Gmc euromanager - pierwsze starcie rozstrzygnięte

Strona www: www.gmcpoland.pl
Dział: praca.studentnews.pl

14 lipca zakończył się pierwszy etap IX edycji konkursu Global Management Poland 2008. Z 371 zespołów menadżerskich i studenckich, które przez trzy miesiące brały udział w wirtualnej walce rynkowej zostało wyłonionych 128, wśród nich aż 84 zespoły studenckie. To one zmierzą się w drugim etapie walcząc o udział w finale i zwycięstwo polskiej edycji GMC.

Global Management Challenge jest polską edycją międzynarodowego przedsięwzięcia, w którym uczestniczy 28 państw. Rozgrywane co roku, równolegle, krajowe edycje mają na celu wyłonienie elity wirtualnego zarządzania. To największy na świecie konkurs przeznaczony zarówno dla menedżerów jak i studentów, który do tej pory zgromadził 400 000 absolwentów na całym świecie, a w Polsce ponad 10 000.

W pierwszym etapie tegorocznych rozgrywek w konkursie wzięła udział rekordowa liczba 371 zespołów. 3-5 osobowe drużyny otrzymały pod zarząd firmę produkcyjną o sytuacji finansowej charakteryzującej się nadpłynnością, borykającą się między innymi z problemami w realizacji zamówień. Ich celem było takie zaplanowanie długofalowej strategii przedsiębiorstwa i podjęcie kluczowych decyzji operacyjnych, by osiągnąć jak najwyższą cenę akcji prowadzonej firmy.

W wirtualnej walce rynkowej wzięły udział zespoły studenckie, sponsorowane między innymi przez: Millennium Bank, Deloitte, MARS Polska, METRO Group, Telekomunikację Polską i wielu sponsorów indywidualnych oraz zespoły menedżerskie firm: Bank BGŻ, Bank BPH, Bank Gospodarstwa Krajowego, Bank Millennium, Bank Polska Kasa Opieki, Bank Zachodni WBK, BP Polska, BRE BANK SA., Budimex Dromex, Cemex Polska, Citi Handlowy - Management Associates, Dalkia Łódź, Dalkia Poznań, Deloitte, DHL Express, Euro Bank, Fabryka Plastików Kwidzyn, Faurecia, Generali, Grupa ING, KPMG, Makro Cash & Carry Polska, Mondial Assistance, MultiBank, Philips Lighting Poland, Platforma Mediowa Point Group, PZU S.A., Real, Reckitt Benckiser, Roto Frank, STRABAG, ZPC Mieszko i inne.



„ …Szczególnie dużo czasu poświęciliśmy na analizę reguł rządzących symulowanym światem gry, w czym kluczową rolę odgrywał podręcznik i cykl treningowy, umożliwiający ustalenie pewnych prawidłowości. Pozwoliło to na opracowanie i realizacje założeń taktycznych przez kolejne rundy pierwszego etapu w stopniu wystarczającym do awansowania do kolejnego etapu. W nim mamy nadzieje wykorzystać obserwacje zdobyte podczas gry do tej pory, aby podejmowane decyzje były jeszcze trafniejsze”- mówi Kierownik zespołu APVP, którego patronem w konkursie jest Rzeczpospolita.

W drugim etapie konkursu zmierzą się osiemdziesiąt cztery zespoły studenckie oraz czterdzieści cztery zespoły firmowe.

1 września po raz kolejny drużyny zostaną losowo podzielone na grupy, w obrębie których będą rywalizowały ze sobą. Otrzymają nową historię firmy i rozegrają pięć cykli decyzyjnych, po których do ścisłego finału awansuje 16 zespołów z najlepszymi wynikami.

Zapraszamy do śledzenia przebiegu konkursu na stronie www.gmcpoland.pl

GLOBAL MANAGEMENT CHALLENGE 2008

Patroni honorowi: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowy Bank Polski

Sponsorzy: Bank Millennium, Deloitte, MARS Polska, METRO Group, Telekomunikacja Polska

Patroni medialni: Rzeczpospolita, Parkiet, Manager Magazin, Personel i Zarządzanie

Współpraca: Bankier.pl, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, qpracy.pl

ostatnia aktualizacja: 2008-08-14
Komentarze
Polityka Prywatności