Praca - artykuły, informacje

Jak wynika z najnowszego raportu Gumtree.pl, pt. „Aktywni + Praca w życiu, życie w pracy” , przygotowanego w ramach V edycji programu Start do Kariery, prawie 80% pracujących Polaków zauważa, że granice pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym się zacierają, a co drugi z nich zauważa ten proces we własnym życiu. Co ciekawe, już 1/3 Polaków pozytywnie ocenia zjawisko work-life integration. Znaczący wpływ na integrację pracy z prywatnością mają Internet, urządzenia mobilne i nowe formy komunikacji. Ułatwiają one pracownikom załatwianie spraw prywatnych w pracy, a pracodawcom kontakt z zespołem „po godzinach”.
Firmy, które promują się w sieci wykorzystują dane użytkowników do zwiększania efektywności działań marketingowych. Przewidywanie zachowań i preferencji potencjalnych klientów stanowi istotę praktycznego wykorzystania technik profilowania w internecie. Co to oznacza?
Nocna zmiana, druga praca, ważny projekt – przyczyn, dla których pracujemy w nocy, jest wiele. Jest kilka sposobów, aby ta praca była bardziej efektywna.
Sytuacja na rynku pracy niezmiennie od kilku miesięcy jest powodem do radości dla coraz większej grupy pracowników. W pierwszym kwartale br. pozytywny trend dotyczył w szczególności doradców klienta w sektorze bankowym.
„Każdej rozmowie kwalifikacyjnej towarzyszą emocje. Ważne jednak, aby mieć je pod kontrolą i nie pozwolić, aby wzięły nad nami górę. Stres można opanować myśląc pozytywnie i nie porównując się do innych kandydatów” – radzi Aleksandra Pocheć, ekspertka serwisu pracy MonsterPolska.pl.
Awans na stanowisko menedżerskie bywa nagrodą dla wyróżniającego się pracownika, wyrazem docenienia jego zasług i ponadprzeciętnego zaangażowania w sprawy firmy. Niestety, nawet najdoskonalszy specjalista, bez odpowiedniego przygotowania zazwyczaj nie stanie się wybitnym szefem.
Polscy pracownicy są podzieleni. Zdaniem 48,6 proc. lojalność przekłada się na finansowe i pozafinansowe korzyści. Pozostali nie mają zdania lub uważają, że nowi pracownicy otrzymują podobne warunki.
16 kwietnia wystartowała ogólnopolska kampania rekrutacyjna Lidla. Sieć poszukuje ponad 500 pracowników. Znajdą oni zatrudnienie między innymi w nowo otwieranych sklepach, sklepach sezonowych, magazynach i ponad 100 sklepach, do których prowadzone są bieżące rekrutacje. Na wszystkich chętnych czeka stabilna praca, wysokie zarobki i pakiet benefitów.
OSTC, handlujące m.in. giełdach w Londynie, Nowym Jorku i Frankfurcie, poszukuje swoich przedstawicieli na pięciu uczelniach ekonomicznych w Polsce. Dla studentów to szansa na zdobycie wiedzy i doświadczenia, które przyda im się w przyszłej pracy.
Dynamiczny rozwój małej firmy z pewnością cieszy jej właścicieli. Ale rozwój to nie tylko większe przychody, ale i specyficzne problemy. Gdy firma rośnie, musi pozyskać odpowiednich pracowników i znaleźć sposób, by zatrzymać ich na dłużej. Tym bardziej, że to, co stanowi dziś najważniejszą przewagę konkurencyjną firm to kompetencje pracowników.
Średnio ponad 2,5 miesiąca zajmuje Polakom znalezienie nowej pracy. Tylko 1/4 spodziewała się, że pójdzie im szybciej.
Rola mediów społecznościowych w naszym życiu wzrosła w ciągu ostatnich lat. Swoje nastawienie zmieniły też firmy poszukujące nowych dróg rekrutacji. Standardem jest, że biznes wykorzystuje social media do komunikacji z kandydatami.
Pod koniec ubiegłego roku Polacy postanowili, że w nadchodącym 2018 roku otworzą się na zmiany, szczególnie zawodowe. W badaniu Praca.pl 40% wszystkich ankietowanych, w ramach noworocznych postanowień wybrało właśnie zmianę pracę.
Konkursy należą do popularnych metod promocyjnych. Mogą być przygotowywane przez różne organizacje, fundacje non-profit, firmy, czasopisma, stacje telewizyjne etc. Najczęściej podstawowym wymogiem, który je łączy jest konieczność podania danych osobowych, aby wziąć w nich udział, a często i obligatoryjne wyrażenie zgody na wykorzystanie danych w celach marketingowych. Jednak czy organizatorzy takich działań aby na pewno zbierają informacje zgodnie z zasadą adekwatności – czy nie zbierają niepotrzebnych danych o uczestnikach konkursów i czy później wykorzystują dane zgodnie z celem w jakim zostały zebrane?
Nowe unijne przepisy dotyczą każdego podmiotu działającego na terenie UE, począwszy od jednoosobowych działalności gospodarczych po duże międzynarodowe firmy. Zmiany, które wprowadza europejskie rozporządzenie dotyczyć będą również wydawców stron internetowych, a w szczególności zamieszczonych na nich regulaminów. Ponadto osoby prowadzące własny biznes w sieci będą zmuszone doprecyzować swoje zgody na przetwarzanie danych. Czy to oznacza, że wszystkie zgody, które zostały uzyskane w zamian za udostępnienie np. darmowego e-booka staną się nieważne?
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy
Polityka Prywatności