Coca-Cola HBC w ramach #YouthEmpowered zamierza do
2025 roku wesprzeć milion młodych osób, które rozpoczynają swoją
karierę zawodową. Do tej pory z inicjatywy skorzystało tylko w Polsce
już ponad 140 000 tysięcy młodych ludzi. By jak najlepiej odpowiedzieć
na ich potrzeby, przeprowadzono badanie – wg. wyników aż 86 proc.
młodych chciałoby spotkać się z ekspertem wykonującym ich wymarzony
zawód, by zweryfikować lub potwierdzić swoje założenia.
Właśnie
dlatego, podczas webinaru otwierającego tegoroczną edycję, który
poprowadził doskonale znany uczestnikom influencer – Karol Paciorek,
swoimi doświadczeniami dzielili się praktycy biznesu. Jako pierwszy
wystąpił Jaak Mikkel, Dyrektor Generalny Coca-Cola HBC Polska i Kraje
Bałtyckie, który opowiedział o tym co jest najważniejsze w budowaniu
swoje zawodwej ścieżki oraz raz jak przekuć swoje błędy w inspirującą
lekcję rozwojową. Na lokalnej, polskiej scenie pojawili się także inni
eksperci: badaczka sztucznej inteligencji, prorektor Akademii Leona
Koźminskiego, prof. dr hab. Aleksandra Przegalińska opowiedziała o
możliwościach współdziałania człowieka i nowoczesnych technologii,
Aleksandra Wesołowska-Sieja, PR Managerka portalu Praca.pl
przeprowadziła praktyczny wykład o tym, jak czytać ogłoszenia o pracę,
Anna Pytel, Talent Acquisition Manager Coca-Cola HBC udzielała cennych
wskazówek jak przygotować pierwsze CV oraz przedsiębiorca Kamil Baj z
Pszczelarium, który prezentował historię zakładania własnego biznesu. W
spotkaniu uczestniczyło blisko 1000 polskich uczniów oraz nauczycieli ze
szkół średnich, a to dopiero początek tegorocznych działań.
#YouthEmpowered
to jeden z kluczowych programów społecznych, który realizujemy w ramach
misji zrównoważonego rozwoju. Doskonale rozumiemy wagę decyzji, jaką
jest wybór ścieżki zawodowej i wyzwania związane z pierwszymi krokami na
drodze do sukcesu. Chcemy wspierać w tym młodzież, dlatego dzielimy się
naszymi kompetencjami. Mamy nadzieję, że spotkania realizowane w ramach
programu pomogą młodym zidentyfikować swoje mocne strony i w efekcie
wykorzystać swój potencjał w najlepszy możliwy sposób – podsumowuje Jaak
Mikkel, Dyrektor Generalny Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.
Celem
współpracy Fundacji i Coca-Cola HBC Polska jest przygotowanie młodzieży
do świadomych wyborów zawodowych oraz umożliwienie im zdobycia
praktycznej wiedzy i umiejętności ułatwiających realizację planów
zawodowych. Cieszymy się, że tak wiele osób chce skorzystać z
oferowanych przez nas możliwości – mówi mówi Małgorzata Sobkowicz,
prezes Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Uczniowie
biorący udział w programie będą mieli okazję spotkać się także z
mentorami wyłonionymi z różnych działów Coca-Cola HBC – od produkcji,
przez finanse, logistykę, prawo, po marketing i komunikację. Firma wraz z
Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości przygotowuje dla uczestników
także serię warsztatów i spotkań inspiracyjnych z zewnętrzmymi
ekspertami. Materiały, które powstaną w trakcie trwania programu będą
dostępne w języku polskim oraz ukraińskim po zalogowaniu na stronie
programu Moje Finanse.
*Badanie
zostało zrealizowane w 2022 roku, przez SW Research na zlecenie
Coca-Cola HBC Polska metodą CAWI na grupie 644 osób między 15 a 19
rokiem życia, zgodnie z reprezentatywnym rozkładem płci i wieku.