
To, czy czujemy się zawodowo pewnie widać nawet w naszej służbowej korespondencji. O jej wydźwięku decydują czasem pojedyncze i zupełnie niepotrzebnie wstawiane słowa. Co powinno zniknąć z naszego słownika?

Proces rekrutacyjny to działanie złożone, wieloetapowe. Jednym z jego kluczowych elementów obok identyfikacji osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane udziałem w procesie, jest wstępna rozmowa. To moment w którym możemy zadeklarować chęć udziału w dalszym postępowaniu rekrutacyjnym lub uznać, że nie jesteśmy gotowi na zmianę. Jednak, jak wynika z naszej praktyki, część kandydatów, z racji trudności w podjęciu ostatecznej decyzji, pozostaje w swego rodzaju „próżni rekrutacyjnej”. Takie działanie nie tylko utrudnia pracę rekrutrowi, ale i szkodzi wizerunkowi kandydata.

Lidera przedstawia się często jako kreatywne przeciwieństwo menedżera-administratora. Czy można jednak coś zrobić, by świadomie zmienić swój klasyczny styl zarządzania na taki, który stanie się autentycznym przywództwem? I skąd czerpać energię do inspirowania innych?
Boisz się, że się zestresujesz i zatniesz podczas rozmowy kwalifikacyjnej? Oto kilka sposobów na tremę, podpatrzonych u profesjonalnych mówców.

Już miesiąc temu rozpoczął się rok akademicki. Pamiętaj, że studia to nie tylko nauka. To okres, który powinieneś przeznaczyć na jak najszybsze zdobywanie wiedzy i doświadczenia.

Negocjowanie wysokości pensji czy podwyżki większości z nas przychodzi z trudem. Nie wiemy, jak zacząć taką rozmowę i jak ją dobrze poprowadzić. Jak rozmawiać z potencjalnym lub obecnym szefem, by dostać pieniądze, na które zasługujemy?

Miałeś kilka dłuższych przerw w zatrudnieniu i boisz się, że to nie spodoba się potencjalnemu pracodawcy? Niepotrzebnie. Sprawdź, jak się z tym uporać.

Znają języki obce, najnowsze technologie nie mają dla nich tajemnic, bez trudu funkcjonują jednocześnie w dwóch przestrzeniach: rzeczywistej i internetowej. Pokolenie Z, bo o nim mowa, to aktualni studenci, którzy właśnie stawiają pierwsze kroki na rynku pracy. Odważni i optymistyczni, wierzą w swoje kompetencje i szukają pracy, która nie tylko zapewni im środki do życia, ale też pozwoli na rozwój osobisty. W co wierzą przedstawiciele pokolenia Z, czego oczekują od pracodawcy i jakimi będą pracownikami?

We wrześniu tego roku portal Praca.pl przeprowadził badanie wśród studentów, mające na celu sprawdzenie ich opinii na temat rynku pracy*. Zaledwie 13% ankietowanych oceniło rynek pracy jako otwarty na młodych.

Dla 97% kandydatów postawa firmy podczas rekrutacji ma wpływ na to, czy będą do niej aplikować po raz kolejny - wynika z badania międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl. Jakie są najczęstsze grzechy rekruterów?

Według wielu szacunków polscy pracodawcy zmagają się z deficytem nawet 50 000 specjalistów z branży IT. Tymczasem, tylko kilka procent z kandydatów na stanowiska informatyczne przechodzi kolejne etapy rekrutacji.

Ciekawe obowiązki, atrakcyjne wynagrodzenie, niskie wymagania wobec kandydata – takie ogłoszenia przyciągają wiele osób. Ale mało kto wie, że w ten sposób oszuści starają się zdobyć dane osobowe do celów przestępczych. Swoją niefrasobliwością narażamy się na wiele nieprzyjemnych sytuacji.

Dokładny zakres obowiązków i wysokość pensji to najważniejsze informacje, które chcieliby znaleźć w ogłoszeniu o pracę potencjalni kandydaci - wynika z ankiety międzynarodowego serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl. Najbardziej zniechęcająco działa na nich brak informacji o tym, kto jest pracodawcą.

Bywa, że spełniamy wszystkie wymagania, które stawia kandydatom nasza wymarzona firma. Mamy kwalifikacje, doświadczenie i świetnie współgramy w zespole. A jednak nikt nie odpisuje na nasze maile, telefon milczy. Dlaczego?

Z raportu magazynu F5 wynika, że pokolenie Millenialsów stanowi najliczniejszą grupę społeczną. W Polsce jest ich już 11 mln. To ludzie, którzy szczególnie dbają o zdrowy styl życia, wygląd i wizerunek. To właśnie wśród nich będzie rosło zapotrzebowanie na usługi m.in. dietetyków i kosmetologów.