Estonia

Estońska flaga jest podzielona na 3 poziome pasy: niebieski, czarny i biały
Państwo: Estonia
Obszar (km2): 45 226
Ludność 2012 (mln): 1,3
Język urzędowy: estoński
Waluta: euro
Domena internetowa: .ee
Kod telefoniczny: +372
Data wstąpienia do UE: 1 maja 2004r
PKB na osobę 2011 (USD): 16 568
Stopa bezrobocia poniżej 25 lat wrz 2011 (%): 26.0
Stopa bezrobocia mężczyźni wrz 2011 (%): 11.9
Stopa bezrobocia kobiety wrz 2011 (%): 11.1
Stopa bezrobocia wrz 2012 (%): 9.6
Stopa bezrobocia poniżej 25 lat wrz 2012 (%): 18.8
Stopa bezrobocia mężczyźni wrz 2012 (%): 10.5
Stopa bezrobocia kobiety wrz 2012 (%): 8.8

CV powinno być wydrukowane na białym papierze formatu A4 i należy w nim zawrzeć następujące informacje:

  • imię i nazwisko,
  • numer identyfikacyjny (Pesel),
  • miejsce urodzenia,
  • obywatelstwo,
  • adres (w następującej kolejności: ulica, dom, numer mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, województwo),
  • numer telefonu (prywatny i biurowy),
  • stan cywilny: wolny lub zamężna/żonaty, itp.,
  • wykształcenie (zaczynając od ostatniej szkoły, chronologicznie aż do szkoły ponadpodstawowej, zanaczając czas nauki, nazwę szkoły, kierunek i uzyskane kwalifikacje),
  • wykształcenie dodatkowe (kursy): tylko te związane ze stanowiskiem, o jakie się ubiegamy,
  • doświadczenie zawodowe: zaczynając od miejsca ostatniego zatrudnienia (nazwa firmy, branża, zajmowane stanowisko i zakres obowiązków),
  • znajomość języków: zaczynając od języka ojczystego, następnie języki obce, w kolejności, która jest zależna od stopnia znajomości języka,
  • zainteresowania: zaznaczając zajęcia wykonywane na poziomie profesjonalnym i w czasie wolnym,
  • referencje (nie są obowiązkowe ale mogą w znaczący sposób zwiększyć szanse ubiegającego się o pracę),

  • wymagania finansowe (jeśli pracodawca tego wymaga w ogłoszeniu).

List motywacyjny

List motywacyjny powinien zawierać odpowiedzi na następujące pytania: Jakie są oczekiwania kandydata wobec danego stanowiska? Jakie są zalety (3-5) kandydata, które mogą zainteresować potencjalnego pracodawcę? Dlaczego osoba chce pracować w danej firmie? Dlaczego pracodawca powinien zatrudnić właśnie daną osobę na dane stanowisko?

Aby wywrzeć dobre wrażenie na pracodawcy warto zebrać informacje na temat firmy, przygotować się do rozmowy, przewidzieć pytania jakie mogą paść ze strony pracodawcy. Czasami aplikujący o pracę może być poproszony o wypełnienie testu z wiedzy ogólnej. Rekrutacji może też towarzyszyć praktyczne sprawdzenie umiejętności wymaganych na danym stanowisku pracy. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia aplikacji o pracę pracodawcy zwykle telefonicznie informują o wyniku. Przy decyzji negatywnej informacji udzielają na piśmie (listownie lub mailem)



źródło: Eures, Eures Polska, Eurostat, Eurydice, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Polityka Prywatności