
Jak poradzić sobie na rynku pracy w innym kraju? Najlepiej zacząć od napisania CV spełniającego wymogi zagranicznego pracodawcy. Potem należy poznać warunki zatrudnienia, koszty życia i kulturę pracy za granicą.

Jakimi pracownikami są urodzeni po 1990 roku? Co ich motywuje i gdzie szukają pracy? Czy pracodawcy są przygotowani na zarządzanie tą grupą? Odpowiedzi na m.in. te pytania przedstawia raport dr Anny Dolot – Eksperta HR w ATERIMA HR.

Walka na rynku pracy staje się coraz bardziej wyrównana. Już nie tylko pracownik walczy o uwagę rekrutera. Nie sposób nie zauważyć, że już na poziomie ogłoszeń pracodawcy też rywalizują o pracowników. Coraz więcej ogłoszeń rozpoczyna się od wypunktowania tego, co firma ma do zaoferowania pracownikom, a dopiero kolejne elementy mówią o wymaganiach.

Rekrutacje językowe, w tym również rekrutacje obcokrajowców to jedno z wyzwań, z którym muszą mierzyć się nowoczesne działy HR, gdyż zapotrzebowanie na pracowników znających języki obce, nie tylko angielski, wciąż rośnie. Głównym zatrudniającym w tym obszarze jest sektor nowoczesnych usług dla biznesu, dynamicznie rozwijający się w Polsce.

Coraz więcej osób chce zostać programistą. Branża IT kusi dobrym wynagrodzeniem, benefitami i stabilną pracą. Czy ta bańka za chwilę pęknie? Eksperci ze szkoły programowania online Kodilla.com uspokajają: firmy z branży IT mają się dobrze i będą miały jeszcze lepiej.

W pracy czasem można zagryźć zęby. Jeśli jednak złapiesz się na takim odruchu już podczas rozmowy kwalifikacyjnej, ratuj się! Jedynym rozsądnym wyjściem jest „ewakuacja” i dalsze poszukiwanie pracy.

Internet to potężne medium, które od kilku lat rozwija się najprężniej na świecie. Coraz więcej osób, i nie mówimy tutaj już tylko o najmłodszych pokoleniach, traktuje sieć jako pierwsze źródło informacji. Strona internetowa jest dostępna dla milionów użytkowników jednocześnie - mogą oni natrafić na nią w każdej chwili, z każdego miejsca na ziemi.

Co dodaje ludziom skrzydeł w zawodzie? Jak wybór studiów wpływa na resztę życia? Jak źle lub dobrze wybrana praca kształtuje człowieka? Jak podjąć decyzję o karierze poprawnie i świadomie? Nad tymi pytaniami pochyla się również fundacja Impossible, która w tym roku realizuje kolejne działania, by znaleźć na nie odpowiedź. Jednym z nich jest Biblioteka Zawodów, stanowiąca największą część projektu Świadomy Wybór. Jest ona zarazem najbardziej skuteczną metodą uzyskania odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania odnośnie przyszłej pracy.

Jeden, dwa a może trzy? Ile języków należy znać, by otrzymać dobrą pracę? Fakty i mity na temat przydatności języków obcych na współczesnym rynku pracy.

Dziennikarze to osoby o mocnych charakterach, indywidualiści, wykonujący wolny zawód. Osoby charyzmatyczne, z silnym poczuciem odpowiedzialności społecznej, które przykładają szczególną wagę do sposobu w jaki się komunikujemy. Dziś, kiedy jakość debaty publicznej staje się przedmiotem dyskusji, a postprawda weszła już na stałe do naszego słownika, na dziennikarzy spada szczególna odpowiedzialność. Niezwykle ważne w tym zawodzie są nie tylko wnikliwość i ciekawość, ale również wyczucie, inteligencja emocjonalna i doświadczenie.

Jeśli jesteś przedsiębiorcą i poniosłeś wydatki związane z prowadzoną działalnością gospodarczą na terenie krajów Unii Europejskiej to ta usługa jest skierowana właśnie do Ciebie.

Zrozumienie, kogo szuka pracodawca, pozwoli napisać CV, które wyróżni nas spośród innych kandydatów. Wiele można wyczytać z samej oferty pracy. Trzeba tylko odpowiednio zinterpretować informacje podane przez pracodawcę.

Ekonomiści i eksperci rynku pracy szacują, że rosnąca presja płacowa przy rekordowo niskim bezrobociu i malejącej dostępności siły roboczej będą sprzyjać wzrostowi dynamiki płac. Wynagrodzenia, według GUS, rzeczywiście idą w górę. Przeciętne wynagrodzenie brutto w lipcu 2017 roku, w sektorze przedsiębiorstw wynosiło 4501,52 zł, czyli o prawie 5% więcej niż w roku ubiegłym. Pozytywne dane z rynku pracy nie do końca przekładają się jednak na satysfakcję pracowników.

Obecnie wiele osób korzysta ze Skype’a – komunikatora internetowego umożliwiającego użytkownikom prowadzenie darmowych rozmów i jednoczesne obserwowanie się za pomocą kamer. Najczęściej kontaktujemy się w ten sposób ze znajomymi czy z rodziną. Jednak coraz częściej Skype wykorzystują firmy, które tą drogą rekrutują pracowników. Taki sposób prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej jest bardzo wygodny zarówno dla pracodawcy, jak i kandydata, szczególnie, gdy obie strony dzieli spora ilość kilometrów.

Idąc na rozmowę, często obawiamy się, że każdy z konkurentów ma jakiegoś asa w rękawie. Niepotrzebnie. Na rozmowach o pracę nie brakuje wtop. Oto zachowania, których należy unikać.