Początek pierwszego etapu konkursu Global Management Challenge (26 maja) oznacza początek rywalizacji o udział w Finale Światowym w Lizbonie. Przystępuje do niej rekordowa liczba 371 zespołów, wśród nich - reprezentacje firmowe oraz studenckie.
Zadaniem uczestników GMC jest skuteczna rywalizacja o klientów, inwestorów i
pracowników. Zespoły wcielają się w rolę wirtualnych zarządów i podejmują
konkurencyjną walkę na międzynarodowym
rynku. Ich skuteczność jest oceniana na podstawie cen akcji osiąganych na giełdzie przez zarządzane firmy.
Global Management Challenge jest polską edycją
międzynarodowego przedsięwzięcia, w którym uczestniczy 28 państw. Rozgrywane co roku, równolegle, krajowe edycje mają na
celu wyłonienie elity wirtualnego zarządzania. To największy na świecie konkurs
przeznaczony zarówno dla menedżerów jak i studentów.
Polskie edycje odbywają się pod patronatem Giełdy
Papierów Wartościowych w Warszawie oraz Narodowego Banku Polskiego. Organizacja
konkursu jest możliwa dzięki zaangażowanym sponsorom: Bankowi Millennium,
Deloitte, MARS Polska, METRO Group oraz Telekomunikacji Polskiej. W krajowych
edycjach od 2000 roku wzięło udział już ponad 10 000 osób.
Rywalizacja w tegorocznej odsłonie konkursu odbywa
się między pracownikami m.in. takich firm jak: Bank BGŻ, BP Polska, Bank
Gospodarstwa Krajowego, Dom Maklerski IDM, Euro Bank, Generali, Bank Zachodni
WBK, Kulinaria, Media Markt, Makro Cash and Carry, Philips Lighting, RWE Stoen,
ZPC Mieszko i wielu innych. Obok praktyków biznesu swoją szansę dostają też
najzdolniejsi studenci z całej Polski, których sponsoruje m.in.: qpracy.pl,
NBPortal.pl, Roto Frank, DHL, ING Bank Śląski, Dalkia, Strabag, Lyreco, KPMG,
Faurecia, MultiBank i inne.
Drużyny są już po programie treningowym, który był
wstępem do wirtualnej rywalizacji, znają zasady i mechanizmy symulacji. „W okresie treningowym postanowiliśmy skupić
się na sprawdzeniu pomysłów obarczonych największym ryzykiem tak, aby w okresie
rzeczywistej rywalizacji znać ich rezultaty. Naszym zdaniem konkurs zgodnie z
zapowiedziami organizatorów stwarza dogodne warunki do poszerzania i
pogłębiania swojej wiedzy w zakresie zarządzania dla wszystkich uczestników."
- zespół „Wonderteam”.
26 maja rozpoczął się pierwszy etap, w którym
wszystkie zespoły zostały losowo podzielone na grupy (http://www.gmcpoland.pl/?page=354),
w obrębie których toczy się rywalizacja. Druga runda odbędzie się w terminie
wrzesień – październik, weźmie w niej udział już tylko 128 zespołów. Finały
zaplanowano na drugą połowę listopada. Więcej informacji można przeczytać na www.gmcpoland.pl
GLOBAL MANAGEMENT CHALLENGE 2008
Patroni honorowi: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie,
Narodowy Bank Polski
Sponsorzy: Bank Millennium, Deloitte, MARS Polska, METRO Group,
Telekomunikacja Polska
Patroni medialni: Rzeczpospolita, Parkiet, Manager Magazin,
Personel i Zarządzanie
Współpraca: Bankier.pl, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, qpracy.pl