InfoTuba jest nowym serwisem internetowym AWR „Wprost”, wydawcy tygodnika „Wprost”. To portal dziennikarstwa obywatelskiego, który pragnie stanowić alternatywę dla mass mediów.
„Tradycyjna rola
dziennikarstwa będzie się bardzo zmieniała w najbliższych latach. Odbiorcy mass
mediów sami będą tworzyć coraz więcej treści. Wychodząc naprzeciw temu trendowi,
dajemy im taką szansę. Stworzyliśmy serwis InfoTuba, a w przyszłości planujemy również uruchomienie warsztatów
dziennikarskich, na których autorzy serwisu InfoTuba będą mogli korzystać z
wiedzy i doświadczenia redaktorów „Wprost” – mówi
InfoTuba stawia na lokalność. Będzie się skupiać głównie na informacjach i najważniejszych problemach miast i regionów, którymi autorzy tekstów będą się dzielić z resztą internautów. Serwis InfoTuba tworzą autorzy, którzy nie są obojętni na problemy współczesnego świata i chcą mieć wpływ na kreowanie rzeczywistości.
„Unikatowość serwisu wynika
z zaangażowania ludzi oraz z emocji, jakie wywołuje serwis poprzez swoje teksty”
– dodaje
InfoTuba, prócz udostępniania miejsca dla tych publikacji, chce przede wszystkim uczestniczyć w nagłaśnianiu najważniejszych problemów lokalnych.
„Redakcja tygodnika „Wprost”,
a także serwisu Wprost24.pl, wykorzystując swoją siłę i zasięg, będzie nadawała
rozgłos najciekawszym tematom serwisu” – tłumaczy Amadeusz Król.
Nowy serwis dziennikarstwa obywatelskiego oferuje wiele ciekawych funkcjonalności, m.in. możliwość dodawania komentarzy audio lub wysyłanie artykułów w postaci MMS-ów, co umożliwia sprawną komunikację i szybką publikację zarejestrowanego zdarzenia.
Więcej: Wprost