Młodzieżowa przedsiębiorczość w skali mikro

W siódmej już edycji Make a Connection – Przyłącz się! – programu prowadzonego przez firmę Nokia i Polską Fundację Dzieci i Młodzieży wybrano do realizacji 95 projektów.

Młodzi ludzie, którzy chcą rozwijać przedsiębiorczość oraz pozytywnie kształtować lokalną społeczność dostaną dotacje finansowe od firmy Nokia, by do końca sierpnia  2008 roku wprowadzić w życie i rozwinąć swoje projekty.

Jak co roku młodzież zaskakuje nas różnorodnością pomysłów oraz coraz liczniejszym udziałem w programie – powiedziała Sarka Baronova, Marketing Manager firmy Nokia Poland. – Dla młodych ludzi w wieku 16-22 lata to dobra okazja aby nauczyć się podstaw tworzenia i wdrażania projektów. Cenną wartością jest to, że młodzi ludzie uczą się od siebie nawzajem i współpracy w grupie.

Kolejne programy Make a Connection przynoszą powstawanie ciągle rozwijającej się społeczności młodych ludzi, którzy z wielkim entuzjazmem wprowadzają pozytywne zmiany w swoim otoczeniu. Młodzież wykazuje silną motywację, tworzy nowatorskie rozwiązania, a zarazem rozwija własne osobowości i uczy się praktycznych umiejętności potrzebnych w późniejszym życiu zawodowym – powiedziała Maria Holzer, dyrektor zarządzająca PFDiM.

W tej edycji młodzi ludzie jak zwykle wykazali się ogromną inwencją twórczą. Powstały naprawdę obiecujące projekty. Przykładowo młodzieżowa grupa „Przyjaciele z boiska” z miejscowości Posady w województwie warmińsko-mazurskim planuje wybudować, przy wsparciu lokalnej władzy i mieszkańców, w sąsiednich miejscowościach 4 boiska do siatkówki. Na gotowych obiektach zostanie zorganizowany wiejski turniej siatkówki, a w okresie wiosenno-letnim dla dzieci i młodzieży odbywać się będą wakacyjne spotkania ze sportem.

Tymczasem w Katowicach grupa „Reklamtrutka” przeprowadzi kampanię na rzecz zwiększenia świadomości ekologicznej mieszkańców Katowic i Mysłowic. Młodzi chcą, aby ludzie w każdym wieku – dzieci, młodzież i dorośli – zdawali sobie sprawę, jak szkodliwe dla środowiska są torby plastikowe.

W Mokrsku (woj. łódzkie), młodzieżowa grupa „Strefa Akcji” utworzy od podstaw zespół grający na bębnach djembe. Grupa przygotuje koncert, który przez 3 miesiące będzie prezentowany w sąsiednich wsiach na festynach. Zespół będzie również współpracował przy zajęciach z muzykoterapii dla niepełnosprawnych ze Środowiskowego Domu Samopomocy oraz organizował otwarte dla mieszkańców wieczory filmowe o Afryce.

Czym jest Make a Connection?
Make a Connection to globalna inicjatywa zapoczątkowana w 2000 roku przez International Youth Foundation, a w Polsce prowadzona przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży oraz firmę Nokia. Inicjatywa ta ma na celu promowanie prawidłowego rozwoju młodych ludzi poprzez umożliwienie im „połączenia się”  ze swoimi społecznościami, rodzinami, kolegami i wreszcie – z samymi sobą. Program ten poszerza możliwości edukacyjne stojące przed młodzieżą, uczy ja potrzebnych w życiu umiejętności i pomaga pozytywnie i twórczo uczestniczyć w życiu społeczeństwa. Obecnie te programy są realizowane w ponad 20 krajach, każdy jest przystosowany do charakterystycznych, lokalnych potrzeb.

Informacja o Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży (PFDiM)
Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży powstała w maju 1992 r. przy wsparciu International Youth Foundation. Celem jej działań jest wszechstronny rozwój dzieci i młodzieży. Jest organizacją niedochodową, środki finansowe pochodzą z dotacji i darowizn instytucji oraz osób prywatnych.
W ciągu 14 lat działalności Fundacja objęła pomocą ponad 500 organizacji pracujących na rzecz dzieci i młodzieży. Dociera z pomocą finansową do najdalszych zakątków kraju. Od września 1992 r. do końca roku 2006 udzieliła 3 370 dotacji na łączną kwotę 33 438 797 zł. Każdego roku pomaga ponad 200 tys. dzieci i młodzieży.

Informacja o firmie Nokia
Nokia pragnie wnieść do społeczeństwa pozytywne wartości, wykraczające poza nowoczesne technologie, produkty i usługi oferowane przez firmę. Firma jest zaangażowana w projekty społeczne wspierające młodzież i edukację w 30 krajach, z których korzysta ponad 1 milion młodych ludzi. Pracownicy firmy aktywnie uczestniczą w programach prowadzonych na rzecz lokalnych projektów jako wolontariusze, w ramach których przepracowali w 2006 r. ponad 25 tysięcy godzin. Nokia wspiera również innowacyjne projekty wnoszące korzyści, jakie przynoszą mobilne technologie społeczeństwom na całym świecie.

« powrót
Komentarze
Polityka Prywatności