Praca - artykuły, informacje

Polscy pracownicy są podzieleni. Zdaniem 48,6 proc. lojalność przekłada się na finansowe i pozafinansowe korzyści. Pozostali nie mają zdania lub uważają, że nowi pracownicy otrzymują podobne warunki.
16 kwietnia wystartowała ogólnopolska kampania rekrutacyjna Lidla. Sieć poszukuje ponad 500 pracowników. Znajdą oni zatrudnienie między innymi w nowo otwieranych sklepach, sklepach sezonowych, magazynach i ponad 100 sklepach, do których prowadzone są bieżące rekrutacje. Na wszystkich chętnych czeka stabilna praca, wysokie zarobki i pakiet benefitów.
OSTC, handlujące m.in. giełdach w Londynie, Nowym Jorku i Frankfurcie, poszukuje swoich przedstawicieli na pięciu uczelniach ekonomicznych w Polsce. Dla studentów to szansa na zdobycie wiedzy i doświadczenia, które przyda im się w przyszłej pracy.
Dynamiczny rozwój małej firmy z pewnością cieszy jej właścicieli. Ale rozwój to nie tylko większe przychody, ale i specyficzne problemy. Gdy firma rośnie, musi pozyskać odpowiednich pracowników i znaleźć sposób, by zatrzymać ich na dłużej. Tym bardziej, że to, co stanowi dziś najważniejszą przewagę konkurencyjną firm to kompetencje pracowników.
Średnio ponad 2,5 miesiąca zajmuje Polakom znalezienie nowej pracy. Tylko 1/4 spodziewała się, że pójdzie im szybciej.
Rola mediów społecznościowych w naszym życiu wzrosła w ciągu ostatnich lat. Swoje nastawienie zmieniły też firmy poszukujące nowych dróg rekrutacji. Standardem jest, że biznes wykorzystuje social media do komunikacji z kandydatami.
Pod koniec ubiegłego roku Polacy postanowili, że w nadchodącym 2018 roku otworzą się na zmiany, szczególnie zawodowe. W badaniu Praca.pl 40% wszystkich ankietowanych, w ramach noworocznych postanowień wybrało właśnie zmianę pracę.
Konkursy należą do popularnych metod promocyjnych. Mogą być przygotowywane przez różne organizacje, fundacje non-profit, firmy, czasopisma, stacje telewizyjne etc. Najczęściej podstawowym wymogiem, który je łączy jest konieczność podania danych osobowych, aby wziąć w nich udział, a często i obligatoryjne wyrażenie zgody na wykorzystanie danych w celach marketingowych. Jednak czy organizatorzy takich działań aby na pewno zbierają informacje zgodnie z zasadą adekwatności – czy nie zbierają niepotrzebnych danych o uczestnikach konkursów i czy później wykorzystują dane zgodnie z celem w jakim zostały zebrane?
Nowe unijne przepisy dotyczą każdego podmiotu działającego na terenie UE, począwszy od jednoosobowych działalności gospodarczych po duże międzynarodowe firmy. Zmiany, które wprowadza europejskie rozporządzenie dotyczyć będą również wydawców stron internetowych, a w szczególności zamieszczonych na nich regulaminów. Ponadto osoby prowadzące własny biznes w sieci będą zmuszone doprecyzować swoje zgody na przetwarzanie danych. Czy to oznacza, że wszystkie zgody, które zostały uzyskane w zamian za udostępnienie np. darmowego e-booka staną się nieważne?
27 marca kanadyjska firma Apotex otrzymała prestiżowy tytuł Great Place To Work®, przy-znawany najlepszym pracodawcom w 50 krajach na całym świecie. Dziewiąte miejsce Apotexu w tym prestiżowym zestawieniu to jedyne wyróżnienie dla firmy z sektora farmaceutycznego w kategorii firm zatrudniających poniżej 500 osób, i jednoczesny debiut w rankingu.
27 marca 2018 r. Great Place to Work® w Polsce ogłosił już po raz dziesiąty Listę Najlepszych Miejsc Pracy. W tym roku w dwóch kategoriach – firm średnich i dużych – wyróżniono 25 organizacji. Wśród firm średnich, zatrudniających poniżej 500 osób, liderem został Mercedes-Benz Bank, natomiast w kategorii firm dużych, zatrudniających powyżej 500 osób, pierwsze miejsce zajęło Cisco Poland.
Umiejętność automotywacji jest jednym z najważniejszych warunków odniesienia sukcesu. Oto co zrobić, aby ją obudzić i utrzymać na wysokim poziomie podczas poszukiwania pracy.
Niemal co 5 pracownik myśli o zmianie zatrudnienia w perspektywie najbliższych 2 lat, a nowej pracy najczęściej będzie szukał na portalach ogłoszeniowych, przez znajomych i na stronach wybranych firm – wynika z badań Work Service. Jak podkreśla prezes Kariera.pl pracodawcy chcąc pozyskać najlepszych kandydatów muszą podążać ich ścieżkami. Analizy serwisu pokazują, że ponad 1/4 Polaków wysyła CV w czwartki i niedziele, a najchętniej aplikują na ogłoszenia zawierające jawne stawki wynagrodzeń.
Do końca roku w Polsce mają pracować nawet 3 miliony obywateli Ukrainy. Coraz częściej zatrudniani są oni nie tylko do najprostszych prac, ale również jako lekarze i informatycy – mówi Anna Wicha, dyrektor generalna Adecco Poland.
Obcokrajowcy mają osiem głównych kanałów, którymi szukają pracy w Polsce – wynika z badania „Skuteczne sposoby na rekrutacje językowe” Monster Talent Sourcing Services. Wciąż niewykorzystanym kanałem rekrutacji są media społecznościowe i targi pracy.
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy
Polityka Prywatności