Atmosfera, temperatura, wilgotność i inne czynniki wpływające na komfort pracy

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem opisującym, jakie warunki powinien spełnić pracodawca, aby w miejscu pracy przebywanie było przyjemnością a to przekładało się również na komfort pracy.

Akustyka wnętrza a dokładnie biura jest rzeczą niezwykle ważną. Chodzi o rozchodzenie się dźwięku w pomieszczeniach zamkniętych. Jest to istotna sprawa jeśli chodzi o prace biurową. Akustyka powinna być na tyle dobra, aby poszczególni pracownicy nie przeszkadzali sobie w pracy. Bardzo trudno jest skupić uwagę na czytaniu lub myśleniu jeśli nieustannie przeszkadza nam stukot klawiatury.

Aby zapobiegać takim sytuacją w większych pomieszczeniach biurowych stosuje się ścianki działowe, które w pewnym stopniu wpływają na wytłumienie stanowiska pracy, oczywiście nie całkowicie, ale na tyle aby inne hałasy nie utrudniały wykonywania poleconych zadań. Akustyka zależy przede wszystkim od rozmiaru pomieszczenia i jego kształtu. Można to brać pod uwagę jeśli szuka się odpowiedniego pomieszczenia na biuro.

Natomiast jeśli firma nie ma specjalnego wyboru i dysponuje tylko jednym pomieszczeniem zawsze warto zainwestować w nowoczesne technologie, które poprawia akustykę i jakość pracy.

Równie ważną rzeczą jest odpowiednia temperatura zwłaszcza latem, kiedy upał może stać się bardzo dokuczliwy. Wtedy też samopoczucie pracowników jest nienajlepsze i pracują oni znacznie wolniej. Dlatego dobrym wyjściem jest zainstalowanie klimatyzacji. W zimie optymalna temperatura powinna wynosić od 20 do 24 oC. W zasadzie cały czas temperatura w biurze powinna oscylować w tym przedziale a latem od 18oC. Niższe temperatury mogą powodować choroby i złe samopoczucie.

Nnatomiast, bardzo pożądanym zjawiskiem jest 50% wilgotność. Taki stan zapobiega wytwarzaniu się pola elektrostatycznego w pobliżu komputerów. W kwestii klimatyzacji należy pamiętać o jej systematycznym oczyszczaniu, gdyż nieutrzymywana w odpowiednim stanie może stać się przyczyną wielu schorzeń.
 
Kamil Wojtarowicz
http://pwsz-tarnow.edu.pl/Praca-i-kariera-f

dodane przez Kamil Wojtarowicz


ostatnia aktualizacja: 2015-02-04
Komentarze
Trochę humoru przed pracą:)

1 2 | Strona 3 | 4 5 6 7 | Następne z kategorii: Praca » | Zobacz inne kategorie »
Praca - Kawały o pracy

Prezes największej korporacji banków na świecie był w szpitalu. Jeden z wiceprezesów przyszedł go odwiedzić z taką wiadomością:
- Przynoszę Ci najlepsze życzenia od naszego zarządu, abyś prędko wrócił do zdrowia i żył sto lat. To oficjalne postanowienie przeszło większością głosów piętnaści do sześciu, przy dwóch wstrzymujących się.
Wyślij dowcip | Ocena: 4.2 | Oceń!

Kowalski jak zwykle przyszedł spóźniony do pracy i zbiera standardowy ochrzan od szefa:
- Był pan w wojsku, Kowalski?
- Byłem.
- I co tam panu mówił sierżant jak się pan spóźniał?!
- Nic szczególnego... "Dzień dobry, panie majorze"...
Wyślij dowcip | Ocena: 4.2 | Oceń!

Szef zebrał pracowników i mówi:
- Mam złą wiadomość. Ze względów oszczędnościowych musze kogoś z was
zwolnić.
- Mnie nie, jestem mniejszością i mogę oskarżyć cię o rasizm - szybko
reaguje czarnoskóry pracownik.
- Jestem kobieta, od razu wniosę do sadu sprawę o seksistowskie traktowanie - ostrzega sekretarka.
- Spróbuj mnie zwolnić, to pozwę cię i oskarżę o dyskryminacje ze względu na wiek - wycedził liczący 70 lat kierownik działu.
Wtedy wszyscy spojrzeli na bezbronnego, młodego, białego, zdrowego pracownika. Ten zastanowił się chwilę i wyszeptał:
- Ostatnio wydaje mi się, że jestem gejem...
Polityka Prywatności