Posiadasz wszystkie potrzebne kwalifikacje, a jednak nie zdobyłeś upragnionej pracy. Spełniłeś wszystkie wymagania stawiane przez potencjalnego pracodawcę, jednak stanowisko zostało przyznane komuś innemu. Czy wiesz, jakie błędy popełniłeś w czasie rozmowy kwalifikacyjnej?
Włodzimierz Rosiński, koordynator szkoleń w ramach platformy edukacyjnej NetAkademia.pl przekonuje, że wykształcenie i doświadczenie nie są dziś głównymi determinantami wyboru idealnego kandydata na pracownika. W wysoce konkurencyjnych czasach, liczy się coś więcej – umiejętność zaprezentowania własnej kandydatury, wskazania na indywidualne zalety, wyróżniające naszą osobę wśród innych i to wszystko w oryginalnej i niepowtarzalnej otoczce, która sprawi, że zapadniemy w pamięci osoby rekrutującej na dane stanowisko. Oczywiście – zostaniemy zapamiętani pozytywnie, ze względu na swoje atuty, a nie - popełnione błędy.
Aby nie dopuścić do pomyłek, należy je najpierw zdiagnozować. Dlatego przedstawiamy krótki poradnik, wiedzę w przysłowiowej „pigułce”, dzięki czemu dowiesz się, jakie błędy zdarzają się kandydatom na pracowników i co zrobić, by ich uniknąć.
1) Brak planu. Zanim kandydat zacznie szukać nowego pracodawcy, powinien poważnie zastanowić się, jakie są jego oczekiwania i jaką pracę chciałby wykonywać.Poszukiwanie pracy to stresujące i niestety, ale także czasochłonne zajęcie. By odpowiednio przygotować się do tego procesu, warto skorzystać z dodatkowej pomocy trenerów biznesu lub dostępnych na rynku szkoleń i warsztatów. Na tę okoliczność platforma edukacyjna NetAkademia.pl uruchomiała bezpłatny dostęp do kursu online z certyfikatem „Jak zdobyć pracę?” – darmowa oferta dla wszystkich zainteresowanych osób dostępna będzie przez okres dwóch miesięcy, w terminie od 1 marca do 30 kwietnia 2013 roku.
Szczegóły na temat kursu znaleźć można pod linkiem: www.netakademia.pl/kurs-praca.php.