Praca - newsy

Opinie pracowników w mediach społecznościowych o swojej firmie to jedno z najbardziej wiarygodnych źródeł informacji o pracodawcy. Posty pracowników dotyczące organizacji to także magnes dla partnerów biznesowych i kandydatów do pracy – szacuje się, że osiem na dziesięć osób ufa rekomendacjom szeregowych pracowników, a nie ich szefom. To powód, by starania o wizerunek zacząć od środka firmy.
Akademia Górniczo-Hutnicza organizuje cykl wirtualnych spotkań z rynkiem pracy w formie "Pytań i Odpowiedzi"
Przedsiębiorcy rezygnują z ambitnych celów biznesowych i stawiają na przetrwanie. Liderzy nie chcą planować przyszłości, funkcjonują w trybie walki i są zmęczeni. Praca zdalna zaczyna obniżać morale pracowników, wyczerpują się rezerwy, panuje huśtawka nastrojów w gospodarce i niepewność otoczenia biznesu.
Co drugie CV polskich kandydatów do pracy to dokument niedopracowany lub nieprzemyślany. Prawie połowa osób (49%) nie dodaje do CV informacji o umiejętnościach. Tylko 54% kandydatów opisuje w CV swoje wykształcenie, a znajomością języków obcych chwali się zaledwie 51% osób szukających pracy.
Sytuacja związana z koronawirusem bardzo mocno wpłynęła na biznes, ale także na organizację pracy. Czas wyciągnąć wnioski i zastanowić się, które z tych zmian będą długotrwałe i jak zmieni się rynek pracy po tym – oby jak najkrótszym – kryzysie.
Jeśli decydujesz się na dłuższy wyjazd za granicę, szukasz programu typu Work and Travel lub pomysłu na swój gap year po liceum czy studiach warto rozważyć wyjazd jako au pair. Opiekunka dla dziecka mieszka z rodziną goszczącą i dostaje kieszonkowe w zamian za opiekę nad dziećmi przez kilka godzin dziennie, ale jednocześnie ma dużo wolnego czasu. Ten czas można spędzić ucząc się języka obcego na własną rękę lub na kursie, zwiedzanie miasta, poznawanie nowych przyjaciół.
Studia to najlepszy okres w życiu młodego człowieka. Jednak nie musi on być przeznaczony wyłącznie na zabawę. Sprawdź, jak dorobić i studiować jednocześnie.
Pandemia Covid-19 skutecznie zachwiała rynkiem pracy. Przedsiębiorstwa działające w branżach, które korona-kryzys dotknął w największym stopniu, chcąc ratować swoją płynność finansową i utrzymać się na rynku, podejmowały niechcianą decyzję o redukcji zatrudnienia. Jednak nie wszystkie biznesy zostały zmuszone do tego kroku. Co więcej, firmy obecne głównie w kanale online skorzystały nawet na obecnej sytuacji i musiały poradzić sobie z klęską urodzaju w postaci zwiększonego popytu na swoje produkty i usługi. Aby sprostać nowym wyzwaniom, musiałyby zwiększyć swoje zespoły.
63% złych szefów w Polsce to mężczyźni, a 36% to kobiety. Aż 76% niekompetentnych przełożonych nie okazuje swoim podwładnym szacunku i traktuje ich niegrzecznie. Jacy jeszcze są polscy źli szefowie, do czego są w stanie się posunąć i jak negatywnie wpływają na pracowników?
Niektóre firmy już działają w standardowym trybie pracy i codziennie witają swoich pracowników, inne stopniowo przygotowują się na ich powrót do biura. Przed pracodawcami pojawia się w związku z tym nowe wyzwanie związane z zapewnieniem bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnymi z ostatnimi wytycznymi Głównego Inspektoratu Sanitarnego. O tym, jak przygotować miejsca pracy do nowych norm i środków ostrożności opowiadają Katarzyna Bończewska, HR Consultant oraz Dorota Kuśmierz, Finance & HR Specialist z firmy rekrutacyjnej Michael Page.
Jak wskazują wyniki sondażu1 przeprowadzonego przez Great Place to Work® w Polsce z wykorzystaniem ankiety Trust Index©, z której Great Place to Work® korzysta w ponad 60 państwach, tylko 48% pracowników w naszym kraju uważa, że pracuje w świetnym miejscu pracy. Ta sama ankieta robiona wśród laureatów konkursu Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2020 daje wynik 80%. To olbrzymia różnica!
