Praca - artykuły, informacje

Jedną z kluczowych cech w procesie rekrutacji jest wiarygodność. Wielu studentów zapomina jednak, że podstawową formą jej potwierdzenia przed pracodawcą są referencje. To zasadniczy błąd, ponieważ jak pokazują badania, referencje są dla rekruterów ważniejsze niż zdjęcia kandydatów w social media czy ich grupa kontaktów w branży.
Nowy Rok to idealny moment, by zaplanować zmianę w tych obszarach życia, które nas nie satysfakcjonują. Według badań OBOP i CBOS, od 20% do 30% noworocznych postanowień Polaków dotyczy życia zawodowego. Warto je planować rozważnie, by nie rozczarować siebie i swoich bliskich porzuceniem podjętych obietnic chwilę po napotkaniu pierwszych trudności.
Z ostatniego raportu Monster Worldwide Polska dotyczącego najpopularniejszych branż wynika, że najłatwiej o pracę w branży IT, finansach i księgowości, sprzedaży oraz sektorze usług dla biznesu. Poszukiwanymi kompetencjami w wyżej wymienionych sektorach jest doświadczenie, kierunkowe wykształcenie oraz kompetencje miękkie i społeczne.
Polski pracodawca ponosi niższe koszty związane ze zwolnieniem pracownika, niż zachodnioeuropejscy przedsiębiorcy. W krajach tzw. starej Unii wypowiedzenie umowy o pracę kosztuje pracodawcę ponad dwa razy więcej niż w Europie Środkowej i Wschodniej. Kraje najdroższe pod tym względem to Włochy oraz Belgia. Jednak w wielu państwach pod wpływem kryzysu ekonomicznego przepisy prawa pracy uelastyczniają się i dają zatrudniającym coraz większą swobodę – to wnioski z najnowszego badania „International Dismissal Survey” przeprowadzonego w 25 krajach Europy przez kancelarię prawniczą Deloitte Legal.
Wyniki badania przeprowadzonego przez biznesowy serwis społecznościowy GoldenLine wykazują, że studenci doskonale wiedzą, jak wykorzystać narzędzia internetowe w poszukiwaniu pracy. Młodzi ludzie są świadomi, że social media mogą im pomóc zbudować profesjonalny wizerunek i znaleźć pracę. Ponad 80 proc. studentów informacji o pracodawcy poszukuje online.
Z danych Eurostatu wynika, że w krajach Unii Europejskiej mamy do czynienia z rosnącym trendem dotyczącym pracy na część etatu. W taki sposób obecnie pracuje prawie co piąty obywatel Europy. Część z nich nie ma wyboru, ale są tacy, którzy świadomie wybierają taką formę zatrudnienia. Z danych portalu Pracuj.pl wynika jednak, że w Polsce takich ofert jest nadal stosunkowo niewiele.
W dzisiejszych czasach większość studentów posiada konto w serwisie społecznościowym. Jak pokazuje badanie „Kandydat i Firma w sieci”, korzystamy z nich aby utrzymywać kontakt ze znajomymi (49 proc.) i dla rozrywki (39,6 proc.). Takie wyniki wydają się dosyć oczywiste. Warto jednak zwrócić uwagę na bardzo wysoki odsetek osób, które portale tego typu wykorzystują w celach zawodowych – aż 40 procent traktuje serwisy społecznościowe jako narzędzie służące rozwojowi kariery.
Z opublikowanego przez agencję zatrudnienia ManpowerGroup raportu Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia wynika, że pracodawcy pozostają ostrożni co do deklaracji zatrudnienia w I kwartale 2013 r. Prognoza netto zatrudnienia po korekcie sezonowej wyniosła -1 proc., sprawiając, że już drugi kwartał z rzędu otrzymywane dla Polski wyniki znajdują się na najniższym poziomie od II kwartału 2008 r., kiedy rozpoczęto prowadzenie badania w Polsce.
ING Bank Śląski zajął trzecie miejsce w rankingu najbardziej pożądanych pracodawców z branży bankowości i finansów. Badanie przeprowadziła międzynarodowa firma rekrutacyjna Antal International.
Modeli i sposobów prowadzenia relacji otoczeniem i promowania wizerunku jest mnóstwo. W miarę rozwoju technologii każda z dziedzin nauki poddaje się innowacjom. Tak też stało się z PR, z której wyodrębnił się nowy sposób promowania wizerunku – Video PR. Jak wiele zależy od prezentacji naszej osoby chyba wiemy wszyscy. Natomiast co zrobić, aby sprzedać się o wiele lepiej niż konkurencja oraz jak najlepiej i najskuteczniej przedstawić swoja firmę? Właśnie na video.
Lauren A. Rivera z Northwestern University w USA uważa, że podczas rekrutacji do pracy większą szansę mają kandydaci, którzy dobrze rokują towarzysko niż najlepsi merytorycznie. Rezultat jest taki, że pracodawcy nie zawsze zatrudniają kandydatów o najlepszych umiejętnościach. Hm, czy z tego powodu mamy się cieszyć czy płakać? Zależy kto:)
Świąteczna praca zarobkowa to nie tylko zatrudnienie przy sprzedaży produktów sezonowych, związanych z Bożym Narodzeniem, pakowaniu prezentów czy wcielanie się w rolę świętego Mikołaja i obsługiwanie spotkań mikołajkowych. Warto w tym czasie rozważyć wyjazd do pracy zagranicznej. W jakich branżach najlepiej szukać zatrudnienia i na jakie zarobki można liczyć?
Grudzień nieodmiennie kojarzy się z Mikołajem, świętami, końcem roku oraz dużymi wydatkami. Kiedy jedni wydają, drudzy mogą w tym okresie zarobić dodatkowe pieniądze. Właśnie teraz najłatwiej jest znaleźć dorywczą pracę. Wraz z pojawieniem się pierwszych oznak świąt wzrasta zapotrzebowanie na pracowników tymczasowych. Wiele firm gorączkowo poszukuje dodatkowych rąk do pracy.
Aż 85 proc. osób szukających pracy nie pisze prawdy w kwestii znajomości języków obcych, a ponad połowa kłamie na temat umiejętności zawodowych. Poza tym co trzecia osoba wyolbrzymia swoje osiągnięcia lub przypisuje sobie czyjeś sukcesy. Wydaje się, że obecnie największym sprzymierzeńcem osób szukających pracy jest perfekcyjnie CV, w którym rzeczywiste informacje przeplatane są z nieprawdziwymi. Udoskonalone życiorysy są z kolei często wynikiem abstrakcyjnych i nierealnych wymogów, które stawiają przed kandydatami pracodawcy.
Czasem pracowity, zdolny oraz mający doskonałe wyniki pracownik zaczyna gorzej wykonywać swoje obowiązki. Powodem takiego zachowania może być spadek motywacji do pracy. Eksperci monsterpolska.pl wskazują, jakie czynniki mogą wpływać na zniechęcenie pracownika i podpowiadają jak sobie z tym problemem poradzić.
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy
Polityka Prywatności