
Kandydat, który bierze udział w procesie rekrutacyjnym na wymarzone stanowisko, zawsze stara się zaprezentować z jak najlepszej strony. Nic zatem dziwnego, że wśród rzeszy uczciwych osób, mogą zdarzyć się i takie, które będą koloryzowały na temat swojego doświadczenia, znajomości języków bądź innych, istotnych na danym stanowisku kompetencji. W jakich obszarach kandydaci mogą być nie do końca szczerzy i jak sprawdzić ich prawdomówność, radzi ekspert LeasingTeam.
O dobrym menadżerze lub przedsiębiorcy mówi się, że potrafi zarządzać ryzykiem. Tej sztuki jednak powinien nauczyć się także pracownik, najlepiej już na początku swojej kariery.
Twoja odpowiedź na ofertę pracy zainteresowała rekrutera. Świetnie! Teraz przed Tobą czas przygotowań. Jak skorzystać szansy i właściwie wykorzystać spotkanie z przyszłym pracodawcą?

Do budowania marki zawodowej na rynku pracy mamy szansę wykorzystać kilka sprawdzonych narzędzi. W odpowiedzi na konkretną ofertę pracy wysyłamy nasze CV. By na stałe być widocznym dla rekruterów tworzymy profile zawodowe w sieci. Czym się różnią te dwa rozwiązania? W czym jest skuteczniejsze CV, a w jakich sytuacjach efektywniejszy będzie profil online?

Networking słusznie jest określany drogą do ukrytego rynku pracy. Sieć kontaktów zawodowych, dzięki którym dajemy się poznać jako specjaliści i równocześnie czerpiemy z wiedzy i umiejętności osób będących w naszej sieci networkingowej to efektywny i sprawdzony sposób na rozwój naszej kariery. Budowę takiej sieci kontaktów można zacząć już na etapie studiów.

Firmy coraz częściej inwestują w rozwój młodych osób już na etapie studiów. Z roku na rok na popularności zyskują nie tylko targi pracy czy praktyki studenckie. Niektóre firmy idą o krok dalej - analizują potrzeby studentów i zadają sobie pytanie, czego tak naprawdę oczekują młodzi ludzie. Korzyści są obustronne. Studenci poznają bliżej firmę, która mogłaby być ich potencjalnym pracodawcą i zdobywają niezwykle istotne doświadczenie, firmy zaś zapewniają sobie w przyszłości lepiej przygotowanych pracowników.

Nowicjusz na rynku pracy jest trochę jak dziecko we mgle. Nie wie, gdzie zacząć poszukiwania, z kim rozmawiać, jak weryfikować oferty i firmy, jak zrobić dobre wrażenie? I – co najważniejsze – jak znaleźć się w zasięgu radarów rekruterów, kiedy nie ma się za grosz doświadczenia? Spokojnie, to nie takie trudne, trzeba tylko podejść do sprawy strategicznie.

Pięć, dziesięć, piętnaście – ile konkurencyjnych ofert rozpatruje kandydat w poszukiwaniu wymarzonego miejsca pracy? W ciągu ostatnich kilkunastu lat rynek pracy przeszedł drastyczną metamorfozę. Czasy, w których pracownik musiał walczyć o stanowisko, minęły bezpowrotnie. Nowe zasady gry są bezlitosne dla przedsiębiorców – teraz to kandydat rozdaje karty. Jak w takim razie przekonać potencjalnego pracownika do wyboru naszej firmy? Odpowiedź jest prosta: stworzyć miejsce pracy, w którym najbardziej liczy się… człowiek.

Absolwenci kierunków informatycznych zwykle znajdują pracę w branży IT szybko i na dobrych warunkach. To rezultat deficytu umysłów ścisłych na rynku pracy. Czy przygotowanie odpowiednio skrojonego CV jest w ogóle konieczne? Specjaliści nie mają wątpliwości, że jeśli szukamy tylko pracy - nie. Co innego, jeśli chcemy świadomie budować karierę w branży.

Prognozy dla rynku pracy w Polsce pozostają umiarkowanie optymistyczne, choć w deklaracjach przedsiębiorców odczuwane jest spowolnienie gospodarki. 85% firm deklaruje chęć zatrudniania lub stabilizację w dotychczasowej ilości etatów, a dodatnie prognozy odnotowano w 6 z 10 sektorach oraz w 5 z 6 badanych regionach kraju. Pośród branż, w których należy spodziewać się najkorzystniejszej sytuacji znalazły się Budownictwo oraz Produkcja przemysłowa. Najsłabszy pozostaje sektor Energetyka/ Gazownictwo/ Wodociągi.

Są takie zdania, które mogą przekreślić szanse na pracę. O co pytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej, by wypaść dobrze w oczach potencjalnego pracodawcy?

Pracownicy bardzo często dostrzegają potrzebę wprowadzenia zmian w firmie. Nie oznacza to jednak, że reagują entuzjastyczne, gdy szefowie zapowiadają, iż zmiany (nawet te pożądane) faktycznie zostaną wprowadzone. Jeszcze gorzej, jeśli menedżer oczekuje, aby to sam pracownik zmienił coś w swoim sposobie pracy.

Pracownik działu HR, choć już w części jest, to będzie jeszcze bardziej człowiekiem do zadań specjalnych. Rynek zatrudnienia dynamicznie się zmienia i stawia rekruterów przed nowymi wyzwaniami

W nowym raporcie z cyklu ‘Jakie kwalifikacje warto mieć na rynku pracy’ Adzuna.pl przyjrzała się następującym wymaganiom wysępującym w ofertach pracy w Polsce: prawu jazdy, znajomości języków obcych, pożądanemu poziomowi wykształcenia oraz kwalifikacji związanych z obsługą komputera.

Gry znajdują coraz szersze zastosowanie w biznesie i coraz częściej wykorzystywane są w celu motywowania, poszerzania wiedzy oraz rozwijania umiejętności pracowników. Nowością jest zastosowanie gier w odniesieniu do specjalistów HR oraz menedżerów – jednak to właśnie symulacje z ich udziałem mogą najbardziej przełożyć się na wyniki finansowe firmy.