Korzystając z czasu wakacji, wiele osób rozpocznie poszukiwanie często swojej pierwszej pracy. Co roku, dużym zainteresowaniem cieszy się praca sezonowa. Decydują się na nią m.in. absolwenci szkół średnich, bo od października wielu z nich, zdecyduje się pójść na studia.
Gdy w zespole wybucha konflikt, oznacza to wyzwanie zarówno dla pracowników, jak i dla szefa. Co wtedy robić? Przeczekać, czy zdecydowanie wkroczyć do akcji? A może spróbować mediacji? Wybór odpowiedniej strategii może mieć ogromny wpływ na losy zespołu i na atmosferę w całej firmie.
Czy jest coś szczególnego, co powoduje, że ta firma jest świetnym miejscem pracy? Proszę podać konkretne przykłady – to otwarte pytanie zawsze pojawia się w badaniach przeprowadzanych przez Great Place to Work® na całym świecie. Polscy respondenci wskazali „atmosferę” jako wyróżnik ich miejsc pracy – tak wynika z analizy odpowiedzi pracowników na otwarte pytanie w ankietach przeprowadzonych w poprzednim roku przez Great Place to Work® w 16 krajach Europy. Solidnym fundamentem dla tej wyjątkowej atmosfery często były dobre relacje ze współpracownikami.
Jak pokazuje badanie Gumtree.pl, odsetek osób mających możliwość pracy zdanej zdecydowanie wzrósł po wybuchu pandemii koronawirusa – przed marcem 2020, możliwość pracy zdalnej miało 41% pracowników umysłowych, obecnie to już 76%.
Pandemia Covid-19 dotkliwie dotknęła polski rynek pracy. Wiele branż, które szczególnie ucierpiały na kryzysie jak gastronomia, hotelarstwo czy drobny handel, zdecydowało się na radykalne cięcie kosztów i redukcję zatrudnienia. W efekcie pracę z dnia na dzień straciła cała rzesza polskich studentów, którzy najczęściej dorabiają na koszty utrzymania w tych właśnie branżach.
Czy widmo kryzysu gospodarczego ominie zieloną wyspę, jaką na rynku pracy jest branża IT? Z najnowszych danych wynika, że aż jedna trzecia firm z tego sektora nie odczuwa żadnych utrudnień, a niektóre mają się nawet lepiej niż przed pandemią. Nie boją się też zatrudniać programistów z mniejszym doświadczeniem.
Rekruter średnio poświęca 30 sekund na przeczytanie CV kandydata. Jak zatem przykuć uwagę zabieganego rekrutera?
Zespół organizatorski najpopularniejszych wrocławskich targów pracy - Career EXPO, pomimo braku możliwości organizacji wydarzeń, wciąż tworzy i realizuje nowe projekty, wspierające osoby poszukujące pracy. Wszelkie ich działania, łącznie z ostatnią edycją targów pracy, zostały przeniesione do sieci, dzięki czemu uczestnicy zachowali szanse i perspektywy zatrudnienia, rozwoju i prowadzenia kariery zawodowej.
Co pomoże, a co zagraża przetrwaniu przedsiębiorstwa w czasie obecnego kryzysu, co robią właściciele firm, by utrzymać się na rynku – odpowiedzi na te pytania szukają naukowcy z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy
Trochę humoru przed pracą:)
Mały ptaszek uciekał przed zimą na południe. Ale, że było bardzo zimno, ptaszek zmarzł i spadł na ziemię. Kiedy tak leżał, przechodziła krowa i upuściła na niego trochę "placka".
Ptaszek leżał sobie w krowich odchodach i poczuł, że robi mu się ciepło. Było mu tak przyjemnie, że zaczął śpiewać z radości.
Przechodzący kot usłyszał ptasie śpiewy i podszedł zbadać sprawę.
Odkrył ptaszka pod krowim plackiem i szybko go odkopał i zjadł.
Morał z tej historii:
1. Nie każdy kto narobi na ciebie jest twoim wrogiem.
2. Nie każdy, kto wydobędzie cię z g*a jest twoim przyjacielem.
3. Jak siedzisz głęboko w g*nie to lepiej trzymaj buzię na kłódkę
Polityka Prywatności