Pracowite wakacje dla uczestników MBA z Tuck School of Business
Dział: praca.studentnews.pl
10 dni z Chinach, Kenii i Japonii, pozwoli lepiej zrozumieć jak skutecznie negocjować i dojść do porozumienia w kontekście międzynarodowym
W obecnej sytuacji gospodarczej niektórzy studenci z Tuck School of Business z Dartmouth rezygnują z tradycyjnych wiosennych wakacji - „spring break” - na rzecz nauki i zdobywania nowych kompetencji. Z dala od słonecznych plaż, trzy grupy studentów z pierwszego i drugiego roku właśnie udały się do Chin, Kenii i Japonii. Celem tej podróży, sponsorowanej przez Międzynarodowe Centrum Handlu z Tuck, jest lepsze poznanie specyfiki tych krajów i zdobycie kompetencji w prowadzeniu biznesu z zagranicznymi partnerami.
Pierwsza grupa 17 studentów udała się do Chin, zatrzymując się w Pekinie, Hangzhou, Hohot i Shanghai. Aby lepiej poznać mentalność lokalnych przedsiębiorców, studenci odwiedzają 8 chińskich firm. Druga grupa, 9 studentów, wybrała Kenię. W programie ich wizyty znajdują sie odwiedziny w firmach kenijskich oraz na Giełdzie w Nairobii. Ostatnia i najbardziej liczna grupa 35 studentów wyjechała do Japonii, gdzie program przewiduje zapoznanie się z metodami pracy w Toyocie oraz NTT Docomo - liderze telefonii komórkowej.
Podczas tej wizyty, studenci mają za zadanie dowiedzieć się jak najwięcej o sposobach działania, komunikowania czy negocjowania oraz o mentalności partnerów pochodzących z odmiennych kregów kulturowych. Taka wiedza jest kluczowa dla osób, które planują karierę o zasięgu międzynarodowym i globalnym.
Głównym sponsorem wyjazdu jest Międzynarodowe Centrum Handlu z Tuck (Center for International Business) prowadzące program „Tuck Global Consultancy”, w ramach którego studenci z Tuck uczestniczyli jak do tej pory w ponad 100 projektach w 50 różnych krajach. Centrum organizuje również, na kampusie uczelni Tuck, międzynarodowe konferencje związane z problematyką efektywnego zarządzania firmą. Badania naukowe są również jedną z głównych działalności Centrum, w szczególności jeśli chodzi o badania z zakresu: wpływu globalizacji na strategię przedsiębiorstw; rozwoju przemysłu i rezultatów gospodarczych.
ostatnia zmiana: 2016-09-02