankiety jobpilot/Monster są oparte na głosach oddanych przez osoby odwiedzające portal Monster.com w okresie od 28 kwietnia do 11 maja 2008. W wyliczeniach uwzględnia się tylko jeden głos każdego użytkownika. Monster Meter to produkt Monsterâ, czołowego światowego portalu dotyczącego kariery i flagowej marki firmy Monster Worldwide Inc., a zarazem seria sieciowych ankiet zbierających opinie użytkowników na różne kwestie związane z karierami, gospodarką i środowiskiem pracy. Ankiety nie są przeprowadzane naukowo i prezentują jedynie opinie tych użytkowników Internetu, którzy wzięli w nich udział. Każda osoba pragnąca zagłosować w aktualnej sieciowej ankiecie portalu Monster może to zrobić, logując się na www.jobpilot.pl.


ostatnia aktualizacja: 2008-07-01
Komentarze
Polityka Prywatności