Kampania Na Rzecz Wspierania Czytelnictwa

Weekendy z książką w sieciach księgarni, popołudnia czytelnicze na poduszkach w klubokawiarniach, książka–prezent do każdego zakupu - to tylko niektóre z atrakcji jakie towarzyszą Czytelmanii, Ogólnopolskiej Kampanii na Rzecz Wspierania Czytelnictwa.

Pierwsza edycja kampanii miała miejsce w miesiącach maj - październik 2005 roku. Spotkała się wówczas z wielkim zainteresowaniem. Do akcji przyłączyło się wiele podmiotów, które pod szyldem Czytelmanii organizowały wydarzenia na rzecz promocji czytelnictwa.  W związku z sukcesem I edycji Kampanii w okresie październik 2006 – czerwiec 2007 odbywa się druga edycja Czytelmanii. W tym czasie w sklepach sieci  Empik odbywają się ciekawe wydarzenia, propagujące hasło kampanii „Dużo czytam – dużo wiem” i zachęcające społeczeństwo do czytania.  

W celu poszerzenia akcji planowane jest również stworzenie Klubu Czytelmaniaka. Wszystkie podmioty, które włączą się w akcję i w jej ramach będą organizować wydarzenia promujące książki i czytanie, zostaną zrzeszone we wspomnianym Klubie.
W związku z kampanią tworzony jest także Kanon Czytelmaniaka – zestaw książek, które mają charakter ponadczasowy, po które sięga się kilka razy i które zmieniają nasze codzienne życie. Spośród zgłoszeń zostanie wybranych 20 pozycji.  Na propozycję czekamy pod adresem czytam@czytelmania.pl.

Punktem kulminacyjnym całej akcji będzie Festiwal Czytelmanii (11-17 czerwca 2007), podczas którego w całym kraju organizowane będą „święta książki”. Dodatkowo, podczas Festiwalu nieodpłatnie rozdawana będzie książka–prezent, która zostanie wydana specjalnie na potrzeby Kampanii.  W tej edycji  Czytelmanii książkowym prezentem będzie, dotychczas nie publikowane w Polsce, opowiadanie słynnego pisarza Haruki Murakami pt. „Tony Takitani”.
Druga edycja Kampanii odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Więcej informacji na stronie kampanii: www.czytelmania.pl

« powrót
Komentarze
Polityka Prywatności