Grupa Uczelni Vistula, wprowadzająca sukcesywnie program zmiany w edukacji, rozpoczęła współpracę z Monster Polska jednym z najbardziej rozpoznawalnych serwisów kariery na świecie. Opierać się ona będzie na programie Vistula Monster Program , którego zadaniem jest przygotowanie młodych ludzi do wejścia na rynek pracy oraz budowanie wzajemnych relacji między studentami a pracodawcami.
Monster Polska należy do Monster.com jednego z najbardziej rozpoznawalnych serwisów kariery, będącego własnością Monster Worldwinde, Inc globalnego lidera rekrutacji. W 2006 roku, według comScore Media Metrix[1], serwis był jednym z 20 najczęściej odwiedzanych stron internetowych na 100 milionów funkcjonujących na całym świecie. Aktualnie Monster.com działa w 60 państwach.
Celem partnerstwa jest budowanie wzajemnych relacji pomiędzy studentami Grupy Uczelni Vistula a pracodawcami współpracującymi z Monster Polska. Kooperacja z jednej strony ma pomóc studentom i absolwentom odnaleźć się na rynku pracy a z drugiej ułatwić pracodawcom dotarcie do potencjalnych pracowników.
Jak mówi Małgorzata Majewska Marketing Manager Monsterpolska.pl „Pracodawcy coraz częściej podkreślają, że im szybciej spotkają się z przyszłym pracownikiem, tym większa szansa, że współpraca zakończy się obustronnym sukcesem. Dlatego tak ważne jest dopasowanie programów edukacyjnych do potrzeb rynku. Międzynarodowy charakter oraz kierunki kształcenia Uczelni Vistula spotykają się ze strategicznymi założeniami Monsterpolska.pl, jako części Monster.com, firmy działającej globalnie. Dzięki temu nasza współpraca nie musi ograniczać się jedynie do rynku polskiego, planujemy rozszerzyć ja na rynki zagraniczne. ”
Podstawą współpracy będzie Vistula Monster Program opierający się na działaniach skupionych w dwóch blokach.
Pierwszy blok „General Training and Market Advisory Job Service” to specjalistyczne szkolenia przygotowane przez Monster i przeznaczone dla studentów uczelni, mające jak najlepiej przygotować młodych ludzi do rozpoczęcia kariery. W ramach szkoleń będą się odbywać warsztaty uczące jak profesjonalnie przygotować się do znalezienia pracy, jak rozbudowywać CV oraz jak zaprezentować własną osobę. Studenci będą mieli również możliwość dowiedzieć się jak zdobyć dofinansowanie na uruchomienie własnej działalności oraz, co bardzo ważne, w jaki sposób znaleźć na rynku niszę, której zagospodarowanie przyniesie sukces. Dzięki światowemu doświadczeniu Monster, studenci przejdą również szkolenie przygotowujące do rozpoczęcia pracy zagranicą, w czasie którego dowiedzą się m.in. jak szukać, ubiegać się i odnieść sukces w pracy na europejskich rynkach.
Blok drugi „Dedicated Lectures from Employer” to wykłady przygotowywane specjalnie dla konkretnych kierunków studiów i prowadzone przez pracodawców danego sektora. Specjaliści podczas takich spotkań pokażą studentom jak w rzeczywistości wygląda praca
w branży, czego pracodawca oczekuje od pracownika i w jaki sposób kształtuje on młodą osobę rozpoczynającą karierę.
„Współpraca z Monster Polska jest kolejnym działaniem na rzecz prowadzonego przez uczelnię programu zmiany w edukacji. Grupa Uczelni Vistula dostrzega błędy programów nauczania, których efektem jest aktualny problem bezrobocia wśród absolwentów, wynikający z niedopasowania umiejętności młodych ludzi do oczekiwań pracodawców. Dzięki Vistula Monster Program studenci już w trakcie nauki zostaną wprowadzeni w świat biznesu, poznają realia rynku pracy i zdobędą niezwykle cenne kontakty biznesowe.” – mówi Oskar Derych, dyrektor ds. komunikacji Grupy Uczelni Vistula.
[1] comScore Media Metrix jest liderem technologii internetowych, zajmującym się badaniem działań ludzi w świecie cyfrowym oraz przetwarzaniem ich w wiedzę.
dodane przez dialog