interpersonalnych i ogólnych oraz na warunkach pracy.
Kandydat może następnie zadać dodatkowe pytania. Rozmowę kończy ustalenie terminu decyzji oraz sposobu powiadomienia o wyniku rekrutacji. Przy pożegnaniu pracodawca powinien zobaczyć w kandydacie osobę entuzjastycznie nastawioną i oczekującą pozytywnej decyzji.
Warto pamiętać, że w trakcie całej rozmowy pracodawca obserwuje kandydata pod kątem komunikacji niewerbalnej, weryfikując w ten sposób prawdziwość jego słów. Kandydaci powinni szczerze odpowiadać na pytania o błędy i krytyczne uwagi. Wszyscy popełniamy błędy. Ważne jest, jaką naukę z nich wyciągamy. Podczas omawiania kwestii problematycznych należy okazywać optymizm i wyciągać pozytywne wnioski.
Słysząc niestosowne lub prowokacyjne pytania, warto zachować spokój. Trudne pytania zadaje się zwykle kandydatom na stanowiska kierownicze, specjalistom ds. sprzedaży i obsługi klientów.
Kandydaci mogą przećwiczyć swoją technikę na potrzeby rozmowy kwalifikacyjnej, korzystając z narzędzi dostępnych na stronach portaluhttp://www.todofp.es lub z trenera (symulatora) dla osób przygotowujących się do rozmowy, który znajduje się na stronie http://www.educastur.es.
Pracodawca nie powinien zadawać pytań należących do sfery ściśle prywatnej, przy czym niejednokrotnie, zwłaszcza w przypadku kobiet, kandydaci mogą usłyszeć pytanie o sytuację i rodzinną czy osobistą oraz o plany na przyszłość. Chociaż z reguły należy odpowiadać na wszystkie pytania, w tym wypadku można jednak uprzejmie zapytać: "Jaki ma to związek z pracą, o którą się ubiegam?".