Egzamin został przygotowany z myślą o kandydatach, którzy chcą zdobyć podstawową wiedzę z zakresu działań prowadzonych przez agencje PR oraz wewnętrzne działy odpowiadające za wizerunek przedsiębiorstwa.
Kandydaci przystępujący do egzaminu powinni posiadać podstawową wiedzę z zakresu:
współczesnych technik komunikacyjnych;
wykorzystania tych technik jako pomocy w efektywnym zarządzaniu programem komunikacji;
wpływu zmian technologicznych na tworzenie się problemów w komunikacji międzyludzkiej.
Celem egzaminu jest rozwinięcie wiedzy kandydatów z zakresu:
relacji z mediami;
publiczność i media;
natura public relations;
organizacja public relations;
sponsoring.
Po zdaniu egzaminu kandydat będzie potrafił:
wyjaśnić działania public relations;
wyjaśnić rolę public relations w działaniach firmy;
wyjaśnić rolę agencji PR;
określić strategiczną rolę PR w zarządzaniu komunikacją w ramach organizacji;
wyjaśnić wykorzystanie różnego typu mediów, produkcji i organizacji wydarzeń;
wyjaśnić zależności pomiędzy zarządem a pracownikami.
Kandydaci przystępujący do egzaminu powinni posługiwać się językiem angielskim na poziomie odpowiadającym LCCI IQ English for Business Level 2 (poziom B1 wg skali Rady Europy). Jednak w odniesieniu do słownictwa specjalistycznego związanego z PR zalecany jest poziom LCCI IQ English for Business Level 3 (poziom B2 wg skali Rady Europy).
Zagadnienia, które obejmuje egzamin:
natura PR;
odbiorcy PR;
prawo i obowiązujące zasady;
PR w krajach rozwijających się;
PR w eksporcie;
relacje w społecznościach;
organizacja PR;
planowanie i przygotowanie PR;
relacje z mediami;
kanały komunikacyjne: metody i techniki;
pomoce audiowizualne;
media PR;
wystawy;
sponsoring;
usługi pomocnicze;
badania;
rozwój i trendy.
Format Egzaminu:
egzamin trwa 3 godziny zegarowe;
składa się z dwóch części: w części pierwszej kandydaci odpowiadają na jedno pytanie obowiązkowe, w części drugiej odpowiadają na 4 pytania wybrane spośród 9 możliwości;
z egzaminu można uzyskać następujące oceny: Fail (poniżej 50%), Pass (50%), Pass with Credit (60%) i Pass with Distinction (75%).