Praca - artykuły, informacje

Dobra organizacja stanowiska pracy jest niezwykle istotna dla naszej wydajności. Porządek panujący na biurku oraz w terminarzu umożliwia szybsze i sprawniejsze wykonywanie obowiązków służbowych. Dodatkowo odpowiednio zorganizowane stanowisko pracy gwarantuje, że nie zgubimy istotnych dokumentów czy notatek. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego jak łatwa potrafi być organizacja biurka. Wystarczy skorzystać ze specjalnie do tego celu przeznaczonych artykułów biurowych.
Zdecydowana większość Polaków dąży do budowania bliskich relacji w pracy i dzięki nim pracuje wydajniej i czerpie większą przyjemność z wykonywanych obowiązków. Jednocześnie aż 61% polskich pracowników uważa, że pracodawcy nie dbają o odpowiednie zintegrowanie zatrudnionych. Oto wyniki najnowszego badania.
Aż 49% polskich pracowników przyznaje, że zdarzyło im się obgadywać swojego szefa za plecami. Ponad 39% z nas przynajmniej raz wyszło wcześniej z pracy, podając nieprawdziwy powód, a 28% celowo unikało obowiązków służbowych. Jak jeszcze oszukujemy pracodawców?
Automatyk, betoniarz-zbrojarz, cieśla, monter konstrukcji budowlanych, monter stolarki budowalnej, technik dekarstwa, technik programista, technik robotyk, technik spawalnictwa to wybrane zawody szkolnictwa branżowego, na które prognozowane jest szczególne zapotrzebowanie na krajowym rynku pracy. Już po raz czwarty Minister Edukacji i Nauki ogłosił prognozę zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy. Jej celem jest wskazanie, w jakim kierunku powinna rozwijać się oferta szkolnictwa branżowego.
Ergonomia podczas pracy czy nauki zdalnej, gdy czas spędzany jest w pozycji siedzącej przy biurku to bardzo ważny element z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Warto pamiętać, że pod pojęciem ergonomii kryje się naprawdę wiele zagadnień. Jak przygotować ergonomiczne stanowisko do nauki i pracy? Sprawdźmy!
Eksperci Great Place to Work® wraz z naukowcami z Carey Business School przy Uniwersytecie Johnsa Hopkinsa w USA przeprowadzili szeroko zakrojone badanie, którego celem było uzyskanie odpowiedzi na pytania: czym jest wellbeing pracowników i jak tworzyć kulturę firmy, która będzie przyjazna pracownikom? Badanie Global Employee Engagement Benchmark przyniosło mało optymistyczne wyniki. W ujęciu globalnym firmy nie najlepiej radzą sobie z tworzeniem środowiska pracy, w którym pracownicy mogliby w pełni czerpać ze swojego potencjału. Jedynie około połowa zatrudnionych na świecie dobrze się czuje w miejscu pracy i czerpie z pracy satysfakcję. Niewielu może powiedzieć, że w swojej pracy rozkwita.
W najnowszym programie rządowym pojawiło się sporo zmian w systemie podatkowym. Mówi się o tym, że Nowy Ład uderzy szczególnie w jednoosobowe działalności gospodarcze, na których w dużej mierze oparta jest branża IT. Wielu programistów, a także innych specjalistów z tego sektora, pracuje bowiem na kontraktach B2B. Czy w 2022 roku nadal będzie im się to opłacało? Odpowiedzi na to pytanie poszukali eksperci Kodilla.com i Devire.
Tylko w tym roku zapotrzebowanie na usługi Full Stack Developerów wzrosło aż o 30% - wynika z danych Devire przygotowanych na prośbę Kodilla.com. Wszechstronne kompetencje programistów na tym stanowisku są szczególnie cenne dla banków, instytucji finansowych oraz prężnie rozwijających się sektorów e-commerce i medycznego. Tymczasem w Polsce jest tylko 12,2% tego typu specjalistów.
Kultura dawania prezentów w firmach ciągle się rozwija i widać jej rosnące przełożenie na zadowolenie pracowników. W czasach pracy zdalnej coraz bardziej doceniamy namacalne gesty od pracodawców, które są nie tylko dodatkiem do wynagrodzenia, ale również skutecznym sposobem na stworzenie dobrej atmosfery w pracy.
fot. Magdalena - Kartasińska, dietetyk kliniczny kierownik działu dietetycznego Dailyfruits

Pandemia ma ogromny wpływ na wiele czynników funkcjonowania przedsiębiorstw. Nie przyniosła ona jednak dużych zmian, jeśli chodzi o strukturalne zmiany w zakresie polityki zatrudnieniowej firm. Wbrew pozorom, pracodawcy oferują przede wszystkim stabilne zatrudnienie i biorąc pod uwagę rosnące deficyty kompetencji nie należy się spodziewać odwrotu tego trendu. Niepokoi natomiast fakt, że jedynie 21% firm z sektora MŚP i 29% dużych przedsiębiorstw diagnozuje swoje przyszłe potrzeby kompetencyjne. Biorąc pod uwagę rosnące wyzwania w tym zakresie, konieczne jest podjecie natychmiastowych kroków.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła wyniki konkursu „Go to Brand – Expo 2020”.
Pracownicy skarżą, że pracodawcy nie chcą pozwalać im pracować w trybie zdalnym lub hybrydowym
Branża fotowoltaiczna ze względu na swój dynamiczny rozwój oraz wysokie zarobki staje się atrakcyjnym miejscem pracy dla przedstawicieli handlowych. Wiele osób z innych sektorów gospodarki z zaciekawieniem obserwuje rynek odnawialnych źródeł energii, niejednokrotnie planując przebranżowienie.
Pracownicy wracają do biur, ale to nie znaczy, że wszystko będzie jak dawniej. Wiele osób przekonało się do zalet pracy z domu, a korzyści dostrzegają także menedżerowie. Stąd pomysł na pracę hybrydową, która pozwala łączyć zalety wynikające z dwóch trybów pracy.
Personel pokładowy LOT-u zamiast w Miami, Singapurze, Zurychu będzie się szkolić w Warszawie.
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy
 
Polityka Prywatności