Praca - artykuły, informacje

Niektóre firmy już działają w standardowym trybie pracy i codziennie witają swoich pracowników, inne stopniowo przygotowują się na ich powrót do biura. Przed pracodawcami pojawia się w związku z tym nowe wyzwanie związane z zapewnieniem bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnymi z ostatnimi wytycznymi Głównego Inspektoratu Sanitarnego. O tym, jak przygotować miejsca pracy do nowych norm i środków ostrożności opowiadają Katarzyna Bończewska, HR Consultant oraz Dorota Kuśmierz, Finance & HR Specialist z firmy rekrutacyjnej Michael Page.
Jak wskazują wyniki sondażu1 przeprowadzonego przez Great Place to Work® w Polsce z wykorzystaniem ankiety Trust Index©, z której Great Place to Work® korzysta w ponad 60 państwach, tylko 48% pracowników w naszym kraju uważa, że pracuje w świetnym miejscu pracy. Ta sama ankieta robiona wśród laureatów konkursu Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2020 daje wynik 80%. To olbrzymia różnica!
Korzystając z czasu wakacji, wiele osób rozpocznie poszukiwanie często swojej pierwszej pracy. Co roku, dużym zainteresowaniem cieszy się praca sezonowa. Decydują się na nią m.in. absolwenci szkół średnich, bo od października wielu z nich, zdecyduje się pójść na studia.
Gdy w zespole wybucha konflikt, oznacza to wyzwanie zarówno dla pracowników, jak i dla szefa. Co wtedy robić? Przeczekać, czy zdecydowanie wkroczyć do akcji? A może spróbować mediacji? Wybór odpowiedniej strategii może mieć ogromny wpływ na losy zespołu i na atmosferę w całej firmie.
Czy jest coś szczególnego, co powoduje, że ta firma jest świetnym miejscem pracy? Proszę podać konkretne przykłady – to otwarte pytanie zawsze pojawia się w badaniach przeprowadzanych przez Great Place to Work® na całym świecie. Polscy respondenci wskazali „atmosferę” jako wyróżnik ich miejsc pracy – tak wynika z analizy odpowiedzi pracowników na otwarte pytanie w ankietach przeprowadzonych w poprzednim roku przez Great Place to Work® w 16 krajach Europy. Solidnym fundamentem dla tej wyjątkowej atmosfery często były dobre relacje ze współpracownikami.
Jak pokazuje badanie Gumtree.pl, odsetek osób mających możliwość pracy zdanej zdecydowanie wzrósł po wybuchu pandemii koronawirusa – przed marcem 2020, możliwość pracy zdalnej miało 41% pracowników umysłowych, obecnie to już 76%.
Pandemia Covid-19 dotkliwie dotknęła polski rynek pracy. Wiele branż, które szczególnie ucierpiały na kryzysie jak gastronomia, hotelarstwo czy drobny handel, zdecydowało się na radykalne cięcie kosztów i redukcję zatrudnienia. W efekcie pracę z dnia na dzień straciła cała rzesza polskich studentów, którzy najczęściej dorabiają na koszty utrzymania w tych właśnie branżach.
Czy widmo kryzysu gospodarczego ominie zieloną wyspę, jaką na rynku pracy jest branża IT? Z najnowszych danych wynika, że aż jedna trzecia firm z tego sektora nie odczuwa żadnych utrudnień, a niektóre mają się nawet lepiej niż przed pandemią. Nie boją się też zatrudniać programistów z mniejszym doświadczeniem.
Rekruter średnio poświęca 30 sekund na przeczytanie CV kandydata. Jak zatem przykuć uwagę zabieganego rekrutera?
Zespół organizatorski najpopularniejszych wrocławskich targów pracy - Career EXPO, pomimo braku możliwości organizacji wydarzeń, wciąż tworzy i realizuje nowe projekty, wspierające osoby poszukujące pracy. Wszelkie ich działania, łącznie z ostatnią edycją targów pracy, zostały przeniesione do sieci, dzięki czemu uczestnicy zachowali szanse i perspektywy zatrudnienia, rozwoju i prowadzenia kariery zawodowej.
Co pomoże, a co zagraża przetrwaniu przedsiębiorstwa w czasie obecnego kryzysu, co robią właściciele firm, by utrzymać się na rynku – odpowiedzi na te pytania szukają naukowcy z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Przedsiębiorcy między sobą wymieniają się wiedzą a całość spotkania moderuje ekspert, który pokazuje optymalne rozwiązania i uwrażliwia słuchaczy na fake newsy. Właśnie tego oczekiwali przedstawiciele małego i średniego biznesu. Ruszyła dedykowana im platforma pytajeksperta.pl, której celem jest darmowe wsparcie przedsiębiorców i budowanie społeczeństwa informacyjnego w środowisku biznesowym. Projekt jest prywatną inicjatywą jednego przedsiębiorcy i wyższej uczelni.
Aż 47% Polaków irytuje się, gdy ich współpracownicy przychodzą do pracy przeziębieni. Jeszcze więcej, bo aż ponad 50% ankietowanych pracowników nie akceptuje, gdy ich współpracownicy nie myją rąk po wyjściu z toalety. Jakie jeszcze aspekty życia w biurze nas denerwują?
1. Broń boże nie szukaj pracy, dopóki nie stracisz obecnej.

Uniwersalna zasada. Grunt to się dobrze przygotować, a im mniej stresu, tym lepiej! Nie czujesz się najlepiej w swojej obecnej pracy? Czujesz, że zbliża się wielkie rozstanie? Pamiętaj! Nowej pracy warto zacząć szukać dopiero wtedy, kiedy w oczy zagląda nam widmo głodu i niezapłaconych rachunków.
W najbliższych latach na polskim rynku zabraknie ok. 3-4 milionów pracowników, szacują eksperci. Do roku 2050 ta luka może sięgnąć nawet 10 milionów osób. Firmy walczą już nie tylko o programistów, księgowych, finansistów i prawników, ale także szeregowych pracowników fizycznych. Dla kandydatów oznacza to jedno - okazję na lepsze warunki i wyższe wynagrodzenia.
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy
Polityka Prywatności