Mimo kryzysu pracodawcy nadal chętnie inwestują w szkolenia, które są elementem planu rozwoju zatrudnionych w firmie osób. Kontrola ich skuteczności pozwala natomiast racjonalnie zarządzać przeznaczonymi na ten cel funduszami.
Z wyliczeń Polskiej Izby Firm Szkoleniowych wynika, że jedynie co czwarte z badanych na początku ubiegłego roku Małych i Średnich Przedsiębiorstw posiada plan szkoleń pracowników, bądź wydziela budżet szkoleniowy na ten cel. Niemniej, wszyscy pracodawcy zdają sobie sprawę z tego, że dobrze wyszkoleni pracownicy z grupy tzw. knowledge workers tworzą wartość dodaną firmy.
Największe
zapotrzebowanie na szkolenia w polskich firmach w najbliższym czasie
dotyczyć będą przede wszystkim osób zatrudnionych na stanowiskach
kierowniczych, pracowników działów handlowych, odpowiedzialnych za
kontakt z klientem, czy informatyków. Natomiast niezmienną
popularnością wciąż cieszą się szkolenia językowe. - Niezależnie od
sytuacji gospodarczej, przygotowujemy kilkadziesiąt ofert kursów
miesięcznie dla klientów biznesowych. Dotyczy to zarówno szkoleń
indywidualnych (face to face), jak i grupowych. Najczęściej firmy
wybierają opcję pakietu lekcji. W czasie prowadzenia kursu, kompleksowy
wewnętrzny system testowania pozwala nam dokonywać systematycznej oceny
postępów w nauce każdej z osób.
To
również doskonałe narzędzie służące do motywacji i osiągania
wyznaczonych celów. Podczas szkolenia oceniamy też stale proces
nauczania, uwzględniając potrzeby słuchaczy. W
trakcie i po zakończeniu szkolenia zleceniodawcy otrzymują opisową
ocenę dotyczącą rozwoju kompetencji językowych każdego szkolonego
pracownika - tłumaczy Mariusz Mirecki, metodyk ze Szkoły Języków Obcych
Profi-Lingua.
Zadaniem
szkół językowych, które oferują kursy dla biznesu jest teraz nie tylko
ścisłe dostosowanie programu do potrzeb zleceniodawcy i słuchaczy, ale
też odpowiednie monitorowanie przyrostu umiejętności językowych.
Szkolenie można kontrolować korzystając z systemu testowania
wewnętrznego, ale również posługując się uznanymi certyfikatami
językowymi przeznaczonymi dla biznesu jak np.: test Educational Testing
Service, czy Business Language Testing Service. Sprawdzanie
efektywności szkoleń daje pracodawcom poczucie bezpieczeństwa i
kontroli nad przeznaczanymi na nie wydatkami.
Dowiedz się więcej o szkole Profi-Lingua