
Szukasz zajęcia na wakacje, które połączy pracę i podróże, a jednocześnie zapewni atrakcyjne wynagrodzenie? Promedica24, europejski lider usług opiekuńczych dla seniorów ma dla Ciebie ofertę. Firma szuka obecnie opiekunek i opiekunów na 1, 2 lub 3-miesięczne kontrakty do pracy w Niemczech. To idealna okazja dla osób, które znają język niemiecki i chcą podreperować swój budżet.

Z badań wynika, że 20% Polaków nie wie, co zrobić, by wyjazd za granicę był bezpieczny. Dlatego dziś ruszyła kampania „Bezpieczna praca w wakacje”, której celem jest zwrócenie uwagi na zjawisko współczesnego niewolnictwa i handlu ludźmi. Efekty niestandardowych form dotarcia do grupy docelowej przerosły oczekiwania twórców kampanii. Projekt został zrealizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem PoMOC, ATERIMA MED z Grupy ATERIMA oraz Stowarzyszeniem Inicjatywa Mobilności Pracy.

Choć w ostatnim czasie statystyki wskazujące na poziom bezrobocia wśród osób młodych są bardzo pesymistyczne, okazuje się, że są sektory, w których nadal istnieje wiele wolnych miejsc pracy, a więcej wysiłku w proces rekrutacyjny muszą wkładać pracodawcy niż pracownicy. W tej chwili niedobór kadry IT w Polsce osiąga poziom 25 – 30% i będzie się jeszcze pogłębiać, ponieważ jak wynika z danych opracowanych przez UE, do 2016 powstanie ponad 700 tysięcy nowych miejsc pracy dla osób z tego sektora.

Polacy spędzają w pracy średnio dwie godziny dłużej niż mieszkańcy innych europejskich państw, łącznie ponad 1900 godzin w roku – wynika to z danych opublikowanych przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju. Nie plasujemy się jednak w czołówce nacji jeśli chodzi o wydajność. Aby sytuacja uległa zmianie, obie strony – pracodawcy i pracownicy muszą wypracować nowe standardy.

Wszyscy wiemy, że nie powinno się oceniać książki po okładce, a jednak mimo wszystko większość z nas to robi. W pierwszym odruchu wciąż sięgamy po ładnie opakowany produkt, nie doceniając wnętrza. Ten mechanizm ma zastosowanie także w przypadku rozmów kwalifikacyjnych. Jeżeli pojawisz się niechlujnie ubrany lub z wyrazem niezadowolenia na twarzy, prawdopodobnie lepiej byś zrobił zostając w domu. Ekspert portalu monsterpolska.pl przygotował kilka rad, które na pewno pomogą Ci wywrzeć dobre pierwsze wrażenie.

Przebywanie w wirtualnej rzeczywistości, odgrywanie ról oraz rywalizacja z innymi graczami – dla wielu szefów takie spędzanie czasu, zwłaszcza w pracy, jest niedopuszczalne. Jak się jednak okazuje, nie zawsze musi to być czas stracony. Wykorzystanie gier w pracy i edukacji jest nie tylko przyjemne, ale może też być pożyteczne.

Firma Henkel Polska była partnerem tegorocznego Kongresu Kobiet. Podczas wydarzenia nie tylko dzieliła się swoimi doświadczeniami w zakresie realizacji zasad zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej w biznesie, ale także wśród uczestniczek Kongresu przeprowadziła badanie opinii dotyczące sytuacji polskich kobiet na rynku pracy.

Dobrze napisane CV jest przepustką do naszej wymarzonej pracy, dlatego warto poświecić trochę więcej czasu nad nim. Gdy zostaniemy zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną musimy jeszcze bardziej zainteresować potencjalnego pracodawcę swoją osobą. Nie jest to takie proste jakby mogło się wydawać. Wszystko tkwi w szczegółach.

CV jest wizytówką kandydata. Powinno nie tylko opisywać jego kompetencje oraz doświadczenie, ale też przekonywać, że jego właściciel jest odpowiednią osobą na dane stanowisko. Zyskuje to dodatkowe znaczenie, kiedy aplikujemy na stanowisko menedżerskie. Wtedy uzasadnienie naszej kandydatury powinno wynikać nie tylko z nazwy dotychczasowego obszaru działań, ale i z ogólnego charakteru wysyłanego dokumentu aplikacyjnego. Konsultanci z firmy doradztwa personalnego Experis podpowiadają w jaki sposób należy go prawidłowo przygotować.

Przeprowadzka do innego miasta, zobowiązania rodzinne, problemy zdrowotne – to tylko niektóre powody przerw w karierze. Osoby długo poszukujące pracy często mają problem ze znalezieniem nowego zajęcia, nawet jeśli są aktywne i przedsiębiorcze. Ekspert monsterpolska.pl radzi, w jaki sposób wytłumaczyć potencjalnemu pracodawcy lukę w CV i jednocześnie znaleźć pracę.

Kiepskie CV, słabe przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, za niskie kompetencje a może za wysokie oczekiwania finansowe? Jaki główny powód swoich niepowodzeń w trakcie szukania pracy widzą Polacy? Co obarczają winą za to, że nie mogą znaleźć pracy? Z badań ankietowych Praca.pl wynika, że 44% Polaków uważa, że pracę znaleźć można tylko po znajomości.

W sektorze nowoczesnych usług dla biznesu otwartość na zmianę pracy z jednoczesną przeprowadzką do bardziej atrakcyjnego miasta deklaruje nawet 85% osób. Dynamicznie zmieniający się rynek pracy sprawia, że Polacy, zwłaszcza młodzi, stają się coraz bardziej mobilni i elastyczni względem zatrudnienia. Dążą do samorealizacji, lepszego życia i są otwarci na zmiany.

Rynek pracy nie rozpieszcza. Prawda jest taka, że żyjemy w czasach, kiedy trudno o pracę, a każdy z to nas mimo będzie ją zmieniał co najmniej kilka razy w ciągu swojego życia. Do tego naprawdę trudno się połapać w ofertach edukacyjnych szkół, a jeszcze trudniej przewidzieć, jaką realną wartość będzie miało zdobyte wykształcenie i czy znajdzie się z nim dobrą

Na Twoje decyzje zakupowe wpływa to, jak kojarzą Ci się produkty. Wybierasz marki, które Cię bawią lub konotują się z jakością. To, jaki wizerunek ma dana marka, wpływa na jej sprzedaż. Podobnie jest z rynkiem pracy. W pewnym sensie jesteś „produktem”, który musisz „sprzedać” potencjalnemu pracodawcy, by chciał Cię zatrudnić. Aby to zrobić, musisz pracować na własną, silną „markę”.

Pomimo szerokich zapewnień o strategicznym podejściu do rekrutacji pracowników, wiele firm nie zwraca wystarczającej uwagi na długoterminowe korzyści związane z umiejętnym budowaniem wizerunku dobrego pracodawcy. Tymczasem pośród źródeł dominacji takich gigantów jak Google, Starbucks czy Verizon, jest między innymi umiejętnie wdrożony employer branding. O zaletach tej strategii powoli przekonują się także polskie firmy. Już prawie jedna czwarta polskich przedsiębiorców dostrzega korzyści związane z posiadaniem jasno określonej strategii kształtowania wizerunku pracodawcy. Czym jest employer branding i jakie płyną z niego korzyści?