Efektywność portali pracy

Dział: praca.studentnews.pl

Korzystanie z portali pracy jest jedną z najbardziej popularnych metod poszukiwania zatrudnienia. Portal infoPraca przyjrzał się skuteczności tych narzędzi. Wyniki są optymistyczne. Ponad połowa osób zarejestrowanych w portalach pracy umówiła się dzięki nim na rozmowę rekrutacyjną, a prawie 1/3 tych osób otrzymała pracę.

Portale pracy to już nie tylko giełdy z ofertami zatrudnienia, ale skuteczne narzędzie pomagające zdobyć zatrudnienie. Ich skuteczność przekłada się na zaufanie użytkowników
i opinie o tych kanałach łączenia pracodawców z pracownikami. Portal infoPraca przeprowadził badanie wśród internautów i sprawdził jakie zdanie o portalach pracy mają ich użytkownicy.

Blisko 44 proc. użytkowników portali pracy korzysta z nich codziennie, a ponad połowa wszystkich osób zarejestrowanych w serwisach z ofertami pracy umówiła się dzięki nim na rozmowę kwalifikacyjną. Z kolei prawie 1/3 respondentów otrzymała dzięki portalom zatrudnienie. Wynik ten przekłada się na zaufanie do tych narzędzi. Według 2/3 użytkowników portale pracy są pomocne w zdobyciu zatrudnienia. Przekłada się na to liczbę indywidualnych rejestracji. Jedno takie miejsce nie wystarcza - prawie 60 proc. respondentów ma konta na co najmniej 3 portalach.

- Wyniki badania pozytywnie mnie zaskoczyły. W naszym kraju panuje powszechna opinia, że sieć własnych kontaktów biznesowych i towarzyskich, czyli tzw. networking, jest najbardziej efektywnym sposobem znalezienia pracodawcy, podczas gdy skuteczność portali można uznać za równie efektywne narzędzie. Pamiętajmy jednak, że proces poszukiwania zatrudnienia jest najczęściej długotrwały i w drodze po wymarzoną pracę powinniśmy korzystać ze wszystkich możliwych metod, także tych niestandardowych jeżeli tylko sprawią, że kandydat pozytywnie wyróżni się spośród innych - komentuje Marek Jurkiewicz, General Manager infoPraca.


Internetowe giełdy pracy w roli doradcy

Korzystanie z portali to nie tylko wertowanie ogłoszeń, odpowiedzi na nie i zamieszczanie CV. Służą one jako wiarygodna baza wiedzy i poradnik rynku pracy. To właśnie tu ponad połowa badanych (53 proc.) szuka wzorów CV i listów motywacyjnych. Dla blisko połowy respondentów (47 proc.) istotne są raporty wynagrodzeń, dzięki którym mogą dopasować swoje oczekiwania finansowe do standardów rynku. Z kolei 42 proc. ankietowanych poszukuje poradników nt. rozmów rekrutacyjnych. I nawet jeśli blisko 70 proc. zna lepsze sposoby na szukanie zatrudnienia, to znaczenie portali jest nie do przecenienia. Świadczy o tym fakt, że niemal 3/4 użytkowników poleciłoby je innym. Nigdzie indziej nie będziemy na bieżąco z tym, czego rynek pracy nie tylko od nas oczekuje i wymaga, ale także z tym, co jest nam w stanie dać za nasze dobre przygotowanie.


opublikowano: 2014-09-30
Komentarze
Polityka Prywatności