The
Working Time Regulations (przepisy dot. czasu pracy) z 1998 roku
ustalone zgodnie z dyrektywą Komisji Europejskiej dotyczącej czasu
pracy obejmują prawa pracownika i obowiązki pracodawcy odnośnie
norm czasu pracy - maksymalny czas pracy, urlopy, zwolnienia
lekarskie itp. Generalnie większość pracodawców oczekuje 37,5
godzinnego czasu pracy. Pracodawca nie może wymagać od pracownika
bez jego pisemnej zgody aby pracował więcej niż 48 godzin
tygodniowo.
Aby uzyskać więcej informacji odwiedź stronę internetową:
http://www.direct.gov.uk/en/Employment/Employees/WorkingHoursAndTimeOff/index.htm
Aby uzyskać dalsze informacje lub pomoc, skontaktuj się z Advisory, Conciliation and Arbitration Service (ACAS):
tel. Helpline - 0044 8457 47 47 47 http://www.acas.org.uk
lub z Departamentem Handlu i Przemysłu (Department of Trade and Industry - DTI).